Gezondheid alle pijlers

Stopweek vervroegen

23-07-2015 15:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, even een vraagje over de pil. Mijn huisarts is met vakantie en op internet kon ik het antwoord op mijn vraag niet echt vinden. Ik ga op 7 augustus een weekje weg. Dit is precies de dag dat ik ongesteld moet worden. Nu heb ik al 1 strip met 21 pillen ingenomen en ben meteen doorgegaan zonder stopweek naar een nieuwe strip. In deze strip ben ik nu bij en dag 7. Ik zou graag aankomende woensdag 29 juli mijn stopweek inlassen en woe 5 augustus weer beginnen met de pil. Is dat mogelijk? Zo ja, moet ik dan na de vervroegde stopweek gewoon verdergaan met de oude strip of aan een nieuwe strip met 21 pillen beginnen? Ik gebruik de pil al jaren, maar nog nooit eerder mijn menstruatie vervroegd. Na twee strips houd ik meestal een stopweek. De pil doorslikken tijdens mijn vakantie is geen optie, omdat ik na twee strips doorbraakbloedingen krijg. Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Ja dat kan. Of je met de oude strip verder wil of met een nieuwe strip wil beginnen is om het even. Hou daarbij in gedachten:

1) een stopweek mag nooit langer zijn dan 7 dagen

2) als je na je stopweek weer begint, minstens 2 weken slikken
Heb je een eenfasepil? Dan kan het gewoon. Na de stopweek (max 7 dagen) kun je gewoon weer verder met je oude strip.
Ik zou met een nieuwe strip beginnen
Als je het niet vervelend vindt om van stopdag te veranderen dan zou ik vandaag de laatste nemen. Vrijdag de 31e begin je dan weer met een volle strip. Eventueel kun je daarna nog wat pillen doorslikken uit je oude strip om je stopdag te veranderen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
bel je apotheek, die weet het nog beter dan je huisarts
Je kunt ook nog een strip er achteraan slikken, sla je de stopweek gewoon over. 3 strippen achter elkaar geeft wel een klein beetje kans op doorlekken halverwege strip 3, maar dan ben je alweer thuis.
Hangt er vanaf welke pil je hebt? Wat is de naam ervan?
You can be the ripest, juiciest peach in the world, but there will always be someone who hates peaches.
Dank jullie wel! Ik ben hier heel goed meegeholpen. Ik ben blij dat het kan en ga even nadenken wanneer ik mijn stopweek inlas. De pil die ik gebruik is ethinylestradiol en levonorgestrel en is inderdaad de eenfasepil. @marana: ik had er helemaal niet over nagedacht dat ik ook de apotheek kon bellen! Dank voor de tip!! Superbedankt allemaal! I appreciate👍🏻👍🏻😄😄
Handigst was geweest om na pilstrip 1 gelijk een stopweek in te lassen, maar daar heb je nu niks meer aan.

Gewoon stoppen 7 dagen en daarna weer met een nieuwe strip.

Alleen ik slik nooit door, maar ben weleens eerder met de eerste pilstrip gestopt.Daarna 4 dagen behoorlijk duizelig geweest:(
Yep Miedo! Daar heb je helemaal gelijk in! Stomme fout van mij, ik had een verkeerde berekening gemaakt en dacht dat ik goed zou uitkomen!
Je kunt, als je minstens drie weken de pil geslikt hebt, gewoon ieder moment een stopweek inlassen en dan 7 dagen later weer starten. Je begint dan weer met een nieuwe strip.
Waarom niet doorslikken? En verder nooit eerder stoppen als je minimaal nog geen 21 pillen hebt geslikt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven