Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken

09-10-2019 20:31 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, ik ga stoppen met roken. M'n huidige plan is nicotine pleisters en Lolly's maar ik vroeg me af of er nog een goed boek is wat jou heel erg geholpen heeft. Het boek van Allen Car heb ik meerdere malen gelezen dus graag een andere.
Alle reacties Link kopieren
ollekebollekeknolleke schreef:
11-10-2019 09:35
Hoi, even een positief berichtje.

Ben gestopt met roken en het is me heel erg meegevallen. Eerste maand met pleisters gedaan. Vervolgens begon ik de pleisters te vergeten. Was ook wel echt klaar met roken en had een enorme motivatie. Voordelen:
- veel betere conditie (ben begonnen met hardlopen, ren nu met gemak 5k opbouwend)
- meer smaak en reuk
- Voel me een stuk rustiger (raar maar waar, hoef nooit meer aan kopen van sigaretten te denken of aan de volgende sigaret)
- ik stink niet meer
- mijn tanden en tandvlees/tong ziener een stuk beter uit
- ik had minder wallen, minder grauwere huid

Door op mijn eten te letten en te sporten ben ik om precies te zijn 1kg aangekomen, die is er inmiddels weer vanaf. Bijwerkingen
- korte periode last gehad van puistjes (betere doorbloeding huid)
- slapeloze benen gehad.
- in slaap komen ging wat lastiger

Vooral de mentale status deed veel bij mij. Ik probeer niet te stoppen, nee ik stop. Afkickverschijnselen krijgt niet iedereen.
Inmiddels sinds mei gestopt. Rookte half pakje per dag, 19 jaar lang.
Heel goed van je. Ik kijk er al naar uit als die eerste periode voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
Fantastic_Ambiance schreef:
11-10-2019 09:21
En luchtvervuiling ook. Maar niet meer naar buiten gaan dan?
Ik lees ook steeds meer dat het toch niet zo onschuldig is als het lijkt dus ik begin er niet aan. Heb het ooit 3 maanden gedaan maar nu bewust stoppen zonder vapen
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch! Succes!
Alle reacties Link kopieren
reckless schreef:
11-10-2019 09:55
Als jij dat gezond vind kan je het beste binnen blijven en daar lekker een peukje opsteken :cheer:

Jeetje wat ben jij toch simpel. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
11-10-2019 15:09
Ik lees ook steeds meer dat het toch niet zo onschuldig is als het lijkt dus ik begin er niet aan. Heb het ooit 3 maanden gedaan maar nu bewust stoppen zonder vapen
Nou meid, dat moet jij weten verder.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig TO! Zelf ben ik een paar jaar geleden gestopt (mbv nicotine tabletjes, dat wel). Wat mij geholpen heeft is een lijstje maken van redenen waarom ik niet wil roken en dit in mn telefoon zetten. Als ik erg verlangen naar roken kreeg las ik dat nog eens. Dat hielp wel. En afleiding zoeken. Overigens heb ik niks speciaals gedaan en ben ik toch nauwelijks aangekomen. Sterkte, je kan het!
Alle reacties Link kopieren
Fantastic_Ambiance schreef:
11-10-2019 16:07
Jeetje wat ben jij toch simpel. :hihi:
Klopt meid, het leven is ook simpel. Ik hoop dat je blijvend kan stoppen en inziet dat je je hier nogal negatief opstelt omdat je zelf baalt van je verslaving. Ik gun het je, dan krijg je straks een echt fantastische ambiance. :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven