Tampon achtergebleven?
zaterdag 16 november 2013 om 19:36
Vandaag is de laatste dag van mijn menstruatie en ik ben nog een heel klein beetje ongesteld. Om die reden heb ik een kleine tampon (OB) gebruikt. Netjes volgens de voorschriften ingebracht (touwtje strak getrokken van te voren) en een uur geleden eruit gehaald. Het ging wat stroef en na checken bleek dat de top niet meer intact was.
Ik heb een paar keer gevoeld en uiteindelijk 'vond' ik een stukje tampon (wollig stukje).
Nu vraag ik me af hoe groot de kans is dat er nog meer is achtergebleven. Wat zouden jullie doen? Zo laten en er op vertrouwen dat alles eruit is? Naar de huisarts? Vaginale douche gebruiken zodat het schoon spoelt?
Ik heb een paar keer gevoeld en uiteindelijk 'vond' ik een stukje tampon (wollig stukje).
Nu vraag ik me af hoe groot de kans is dat er nog meer is achtergebleven. Wat zouden jullie doen? Zo laten en er op vertrouwen dat alles eruit is? Naar de huisarts? Vaginale douche gebruiken zodat het schoon spoelt?
zaterdag 16 november 2013 om 21:00
ik zou gewoon net zolang doorzoeken tot ik alles gevonden heb :S klinkt nogal vies maar je moet echt maar gaan wroeten met je vingers dan.
als je van die stukjes laat zitten heb je kans op infectie en volgens mij zelfs dat toxic shock syndroom.
lijkt me niet echt goed om het te laten zitten, al zal het er vanzelf wel uitkomen hoor, maar de kans op infecties loop je liever niet toch?
als je van die stukjes laat zitten heb je kans op infectie en volgens mij zelfs dat toxic shock syndroom.
lijkt me niet echt goed om het te laten zitten, al zal het er vanzelf wel uitkomen hoor, maar de kans op infecties loop je liever niet toch?
zaterdag 16 november 2013 om 22:09
Dat hoop ik ook voor je maar zoals je weet heeft een gezonde vagina een zelf reinigend effect en komt het er na verloop van tijd vanzelf wel weer uit. Zelfs al laat je de hele tampon zitten. Als ie vol is dan ploft ie vanzelf wel in de toilet pot.( Het is alleen niet aan te raden ivm de bacteriën om m zo lang te laten zitten)