Gezondheid alle pijlers

Stresssss

01-07-2015 20:09 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 22 en vandaag was ik op bezoek bij mijn moeder. Mijn zus doet een opleiding in de zorg en volgt mijn moeder dus op, want zij werkt namelijk in de zorg. Nu hadden we het over de bloeddruk en gingen we dat ook bij elkaar meten. Of beter gezegd, mijn moeder bij mij. Ik had 152/77. Nu zit ik ook niet in de allerleukste periode (wat veel stress oplevert, heb al therapie) maar hier schrok ik toch best van. Moeder vond het geen reden tot paniek, maar toch als ik google moet geloven is het best iets om je druk over te maken of ieder geval iets om rekening mee te houden. Ik las iets dat sporten een positief effect op je bloeddruk heeft, maar als mijn bloeddruk in "rust" al zo hoog is, is dat dan wel verstandig? Misschien een stomme vraag, maar ik ben wat ongerust nu. Het feit dat ik een klein beetje hypochonderig ben helpt in dit geval ook niet mee. Ik wil juist weer ontspannen, maar ik weet niet zo goed hoe en dit levert juist meer stress op allemaal.
Interessant! Toch raar dan, dat de cardiologen op onze afdeling anders redeneerden...
quote:kleincadeautje schreef op 01 juli 2015 @ 21:52:

Interessant! Toch raar dan, dat de cardiologen op onze afdeling anders redeneerden...Soms worden bepaalde inzichten in de loop der jaren bijgesteld, waarop die inzichten ook weer worden bijgesteld na verloop van tijd...
quote:chentolove schreef op 01 juli 2015 @ 21:41:

[...]

Ook geen paniek al die te hoog is dan hé! Aangezien je hem behoorlijk stressy gaat meten waarschijnlijk :p.

Welke klachten had je dan?

Trouwens : wat als je BD daadwerkelijk te hoog is? Zo een ramp is het ook niet. Levensstijl aanpassingen eventueel en anders medicatie, er zijn véél mensen met een hoge BD. Het heeft eerder effect op lange termijn ook.

Klachten als benauwdheid en steeds diep moeten ademhalen om genoeg zuurstof binnen te krijgen. Voor mijn gevoel dan.

Idd zoals je het nu schetst hoeft het geen ramp te zijn nee. Toch maakt het mij angstig. Levensstijl aanpassen ben ik al mee bezig en dat gaat gelukkig wel steeds beter.
Ben je al bij de huisarts geweest? Als je zo'n stresskip bent kan het heel goed hyperventilatie zijn, of een paniekaanval. Er kunnen ook tekorten aan vitamines zijn waardoor je klachten krijgt. Misschien stelt het wel heel erg gerust als de huisarts je een keertje goed nakijkt, hartfilmpje maakt, e.d. Dat is helemaal niet eng of belastend.
Die klachten zijn duidelijk door stress/ paniek, niet door hypertensie !
quote:MinkeDeWit schreef op 01 juli 2015 @ 23:14:

Ben je al bij de huisarts geweest? Als je zo'n stresskip bent kan het heel goed hyperventilatie zijn, of een paniekaanval. Er kunnen ook tekorten aan vitamines zijn waardoor je klachten krijgt. Misschien stelt het wel heel erg gerust als de huisarts je een keertje goed nakijkt, hartfilmpje maakt, e.d. Dat is helemaal niet eng of belastend.

Allemaal al gedaan. Wel is dit een hele tijd geleden, maar er kwam niks ernstigs uit. Had wel een tekort, maar het was volgens de HA niet van belang om daar onmiddellijk iets aan te doen. Zou vanzelf goedkomen ofzo, weet niet eens meer waarvoor dat was eigenlijk.

Maar ik denk dus ook dat het te maken zou kunnen hebben met paniekaanvallen. Toch heb ik totaal geen last van dingen zoals zweten, snel ademhalen, duizelig/wazig zien. Heb alleen last van het gevoel dat ik steeds zuurstof tekort kom.
Chronische hyperventilatie is mogelijk, daarbij heb je niet het typische beeld zegmaar
Omdat je de meting als spannend vond maakt het wat hoger, maar je onderdruk is goed boven druk misschien beetje hoog maar je bent wat gestrest dus tijd voor wat ontspanning.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven