Gezondheid alle pijlers

stoppen met pil: puistjes terug?

26-05-2010 10:34 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,

Ik zit eraan te denken om te stoppen met de pil. Ik ben mijn libido helemaal kwijt. Ik slik de diane en heb op internet gelezen en hoor vaak verhalen dat je libido van deze pil enorm kan dalen.

Ik ben aan deze pil gegaan omdat ik last had van (jeugd??)puistjes (ik was 20) geen echte acne. Mijn huid is enorm verbeterd sinds de pil. Ik ben bang als ik stop dat ik die vette onzuivere huid met kleine puistjes dan weer terug krijg.

Weet iemand dit/of heeft iemand ervaring ermee?

Hoelang zal ik moeten stoppen voor ik verschil kan merken? Is het zinvol dan een tijd niet meer aan de pil te gaan of een lichtere pil te nemen?
Vorig jaar ben ik met de pil (Mycrogynon 30) gestopt. Eerste 2 maanden idd erg last van puistjes, en daarna werd het wat minder.

Toen raakte ik zwanger en de eerste 4 maanden wéér last van puistjes. Daarna heb ik tot nu toe (ben nu 9 maanden zwanger) een gave huid gehad. Ben benieuwd hoe het na de bevalling is !

Maar ik merkte dus wel verbetering na 2 maanden zonder pil, totdat ik zwanger raakte eigenlijk.

Je zou het misschien een half jaar kunnen proberen en als het niet lukt weer aan de pil gaan ? Of er met een dermatoloog over praten ?

Succes !
Ik had het trouwens ook tijdens de Mirena: heel veel acne. Dikke pukkels in gezicht, kaaklijn en enorm veel pukkels op mijn rug.
...
quote:Weelassie1984 schreef op 26 mei 2010 @ 14:41:

[...]

Stabiliseerde dit ook op een gegeven moment?Ja, ook dit werd in de loop der tijd minder... Alleen let ik er nu veel meer op en dus vind ik nu nog steeds overal wel wat haren. Ik weet niet of dat voorheen ook zo was, aangezien ik er toen niet mee bezig was. Maar het is zeker wel minder geworden dan de eerste maanden na het stoppen met de diane! (geef het ook een jaar ongeveer).
Langer wachten kan nut hebben. Ik heb dus inderdaad wel gewacht, maar ik kon helaas ook niet anders want ik mocht doordat ik een trombose gehad heb niet meer beginnen aan de dianepil...

Als dat niet zo was, dan had ik waarschijnlijk ook meteen naar de apotheek gesprint, want ik heb de diane altijd als een wondermiddel ervaren...

Maar hormonen werken langzaam dus het zou de moeite waard kunnen zijn het even de tijd te gunnen, hoe moeilijk dat soms ook is.
quote:vlammetje schreef op 26 mei 2010 @ 17:30:

Ik had het trouwens ook tijdens de Mirena: heel veel acne. Dikke pukkels in gezicht, kaaklijn en enorm veel pukkels op mijn rug.Mirena staat erom bekend dat deze haaruitval en puistjes kan veroorzaken (staat ook in de bijsluiter), hoewel heel veel artsen dit feit van tafel vegen. Het internet staat er echter bomvol van...
quote:anjapanja schreef op 26 mei 2010 @ 14:39:

jeetje.. ik schrik wel van alle reacties...wordt er een beetje verdrietig van... tis dus toch het een of t ander, rondlopen met een snor en een puistenkop of een perzikhuidje en een seksleven van een 80jarige...

Ik zou bijna zeggen dat het dan geen optie is om te stoppen, ik wil echt niet terug naar hoe het was..

Is er een andere mogelijkheid om je libido op te krikken als ik wel aan de pil blijf?

Als je echt ernstige acné hebt dan zou je eens met je huisarts of dermatoloog kunnen overleggen of je een roaccutanekuur mag doen. Dit is echt een paardemiddel, heel effectief, maar het is best een heftig medicijn met een hele lijst aan bijwerkingen.

De meeste mensen komen door zo'n kuur helemaal van de acné af, je hebt dus geen pil meer nodig en je hebt dus ook weer libido!
quote:vlammetje schreef op 26 mei 2010 @ 17:11:

Wie heeft er dus net als Lizettetje wel langer gewacht? Moeten we als stopper gewoon langer geduld hebben?Ik ben wel van plan langer te wachten. Als ik weer aan de pil ga weet ik nooit of mn ongesteldheid weer op gang was gekomen en blijf ik bang om er weer mee te stoppen ivm mn huid... Dan kan ik weer van voor af aan beginnen. Ik ben nu ruim 7 maanden gestopt.
Ik ben nu bijna 3 maanden gestopt met de Diane en helaas is alles weer zoals voorheen (12 jaar geleden): vette huid en daardoor puistjes in gezicht, kaaklijn, hals, decolleté en rug. Soms iets minder (vlak voor menstruatie), soms weer meer (de rest van de maand). Heel lelijk & vervelend.

Ik wil zwanger worden, hopelijk wordt het daarna minder erg.
Ik had ooit besloten om de diane in te ruilen voor microgynon 30 en jawel daar waren de puisten weer. Daar had ik als 27 jarige toen geen zin in dus weer terug naar de good old diane. Met mijn libido is overigens niks mis ondanks die pil en mijn huid is weer gaaf. Stop alleen nog met die pil als ik zwanger wil worden (eerst maar eens een partner vinden) of in de overgang ben. Eerder niet!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven