Gezondheid alle pijlers

Stoppen met blowen

28-06-2014 00:05 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenacht,

Geen idee of ik de juiste categorie heb gekozen maar het lijkt me wel met gezondheid te maken te hebben.

Van de week dit account aangemaakt met de intentie dit topic te typen en toen maar niet gedaan. Nu doe ik het toch, gewoon als stok achter de deur.

13 jaar, eigenlijk schaam ik mij diep, 13 jaar!!!! Blow ik elke dag. Vanavond voor het laatst heb ik besloten. Vanaf morgen Is het klaar. Geen smoesjes van alleen dit weekend nog. Nee! Ik hoop hier een beetje steun te vinden. Mijn vriend blowt ook en Is niet van plan te stoppen dit gaat het extra moeilijk maken. Maar het Is me wel eens eerder gelukt. Helaas maar een maand maar goed ik moet er doorheen!!

Misschien mensen met ervaring?
succes ermee!
Dank je!
Ga sporten of zoek een andere manier van afleiding.
Morgen komen mijn neefjes slapen dus voor het weekend genoeg afleiding inderdaad. En maandag wil ik gaan beginnen met hardlopen om de dag. De dagen ertussen ga ik besteden aan poetsen. Van blowen wordt je ontzettend lui. Dus alles kan wel een goede beurt gebruiken.
Probeer inzicht te krijgen in de momenten waarop je het meest zin hebt in een jointje en zorg dat je voor die momenten een plan klaar hebt liggen. Hoe ga je ermee om als je vriend het aanbiedt? Hoe ga je om met tegenslagen, waarbij je misschien weer zin hebt om te blowen? Wat ga je doen als je je verveelt? Zorg dat je je leven op een andere manier invulling geeft. Misschien een nieuwe hobby/sport? En probeer mensen te leren kennen die niet in die blowcultuur zitten. Ik wens je heel veel succes! Jammer dat je vriend niet meedoet, maar vind het daardoor wel extra stoer van je!
Geen ervaring maar wat let je om professionele hulp in te schakelen?
quote:earlgreythee schreef op 28 juni 2014 @ 00:16:

Probeer inzicht te krijgen in de momenten waarop je het meest zin hebt in een jointje en zorg dat je voor die momenten een plan klaar hebt liggen. Hoe ga je ermee om als je vriend het aanbiedt? Hoe ga je om met tegenslagen, waarbij je misschien weer zin hebt om te blowen? Wat ga je doen als je je verveelt? Zorg dat je je leven op een andere manier invulling geeft. Misschien een nieuwe hobby/sport? En probeer mensen te leren kennen die niet in die blowcultuur zitten. Ik wens je heel veel succes! Jammer dat je vriend niet meedoet, maar vind het daardoor wel extra stoer van je!Ik moet echt heel mijn leven om gaan gooien eigenlijk. Het Is erin geslopen dat ik elke avond met mn vriend op de bank hang en dus ook heel de avond blow. Het feit dat ik het zo beu ben motiveert wel. Het heeft alleen maar voordelen om te stoppen. Tegenslagen en de zin om zijn het ergst. Dat stemmetje; 1tje kan geen kwaad toch? Jawel dat kan het wel en toch steeds weer. In mijn omgeving weet bijna niemand dat ik blow, misschien Is dat nu juist een nadeel maar de schaamte Is te groot. Ik ga in iedergeval hardlopen en verder moet ik even kijken wat nog erbij. Heb straks opeens zeeën van tijd. Vind het ook wel jammer dat hij niet mee doet maar wie weet sluit hij nog aan.
Veel succes, Banaantje.
quote:scriptum schreef op 28 juni 2014 @ 00:18:

Geen ervaring maar wat let je om professionele hulp in te schakelen?Schaamte.. Dan moet ik het mijn dokter vertellen en dat Is een hoge drempel. Mocht het dit keer niet lukken dan moet het wel. Ik moet en zal er vanaf komen.
quote:scriptum schreef op 28 juni 2014 @ 00:34:

Veel succes, Banaantje.Dank je wel!! Ik ga er 100% voor.
quote:banaantje777 schreef op 28 juni 2014 @ 00:34:

[...]

Schaamte.. Dan moet ik het mijn dokter vertellen en dat Is een hoge drempel. Mocht het dit keer niet lukken dan moet het wel. Ik moet en zal er vanaf komen.Ach gos laat dat even heel snel los. Je hoeft je nergens voor te schamen, het is zo gelopen en nu wil je een andere keuze maken. Da's alleen maar heel sterk.
Als je het echt meent, dat je er vanaf moet en zal komen, dan zou ik als ik jou was over mijn schaamte heen stappen en naar de dokter gaan. Dit uitstelgedrag is grotendeels wat jouw verslaving in stand houdt (in je OP zeg je tenslotte dat je nu wil stoppen, niet na het weekend enzovoorts). Laat het niet van de volgende keer afhangen, het zou toch jammer zijn als die er komt?
Probeer mensen mee te krijgen, als je met een aantal mensen samen met zoiets stopt is het een stuk makkelijker vol te houden. Probeer daarnaast vooral te denken aan de dingen die je nu wel kan bereiken, die niet zouden kunnen als je wel zou blowen. Telkens als je zin hebt om te blowen kun je jezelf de vraag stellen of dat hijsje al die dingen waard is, hoogstwaarschijnlijk niet.

Succes in elk geval!
Maar nu.. Voor het allerlaatst!! Echt voor het allerlaatst ga ik mijn laatste joint ever roken. Daarna 100% drugs vrij. Waarom toch nog die ene? Tsja, mensen zitten raar in elkaar
Wat goed van je. Ga niet 'proberen' te stoppen, maar stop gewoon.

Heel veel succes!
Power to the people
Ik heb geen ervaring, maar wil je wel heel veel succes wensen!
Heb je iemand die je steunt? Die je kan bellen als je teveel zin krijgt om te blowen? Dat helpt al enorm!
succes met naast je vriend zitten op de bank die wel door blijft blowen.

reken er maar op dat hij het je gewoon (al dan niet uit gewoonte) blijft aanbieden.
quote:banaantje777 schreef op 28 juni 2014 @ 00:38:

Maar nu.. Voor het allerlaatst!! Echt voor het allerlaatst ga ik mijn laatste joint ever roken. Daarna 100% drugs vrij. Waarom toch nog die ene? Tsja, mensen zitten raar in elkaar Nee, nee, nee! Flikker die ene nu in de wcpot. Die laatste is niet speciaal.
quote:fbgm schreef op 28 juni 2014 @ 00:38:

Probeer mensen mee te krijgen, als je met een aantal mensen samen met zoiets stopt is het een stuk makkelijker vol te houden. Probeer daarnaast vooral te denken aan de dingen die je nu wel kan bereiken, die niet zouden kunnen als je wel zou blowen. Telkens als je zin hebt om te blowen kun je jezelf de vraag stellen of dat hijsje al die dingen waard is, hoogstwaarschijnlijk niet.

Succes in elk geval!

Goede tip. Ik heb zelf 10 jaar elke dag geblowed. Met tussendoor 1 keer een stoppoging van 8 maanden. Ik ben nu 2 jaar helemaal gestopt. Ik ging een tijdje meer roken ter compensatie (sigaretten, geen joints), maar nu rook ik helemaal niks meer.

Je hebt de 'behoefte', maar als je je bedenkt dat die 'snak naar' een momentopname is, ben je die behoefte waarschijnlijk al snel weer vergeten.

Ik vond het stoppen echt heel zwaar, dus ik zal je niet zeggen; stop maar gewoon. Maar hoe je het ook went of keert, je moet er er volledig voor gaan en heel vaak de cravings weerstaan. MAAR, het wordt na een aantal maanden onthouding steeds makkelijker, echt waar!

Veel succes!
quote:scriptum schreef op 28 juni 2014 @ 00:36:

[...]

Ach gos laat dat even heel snel los. Je hoeft je nergens voor te schamen, het is zo gelopen en nu wil je een andere keuze maken. Da's alleen maar heel sterk.

Het is zo gelopen inderdaad, ik heb in principe een tweede leven tegen over mijn familie, collega's en sommige vrienden. Eigenlijk best raar nu ik het zo typ. Daarom schaamte, hoe heb ik het zover laten komen. En dat zolang. Ik weet dat het sterk Is maar voel me ook weer zo mislukt.

Maar daarom wil ik alleen maar aan de positieve dingen denken. Want uiteindelijk brengt het alleen maar negatieve dingen met zich mee.
wat zou de huisarts kunnen doen, behalve doorverwijzen naar eoa kliniek?

ik ben ook 2 keer zoveel gaan roken na het stoppen. zit nu op 2 pakjes per dag. maar ben blij dat ik dat spul niet meer rook.
quote:earlgreythee schreef op 28 juni 2014 @ 00:36:

Als je het echt meent, dat je er vanaf moet en zal komen, dan zou ik als ik jou was over mijn schaamte heen stappen en naar de dokter gaan. Dit uitstelgedrag is grotendeels wat jouw verslaving in stand houdt (in je OP zeg je tenslotte dat je nu wil stoppen, niet na het weekend enzovoorts). Laat het niet van de volgende keer afhangen, het zou toch jammer zijn als die er komt?Je hebt een punt inderdaad. Maar toch denk ik dat ik nu genoeg wilskracht heb om het alleen te kunnen. Ik ben nu 29 en het Is echt klaar nu. Na het weekend zitten er al twee dagen op. De eerste twee weken zijn het ergst ivm de afkickverschijnselen. Teminste dat Was anderhalf jaar geleden zo. Ik hou je reactie wel in gedachten, mocht ik maandag niet meer de motivatie hebben zoals ik het nu heb dan kan ik altijd nog een afspraak maken.
quote:rochel schreef op 28 juni 2014 @ 00:46:

succes met naast je vriend zitten op de bank die wel door blijft blowen.

reken er maar op dat hij het je gewoon (al dan niet uit gewoonte) blijft aanbieden.

Aanvulling op mijn vorige post; mijn (inmiddels ex)vriend was een jaar eerder gestopt dan ik en ik heb hem natuurlijk geen hijs aangeboden, ook niet uit gewoonte, ik was trots dat hij stopte.

Maar als hij er om vroeg, stak ik het hele riedeltje af met alle vragen of hij het het wel waard vond etc. Als hij dan toch wilde, kreeg hij die hijs; hij is geen klein kind en mensen moeten zelf willen stoppen, daar kan niemand anders voor zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven