Stopweek vervroegen
donderdag 23 juli 2015 om 15:43
Hoi hoi, even een vraagje over de pil. Mijn huisarts is met vakantie en op internet kon ik het antwoord op mijn vraag niet echt vinden. Ik ga op 7 augustus een weekje weg. Dit is precies de dag dat ik ongesteld moet worden. Nu heb ik al 1 strip met 21 pillen ingenomen en ben meteen doorgegaan zonder stopweek naar een nieuwe strip. In deze strip ben ik nu bij en dag 7. Ik zou graag aankomende woensdag 29 juli mijn stopweek inlassen en woe 5 augustus weer beginnen met de pil. Is dat mogelijk? Zo ja, moet ik dan na de vervroegde stopweek gewoon verdergaan met de oude strip of aan een nieuwe strip met 21 pillen beginnen? Ik gebruik de pil al jaren, maar nog nooit eerder mijn menstruatie vervroegd. Na twee strips houd ik meestal een stopweek. De pil doorslikken tijdens mijn vakantie is geen optie, omdat ik na twee strips doorbraakbloedingen krijg. Alvast bedankt voor jullie antwoord!
donderdag 23 juli 2015 om 16:07
donderdag 23 juli 2015 om 18:54
Dank jullie wel! Ik ben hier heel goed meegeholpen. Ik ben blij dat het kan en ga even nadenken wanneer ik mijn stopweek inlas. De pil die ik gebruik is ethinylestradiol en levonorgestrel en is inderdaad de eenfasepil. @marana: ik had er helemaal niet over nagedacht dat ik ook de apotheek kon bellen! Dank voor de tip!! Superbedankt allemaal! I appreciate

donderdag 23 juli 2015 om 19:22