Gezondheid alle pijlers

Stopweek overslaan (de pil)

15-03-2018 11:54 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hoor steeds meer vrouwen die de stopweek overslaan. Maanden soms zelfs jaren. Op internet staat overal dat het veilig is en niet schadelijk voor de gezondheid. Altijd als ik de pil doorslik heb ik alsnog bloedverlies. Het is niet veel, paar druppels per dag, maar het kan wel weken aanhouden. Nu heb ik dus twee weken terug besloten om het nog eens te proberen en ben meteen met de volgende strip begonnen. Nu heb ik dus alweer bloedverlies. Twee weken inmiddels dus al. Kan ik nu het beste na deze strip alsnog een stopweek inlassen of juist toch blijven proberen en de volgende strip weer? Of moet ik zelfs meteen een stopweek inlassen? Ik snap niet waarom het doorslikken bij mij niet lukt terwijl het bij zoveel vrouwel wel schijnt te werken.
Gewoon doorslikken, wat is precies het nut om nu een stopweek in te lassen?
Lucifermiauww schreef:
15-03-2018 11:55
Gewoon doorslikken, wat is precies het nut om nu een stopweek in te lassen?
Maar ik bloed nu al twee weken. Menstruatie is normaal een week. Zie zo het voordeel van doorslikken ook niet in eigenlijk?
Kan zijn dat dat bij een andere pil beter gaat. Als ik een doorbraakbloeding had duurde dat tot ik een stopweek had. Helemaal balen.
Je lichaam kan best even moeten wennen he?

Als je dan meteen de eerste maand stopt dan heeft het idd geen nut.
Ik heb het ook. Mijn pil is voor mij dus niet zwaar genoeg om het tegen te houden. Ik vind het prima, ik houd gewoon mijn stopweek. Soms stel ik hem wel een weekje uit en las ik hem daarna in. Langer dan dat krijg ik spotting. Wel goed opletten dat áls je de pil slikt, je minstens een periode van 2.5wk slikt, zodat je niet "te vroeg" stopt.
Bij mij is het ook nooit gelukt.Daar kwam bij dat ik me enorm duizelig voelde door het doorslikken.Dus nooit weer geprobeerd
Het klinkt alsof deze pil misschien te licht is voor jou. Vraag je apotheek of huisarts om advies.
Mij lukt het ook niet met succes. Spotting valt mee maar ik krijg hoofdpijn, 'menstruatiepijn' en opvliegerachtige toestanden. Dit houdt aan totdat er een stopweek is ingelast. Dit met de microgynon 30 en ik ben bijna 40.
Ik heb jaren terug al allerlei soorten pillen geprobeerd. Doorslikken is nooit gelukt. Wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem. Maar wat het probleem dus is, is dat in mijn bijsluiter staat dat wanneer er een doorbraakbloeding onstaat je de stopweek moet inlassen. Maar ik weet niet of die paar druppels onder een doorbraakbloeding vallen?
licht-blauw schreef:
15-03-2018 13:30
Ik heb jaren terug al allerlei soorten pillen geprobeerd. Doorslikken is nooit gelukt. Wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem. Maar wat het probleem dus is, is dat in mijn bijsluiter staat dat wanneer er een doorbraakbloeding onstaat je de stopweek moet inlassen. Maar ik weet niet of die paar druppels onder een doorbraakbloeding vallen?

Jazeker.
Maar ik zou de pilstrip gewoon afmaken en dan de stopweek inlassen.
Dat staat ook in de bijsluiter als het goed is.
Tenminste in die van mij wel destijds.
brenne schreef:
15-03-2018 13:28
Mij lukt het ook niet met succes. Spotting valt mee maar ik krijg hoofdpijn, 'menstruatiepijn' en opvliegerachtige toestanden. Dit houdt aan totdat er een stopweek is ingelast. Dit met de microgynon 30 en ik ben bijna 40.
Oh wat vervelend :/. Ik heb verder helemaal geen klachten gelukkig.
Hmm heb de bijsluiter nog eens doorgelezen. Daar staat alleen in dat je de menstruatie kunt uitstellen door 2 strips achter elkaar door te slikken. Er staat wel duidelijk bij dat dit niet aan te raden is en dat je na deze tweede strip weer een stopweek moet nemen. Hoe kan dat? Dat overal op internet verkondigd wordt dat het veilig is en de bijsluiter het juist afraadt?
Ik slik op advies van mijn huisarts de pil door totdat ik een doorbraak bloeding krijg. Dan las ik een stopweek in.

Het duurde trouwens wel een maand of 3 voordat m'n lichaam er aan gewend was.
closednote schreef:
15-03-2018 17:23
Ik slik op advies van mijn huisarts de pil door totdat ik een doorbraak bloeding krijg. Dan las ik een stopweek in.

Het duurde trouwens wel een maand of 3 voordat m'n lichaam er aan gewend was.
Had je in die eerste drie maanden dan ook spotting? Misschien moet ik inderdaad gewoon nog even proberen de volgende strip erachter te doen.
licht-blauw schreef:
15-03-2018 17:21
Hmm heb de bijsluiter nog eens doorgelezen. Daar staat alleen in dat je de menstruatie kunt uitstellen door 2 strips achter elkaar door te slikken. Er staat wel duidelijk bij dat dit niet aan te raden is en dat je na deze tweede strip weer een stopweek moet nemen. Hoe kan dat? Dat overal op internet verkondigd wordt dat het veilig is en de bijsluiter het juist afraadt?
Ook al is het veilig, je hebt wel meer kans op doorbraakbloedingen, duizeligheid en emotionele buien (ik spreek uit ervaring)
Ik zou het doorslikken van de pil niemand aanraden, tenzij je last hebt van heftige migraine tijdens de stopweek.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 15-03-2018 18:08
0.15% gewijzigd
licht-blauw schreef:
15-03-2018 17:33
Had je in die eerste drie maanden dan ook spotting? Misschien moet ik inderdaad gewoon nog even proberen de volgende strip erachter te doen.
Ja in het begin had ik last van spotting. Soms duurde dat een dag en ook een keer tot ik een stopweek in laste. Inmiddels las ik om de 3-4 maanden een stopweek in ivm doorbraak bloeding.
miedo schreef:
15-03-2018 17:53
Ook al is het veilig, je hebt wel meer kans op doorbraakbloedingen, duizeligheid en emotionele buien (ik spreek uit ervaring)
Ik zou het doorslikken van de pil niemand aanraden, tenzij je last hebt van heftige migraine tijdens de stopweek.
Mijn huisarts vertelde juist dat tegenwoordig steeds meer gynaecologen aanraden door te slikken tot je lichaam aangeeft dat het nodig is (doorbraak bloeding). Vond het ook raar om niet maandelijks meer een stopweek te hebben maar inmiddels vind ik het zo fijn om niet meer iedere maand ongesteld te worden.
Ik heb al bijna 5,5 jaar de prikpil maar hiervoor ruim 7 jaar Microgynon30 geslikt zonder stopweek, de eerste 2 maanden lichte bloeding gehad, daarna nooit meer een bloeding.
Ik geloof nooit zo in het aankomen door de pil. Maar de afgelopen twee weken heb ik normaal gegeten (ik let altijd op wat ik eet) en ik ben ruim 2 kilo aangekomen. Kan dit ook te maken hebben met het overslaan van die stopweek?
licht-blauw schreef:
16-03-2018 12:05
Ik geloof nooit zo in het aankomen door de pil. Maar de afgelopen twee weken heb ik normaal gegeten (ik let altijd op wat ik eet) en ik ben ruim 2 kilo aangekomen. Kan dit ook te maken hebben met het overslaan van die stopweek?
Ja, dat is nog een nadeel van de pil doorslikken.
Bizar zeg. Hoop dan maar niet dat ik nu iedere maand 2 kilo ga aankomen. ;)
Ik heb dat zelf in het begin ook gehad. Ik bloedde sowieso erg veel en lang. Maar naar mate ik door slikte stopte dit wel. Je moet niet vergeten dat je lichaam moet wennen aan de plotselinge hormonen.

Op het moment dat ik doorbreek houdt ik een stop week om eerder van de bloeding af te zijn inderdaad, dit duurt 3 tot 5 dagen dan. Dit heb ik vanaf het begin gedaan.

Nu slik ik 1,5 jaar door en ben ik nu een half jaar ongesteldheid vrij!

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven