Gezondheid alle pijlers

stoppen met pil

02-08-2016 15:43 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
He allemaal,

In overleg met mijn vriend heb ik besloten om met de pil te stoppen, niet direct vanwege de kinderwens maar meer omdat ik al 18 jaar deze slik en ik mijn lijf hier wel eens van wilde ontdoen.

Ik ben benieuwd hoe andere dit hebben ervaren, Ik verlies soms wat bloed tussendoor en ben gefocust op de 28 dagen cyclus terwijl dit natuurlijk voor iedereen heel anders is, na hoeveel maanden was het bij jullie een beetje stabiel? En hoe reageerde je lijf er op?
Maakt de 28 dagen uit als het niet om een kinderwens gaat? Laat je lijf gewoon weer wennen aan hormoonvrij. Iedereen is anders inderdaad dus je zult niet heel veel aan ervaringen hebben.

Weet niet hoe het bij mij gaat want was meteen zwanger
Ik ben sinds januari gestopt en die van mij is nog niet helemaal stabiel. Rond april dacht ik dat het wel stabieler werd, maar nu toch weer niet.
Gestopt en daarna meteen weer normaal ongesteld. Gebruikte de nuvaring. Voelde me echt zoveel beter na een paar maanden stoppen! Veel lekkerder in mijn vel en hoger libido. Gebruik nu ook geen AC meer omdat ik me zonder veel beter voel.
quote:Boertje037 schreef op 02 augustus 2016 @ 15:46:

Maakt de 28 dagen uit als het niet om een kinderwens gaat? Laat je lijf gewoon weer wennen aan hormoonvrij. Iedereen is anders inderdaad dus je zult niet heel veel aan ervaringen hebben.

Weet niet hoe het bij mij gaat want was meteen zwanger Nee die 28 dagen maakt opzich niet uit hoor, haha. Tis meer dat ik met de pil altijd wist wanneer in mijn menstruatie had en ik die controle nu een beetje los moet laten. haha
Ik ben ook in januari gestopt en deze maand weer begonnen.

Partner is gesteriliseerd dus het is niet nodig maar jee wat voelde ik mij vreselijk zonder pil.

Menstruatie was een enorm rommeltje,er ging geen week voorbij zonde bloedverlies en mijn stemming vloog van hoog naar laag.

Libido veranderde gelukkig niet voor de rest vond ik het vreselijk.

Ik ben dus weer begonnen na een half jaartje.
Op dit topic staat veel informatie over mensen die gestopt zijn met de pil :):

Stoppen met de pil; ervaringen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven