Gezondheid alle pijlers

Tampon achtergebleven?

16-11-2013 19:36 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is de laatste dag van mijn menstruatie en ik ben nog een heel klein beetje ongesteld. Om die reden heb ik een kleine tampon (OB) gebruikt. Netjes volgens de voorschriften ingebracht (touwtje strak getrokken van te voren) en een uur geleden eruit gehaald. Het ging wat stroef en na checken bleek dat de top niet meer intact was.

Ik heb een paar keer gevoeld en uiteindelijk 'vond' ik een stukje tampon (wollig stukje).

Nu vraag ik me af hoe groot de kans is dat er nog meer is achtergebleven. Wat zouden jullie doen? Zo laten en er op vertrouwen dat alles eruit is? Naar de huisarts? Vaginale douche gebruiken zodat het schoon spoelt?
Vaginale douche met water.
Als je goed hebt gevoeld zal het wel in orde zijn. Het is geen bodemloze put waar dingen echt kwijt in kunnen raken, ik zou afwachten.
Haha ik zie gelijk een bodemloze put voor me met een rondzwervend stukje tampon.

Ik ga zo maar even met water spoelen en voor de zekerheid nog een keer goed voelen.
Als je spoelt en er zo iets komt het er zó uit. Dus daarna niet meer wroeten hoor.
Bedankt Frizz! Ik zal daarna niet meer wroeten
Fijn dat je dat nog ff belooft.
Zolang er niets in je keel kriebelt hoef je je geen zorgen te maken.
verba volant, scripta manent.
Chips, laat ik nu al een uur kriebel in mijn keel te hebben

Er kwam met de 'douche' toch nog een stukje uit. Hopelijk nu helemaal tampon vrij.
ik zou gewoon net zolang doorzoeken tot ik alles gevonden heb :S klinkt nogal vies maar je moet echt maar gaan wroeten met je vingers dan.

als je van die stukjes laat zitten heb je kans op infectie en volgens mij zelfs dat toxic shock syndroom.

lijkt me niet echt goed om het te laten zitten, al zal het er vanzelf wel uitkomen hoor, maar de kans op infecties loop je liever niet toch?
Goed gedaan!
Donniedarko, dat is inderdaad de reden dat ik hier de vraag stelde.

Ik hoop dat alles er nu uit is!
Dat hoop ik ook voor je maar zoals je weet heeft een gezonde vagina een zelf reinigend effect en komt het er na verloop van tijd vanzelf wel weer uit. Zelfs al laat je de hele tampon zitten. Als ie vol is dan ploft ie vanzelf wel in de toilet pot.( Het is alleen niet aan te raden ivm de bacteriën om m zo lang te laten zitten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven