Gezondheid alle pijlers

stuk kies afgebroken

13-08-2011 10:03 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Gisteravond is er een stuk(je) kies afgebroken toen ik een snoepje aan het kauwen was. Natuurlijk is de tandarts nu niet aanwezig maar ze hebben (bij een andere praktijk) vanmiddag wel inloopspreekuur voor urgente dingen. Maar ja, moet ik nu vanmiddag gaan? Het doet niet pijn, wel wat scherp en thee drinken (qua warmte) gaat ook goed. Ik zal het liefst gewoon even bellen om te overleggen maar dat kan dus niet. Ik ben bang dar de boel gaat ontsteken ofzo als ik te lang wacht. Wat vinden jullie?
Zo te horen is het een klein stukje.

Kan wachten tot maandag hoor.
Ik zou ook wachten. Is het trouwens een stuk kies of een stuk vulling wat is afgebroken?
Nee, het is echt een stukje kies. Het voelt wel heel groot.. Ik kan het zelf niet zo goed zien.
Mijn tandarts vraagt altijd of ik er last van heb. Zo niet, kan het wel even wachten. En het voelt altijd 5x groter dan het in werkelijkheid is.
Een stukje kies is meestal niet urgent. Vulling soms wel, of na een wortelkanaalbehandeling. Als je er verder van te voren geen last van had en je voelt er nu ook niks van is maandag vroeg genoeg.
Dank jullie voor de reacties! Tandarts bezoek is niet mijn favoriete hobby maar ik wil vooral niet te lang wachten. Ik zal maandag bellen!
Ik had het onlangs ook. Hele bovenkant van mijn kies finaal af. Raar gevoel en scherp randje. Maar geen pijn. Keurig netjes gerepareerd door vervangende tandarts.

Zolang je geen pijn hebt en het wortelkanaal niet open ligt is er geen acute haast volgens mij. Maar ik ben geen deskundige dus even bellen lijkt mij heel verstandig.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Je hoeft niet naar de spoeddienst hoor.

Ze zullen je echt wel helpen, de tandarts en zijn assistente zitten er toch al...

Maar als je geen gillende kiespijn hebt, zou ik gewoon even wachten tot maandag

(ik ben wel een deskundige trouwens)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 13 augustus 2011 @ 11:17:

(ik ben wel een deskundige trouwens)

Ik ook.

Hoi Summerdance
Zo te horen, lijkt het met dat dit best kan wachten tot maandag. Zo'n scherp randje is erg vervelend. Meestal slijpen ze dat bij tot het niet meer scherp is. Als het toch een groot stuk is, kan het zijn dat er een vulling op moet. En dit hoeft niet meteen vandaag. Maar bij twijfel: bellen.
Dat had ik vorige week ook, ben net deze week geholpen. Ook een stuk kies afgebroken, scherp, maar geen pijn. Kon pas over een week bij vervangend tandarts terecht in combi met mijn werk. Heb dus 9 dagen mee rondgelopen, geen enkel probeelm. Gewoon goed schoon houden met spoelen. Stond in 10 minuten weer buiten bij de tandarts.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven