stoppen met pil: puistjes terug?
woensdag 26 mei 2010 om 10:34
hoi allemaal,
Ik zit eraan te denken om te stoppen met de pil. Ik ben mijn libido helemaal kwijt. Ik slik de diane en heb op internet gelezen en hoor vaak verhalen dat je libido van deze pil enorm kan dalen.
Ik ben aan deze pil gegaan omdat ik last had van (jeugd??)puistjes (ik was 20) geen echte acne. Mijn huid is enorm verbeterd sinds de pil. Ik ben bang als ik stop dat ik die vette onzuivere huid met kleine puistjes dan weer terug krijg.
Weet iemand dit/of heeft iemand ervaring ermee?
Hoelang zal ik moeten stoppen voor ik verschil kan merken? Is het zinvol dan een tijd niet meer aan de pil te gaan of een lichtere pil te nemen?
Ik zit eraan te denken om te stoppen met de pil. Ik ben mijn libido helemaal kwijt. Ik slik de diane en heb op internet gelezen en hoor vaak verhalen dat je libido van deze pil enorm kan dalen.
Ik ben aan deze pil gegaan omdat ik last had van (jeugd??)puistjes (ik was 20) geen echte acne. Mijn huid is enorm verbeterd sinds de pil. Ik ben bang als ik stop dat ik die vette onzuivere huid met kleine puistjes dan weer terug krijg.
Weet iemand dit/of heeft iemand ervaring ermee?
Hoelang zal ik moeten stoppen voor ik verschil kan merken? Is het zinvol dan een tijd niet meer aan de pil te gaan of een lichtere pil te nemen?
woensdag 26 mei 2010 om 10:43
Heb ongeveer 12 jaar van allerlei verschillende pillen geslikt en ook gestopt vanwege vermindering libido. Pukkels kwamen inderdaad terug, maar veel minder dan toen ik puber was.
Pukkels op rug en decolete zijn niet teruggekomen, maar op mijn kin heb ik nu af en toe van die onderhuidse. Laatste half jaar was ook nogal stressvol, en heb nog geen nieuwe creme of 'skincare regime' gevonden om dat qua huid op te vangen.
Misschien moet ik ook wat beter gaan eten (minder chocola) en wat vaker mijn huid grondig schoonmaken (af en toe stomen).
Pukkels op rug en decolete zijn niet teruggekomen, maar op mijn kin heb ik nu af en toe van die onderhuidse. Laatste half jaar was ook nogal stressvol, en heb nog geen nieuwe creme of 'skincare regime' gevonden om dat qua huid op te vangen.
Misschien moet ik ook wat beter gaan eten (minder chocola) en wat vaker mijn huid grondig schoonmaken (af en toe stomen).
woensdag 26 mei 2010 om 10:49
Ik heb 10 jaar de Diane pil geslikt ook in verband met ernstige acne. Verleden jaar een mirena spiraal laten plaatsen.
Ideaal! Geen menstruatie meer en daarnaast was 'verbeterde' mijn libido aanzienlijk. Heb een half jaar lang meer last gehad van pukkeltjes in mijn gezicht. Eerlijk is eerlijk, heb nu iets meer pukkeltjes dan met Diane pil, maar het is niet meer zo erg als toen ik aan de pil begon. Maar ben toch heel tervreden over het stoppen van de pil.
Ideaal! Geen menstruatie meer en daarnaast was 'verbeterde' mijn libido aanzienlijk. Heb een half jaar lang meer last gehad van pukkeltjes in mijn gezicht. Eerlijk is eerlijk, heb nu iets meer pukkeltjes dan met Diane pil, maar het is niet meer zo erg als toen ik aan de pil begon. Maar ben toch heel tervreden over het stoppen van de pil.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.

woensdag 26 mei 2010 om 10:59
woensdag 26 mei 2010 om 11:01
Toen ik stopte met de diane merkte ik dat ik binnen een paar weken weer een vettere huid en haren kreeg en na een maand verschenen de eerste puistjes. En zelfs op plaatsen waar ik het voordat ik aan de diane ging nooit had gehad, zoals rug, decollete, hals en kaaklijn! Ook bemerkte ik behoorlijke haaruitval. Paniek!
Tot een half jaar na het stoppen is het steeds erger geworden en na dat half jaar is het heel langzaam gaan verbeteren. Een jaar later had ik bijna niets meer en nu heb ik nog af en toe last van een enkel puistje.
Als je stopt met de diane slaan de hormonen door en die moeten weer in evenwicht zien te komen.
Tot een half jaar na het stoppen is het steeds erger geworden en na dat half jaar is het heel langzaam gaan verbeteren. Een jaar later had ik bijna niets meer en nu heb ik nog af en toe last van een enkel puistje.
Als je stopt met de diane slaan de hormonen door en die moeten weer in evenwicht zien te komen.

woensdag 26 mei 2010 om 11:09
Idem, stoppen leidde tot terugkomen van puistjes waaronder op rug, een hele nieuwe lelijke ervaring. Ben net 2 weken geleden weer begonnen en heb alweer een mooi zacht huidje. Moet wel eerlijk zeggen dat de puistjes vlak na het stoppen het ergst waren, na een paar maanden viel het wel mee. Maar helemaal weg waren ze zelden.
woensdag 26 mei 2010 om 11:10
woensdag 26 mei 2010 om 11:14
Ook ik ben recent gestopt met Diane (3 maanden geleden). De puistjes waren bij mij nooit helemaal verdwenen met Diane maar zijn paar weken na stoppen weer erger teruggekomen, soms wordt het weer wat rustiger en dan weer wat erger, ik kijk het nog even aan. Hoofdpijn heb ik niet meer wat ik wel erg had tijdens pil, libido is ook verbeterd.
Mijn menstruatie is trouwens nog niet weer op gang gekomen. Hoe lang duurde dat bij jullie?
Mijn menstruatie is trouwens nog niet weer op gang gekomen. Hoe lang duurde dat bij jullie?
woensdag 26 mei 2010 om 11:16
quote:Weelassie1984 schreef op 26 mei 2010 @ 11:10:
[...]
Dat geeft weer een beetje hoop...
Ja, dat eerste half jaar schoot ik volledig in de stress, zeker toen ik het ook op plaatsen kreeg waar ik het nooit gehad had! Het begon met allemaal bultjes op mijn decollete, daarna kwam mijn rug daarbij, toen mijn hals en kaaklijn en vreemd genoeg viel het met mijn gezicht redelijk mee (wel puistjes, maar als je zag hoe de rest er aan toe was, was dat relatief gezien nog het minst erg).
De puisten in mijn hals en op mijn kaaklijn waren ook best groot, groter dan ik gewend was. Ondanks dat ik het helemaal niet meer zag zitten toch doorgezet destijds en na dat half jaar ging het dus - weliswaar heel langzaam - vooruit.
[...]
Dat geeft weer een beetje hoop...
Ja, dat eerste half jaar schoot ik volledig in de stress, zeker toen ik het ook op plaatsen kreeg waar ik het nooit gehad had! Het begon met allemaal bultjes op mijn decollete, daarna kwam mijn rug daarbij, toen mijn hals en kaaklijn en vreemd genoeg viel het met mijn gezicht redelijk mee (wel puistjes, maar als je zag hoe de rest er aan toe was, was dat relatief gezien nog het minst erg).
De puisten in mijn hals en op mijn kaaklijn waren ook best groot, groter dan ik gewend was. Ondanks dat ik het helemaal niet meer zag zitten toch doorgezet destijds en na dat half jaar ging het dus - weliswaar heel langzaam - vooruit.
woensdag 26 mei 2010 om 11:20
quote:suusje05 schreef op 26 mei 2010 @ 11:14:
Mijn menstruatie was vanaf het eerste moment weer normaal. Ik merkte verder ook geen verschil met of zonder pil (hoewel ik verwachtte dat die wel weer wat heftiger/zwaarder zou zijn, omdat destijds mijn menstruatie veel lichter is geworden door de diane.)
Slikte jij de pil door of had je gewoon pauzeweken? Ik had gewoon een pauzeweek en slikte alleen door als het niet zo goed uit kwam zoals met vakantie.
Mijn menstruatie was vanaf het eerste moment weer normaal. Ik merkte verder ook geen verschil met of zonder pil (hoewel ik verwachtte dat die wel weer wat heftiger/zwaarder zou zijn, omdat destijds mijn menstruatie veel lichter is geworden door de diane.)
Slikte jij de pil door of had je gewoon pauzeweken? Ik had gewoon een pauzeweek en slikte alleen door als het niet zo goed uit kwam zoals met vakantie.
woensdag 26 mei 2010 om 11:30
woensdag 26 mei 2010 om 14:39
jeetje.. ik schrik wel van alle reacties...wordt er een beetje verdrietig van... tis dus toch het een of t ander, rondlopen met een snor en een puistenkop of een perzikhuidje en een seksleven van een 80jarige...
Ik zou bijna zeggen dat het dan geen optie is om te stoppen, ik wil echt niet terug naar hoe het was..
Is er een andere mogelijkheid om je libido op te krikken als ik wel aan de pil blijf?
Ik zou bijna zeggen dat het dan geen optie is om te stoppen, ik wil echt niet terug naar hoe het was..
Is er een andere mogelijkheid om je libido op te krikken als ik wel aan de pil blijf?
woensdag 26 mei 2010 om 14:43
quote:TouchOfPink schreef op 26 mei 2010 @ 11:00:
Ik zal het nog sterker vertellen: voor ik aan de pil ging had ik bijna nooit puistjes. Na 10 jaar aan de pil ben ik weer gestopt en nu heb ik opeens wel puistjes. Geen grote, over het algemeen, maar allemaal kleintjes op mijn voorhoofd.Same here. Maar ik moet erbij zeggen dat ze na een tijdje ook weer weg waren hoor.
Ik zal het nog sterker vertellen: voor ik aan de pil ging had ik bijna nooit puistjes. Na 10 jaar aan de pil ben ik weer gestopt en nu heb ik opeens wel puistjes. Geen grote, over het algemeen, maar allemaal kleintjes op mijn voorhoofd.Same here. Maar ik moet erbij zeggen dat ze na een tijdje ook weer weg waren hoor.
Cum non tum age
woensdag 26 mei 2010 om 15:35
Het wordt een beetje een herhaling...maar voor het slikken van de pil bijna gladde huid. Na het stoppen met de pil, nu maand of 4, vreselijke acne. Bij dokter speciale zalf gehaald, werkt goed maar wel heel zwaar medicijn voor iets cosmetisch...
ps; menstruatie zeer onregelmatig...zeer onhandig...en zorgelijk
ps; menstruatie zeer onregelmatig...zeer onhandig...en zorgelijk
woensdag 26 mei 2010 om 17:11
Ook ik had na het stoppen erg last van terugkerende acne, helaas. Ben daardoor ook weer begonnen. Wat ik me dan afvraag: al die mensen bij wie het terugkwam, hoe lang hebben die het aangezien? Want als ik lees dat het na een jaar weer gestabiliseerd is, zou het de moeite waard kunnen zijn. Ik had dat geduld niet, en heb maar een paar maanden afgewacht. De puistjes en de onregelmatigheid stoorden me zo dat ik weer naar de apotheek bent gerend! Maar ik vraag me af hoe realistisch het is om te verwachten dat je lichaam binnen een paar maanden aan de nieuwe situatie is gewend, je hele hormoonhuishouding wordt ten slotte op kop gezet.
Wie heeft er dus net als Lizettetje wel langer gewacht? Moeten we als stopper gewoon langer geduld hebben?
Wie heeft er dus net als Lizettetje wel langer gewacht? Moeten we als stopper gewoon langer geduld hebben?
...

woensdag 26 mei 2010 om 17:21
ik heb 15 jaar lang marvelon gebruikt en ben nu een jaar of 5 gestopt.
mijn acne is ongeveer zo erg als voor pilgebruik
hier geen succesverhaal, dus....
heb ook een tijdje benzoylperoxide van de apotheek gebruikt, maar werd er allergisch voor.
wat wel helpt is de verzorgingslijn van dr. van der hoog. (die grijze tubes)
geen clearasil gaan gebruiken, dat is juist erg agressief .
puberacne is echt iets anders dan volwassenacne en met agressieve middelen, raakt je huid juist overstuur....
mijn acne is ongeveer zo erg als voor pilgebruik
hier geen succesverhaal, dus....
heb ook een tijdje benzoylperoxide van de apotheek gebruikt, maar werd er allergisch voor.
wat wel helpt is de verzorgingslijn van dr. van der hoog. (die grijze tubes)
geen clearasil gaan gebruiken, dat is juist erg agressief .
puberacne is echt iets anders dan volwassenacne en met agressieve middelen, raakt je huid juist overstuur....