Stoppen met roken
maandag 28 december 2015 om 10:49
+- 3 maanden geleden kreeg ik het erg benauwd en dacht ik nu moet ik stoppen.. Dit ging goed.. 2/3 dagen en dan rookte ik er weer een paar en dan weer een week niet.. Zo gaat het al 3 maanden. Elke keer heb ik er zo'n zin in en iedereen in mijn omgeving rookt. Vind het gezellig met een drankje op maar merk echt dat mijn longen het niet meer trekken. Nu dus weer een poging. Sinds die tijd hoest ik ook als een malle.. Donderdag ga ik naar de dokter toe. In al die jaren nooit zo'n last gehad. Herkent iemand dit?
woensdag 1 juni 2016 om 18:17
Ik ken iemand die vorig jaar februari is gestopt. Ze vertelde mij dat ze zo nu en dan nog steeds het gevoel had een sigaret op te steken. Maar, zei ze, dat is maar een paar tellen en dan ben ik het alweer vergeten. Ze zeggen wel eens, eens een roker altijd een roker! Toevallig heb ik er vannacht over gedroomd. Ik mocht iemand een hele sigaret maar ik vroeg om 1 trekje. Het vreemde was dat ik niet hoefde te hoesten en alsof ik nooit gestopt was. (gelukkig is dit maar een droom
) Dit is voor mij echt de welbekende boomstam achter de deur. Mocht ik ooit een sigaret gaan roken omdat ik denk dat ik er wel vanaf ben, geloof dit maar niet. Binnen de kortste tijd ben ik weer die verslaafde.
En die app kan ik echt van harte aanbevelen.
Hou vol
En die app kan ik echt van harte aanbevelen.
Hou vol
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
woensdag 1 juni 2016 om 18:32
Nee een trekje dat dacht ik ook ach stop morgen wel weer nou niet dus he werden er meer dan dat ik voorheen rookte echt elk half uur had ik er een op me mond en letterlijk overal alleen niet achter de kinderwagen
Schaamde me er kapot voor dus ik begin er gewoon niet meer aan.
Nutteloze hobby hoor wat rook in en uit ademen.
gek dat ik hier jaren verslaafd aan was/ben
Schaamde me er kapot voor dus ik begin er gewoon niet meer aan.
Nutteloze hobby hoor wat rook in en uit ademen.
gek dat ik hier jaren verslaafd aan was/ben
woensdag 1 juni 2016 om 19:35
quote:sejay1212 schreef op 01 juni 2016 @ 18:22:
Zal die app eens gaan zoeken op playstore
Volgens mij staar ik me dan blind op de status.
herkennen jullie het slechte slapen en je longen uit je lijf hoesten
Dit is ook de bedoeling
. Je voelt je steeds trotser worden op jezelf. En wat mij ook helpt, ik laat het aan andere zien...Geeft je een goed gevoel 
Jouw lichaam moet zijn afvalstoffen kwijt. en dat hoesten wordt minder maar wat ik nu heb is slijm aan de bovenkant van mijn keel. Dit komt waarschijnlijk doordat de trilhaartjes weer terugkomen. Info van mijn longverpleegkundige.
Zal die app eens gaan zoeken op playstore
Volgens mij staar ik me dan blind op de status.
herkennen jullie het slechte slapen en je longen uit je lijf hoesten
Dit is ook de bedoeling
Jouw lichaam moet zijn afvalstoffen kwijt. en dat hoesten wordt minder maar wat ik nu heb is slijm aan de bovenkant van mijn keel. Dit komt waarschijnlijk doordat de trilhaartjes weer terugkomen. Info van mijn longverpleegkundige.
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
woensdag 1 juni 2016 om 21:01
woensdag 1 juni 2016 om 22:01
Ik ben nu tussen de 6 en 8 kilo aangekomen. Maar ik moet eerlijkheidshalve vertellen dat ik bij een lengte van 178 op een gegeven moment 65/67 kilo woog. Dat is voor mijn lichaam te weinig. Er is bij mij sinds januari dit jaar copd 2 geconstateerd. Ben nu ook hard aan het sporten geslagen en de recente onderzoeken heeft uitgewezen dat mijn longinhoud sterk is verbeterd, Mijn hoesten is super verminderd.
Tja, misschien ben ik te laat maar volgens mijn HA en Fysiotherapeut en de mensen met wie ik nu aan het sporten ben niet. Ik kan schijnbaar nog best wel oud worden. Reden, gestopt met roken. Welke beslissing een ander maakt respecteer ik.
Tja, misschien ben ik te laat maar volgens mijn HA en Fysiotherapeut en de mensen met wie ik nu aan het sporten ben niet. Ik kan schijnbaar nog best wel oud worden. Reden, gestopt met roken. Welke beslissing een ander maakt respecteer ik.