Tampons bij schimmelinfectie?
vrijdag 10 september 2010 om 10:33
oh ik dacht even dat je zou vragen of een tampon met yoghurt inbrengen goed was tegen een schimmelinfectie. (Ja, heb ik ooit als 'tip' gelezen, gadverdamme) Uh, goede vraag trouwens, maandverband is ook niet zo prettig nu, voor het 'klimaat' daar beneden.. Kun je je menstruatie niet even weg visualiseren? Even serieus, ik weet niet of het mag, denk het wel, doe gewoon wat je het prettigst lijkt nu, en anders bel je toch even met de doktersassistente?
vrijdag 10 september 2010 om 12:16
quote:zakdoekjeopviva schreef op 10 september 2010 @ 11:12:
Ik zou voor tampons gaan en deze regelmatig verschonen. Met zo'n vieze plastic broeilap in je broek zal de schimmel het goed naar z'n zin hebben.
(heb je kuur? dan ben je er toch met een paar dagen vanaf?)
Een kurk er in stoppen lijkt me het nog veel slechter maken dan een maanverbandje. Bovendien irriteert dat de huid alleen nog maar meer.
Als je het zeker wilt weten, gewoon even met je huisarts/assistente bellen.
Ik zou voor tampons gaan en deze regelmatig verschonen. Met zo'n vieze plastic broeilap in je broek zal de schimmel het goed naar z'n zin hebben.
(heb je kuur? dan ben je er toch met een paar dagen vanaf?)
Een kurk er in stoppen lijkt me het nog veel slechter maken dan een maanverbandje. Bovendien irriteert dat de huid alleen nog maar meer.
Als je het zeker wilt weten, gewoon even met je huisarts/assistente bellen.

vrijdag 10 september 2010 om 12:25
het ligt eraan of je schimmel vooral aan de binnen of de buitenkant zit. Als het binnen in je vagina helemaal rood en pijnlijk is, ga je echt niet beginnen aan tampons. Maar heb je meer aan de buitenkant jeuk, dan zou ik juist liever niet voor maandverband gaan.
Dus kijk wat jou het beste uitkomt. Je kunt niet al bloed druppelend zonder onderbroek rondlopen op je werk, dus je moet een van de twee kwaden kiezen sowieso. (Laten we de niet coventionelere methodes zoals softcups, beppies, gynotex, en katoenen maandverband even buiten beschouwing houden)
Dus kijk wat jou het beste uitkomt. Je kunt niet al bloed druppelend zonder onderbroek rondlopen op je werk, dus je moet een van de twee kwaden kiezen sowieso. (Laten we de niet coventionelere methodes zoals softcups, beppies, gynotex, en katoenen maandverband even buiten beschouwing houden)

vrijdag 10 september 2010 om 12:27
quote:groupie schreef op 10 september 2010 @ 11:41:
Ik ben vooral bang dat ik de infectie hoger breng door tampons te gebruiken. Ik ben nu op m'n werk en ik heb geen maandverband :(dan gewoon tampons gebruiken. Als je al behandeld wordt met eitjes of creme, dan maak je het niet erger hoor. Evt uit voorzorg wat creme ook diep van binnen aanbrengen, maar dat is het wel....
Ik ben vooral bang dat ik de infectie hoger breng door tampons te gebruiken. Ik ben nu op m'n werk en ik heb geen maandverband :(dan gewoon tampons gebruiken. Als je al behandeld wordt met eitjes of creme, dan maak je het niet erger hoor. Evt uit voorzorg wat creme ook diep van binnen aanbrengen, maar dat is het wel....
vrijdag 10 september 2010 om 12:56
Ik zou met dat eitje beginnen als je menstruatie over is. Of heb je teveel last daarvoor?
Als ik een infectie heb is het ook altijd rondom mijn menstruatie. Liever wacht ik dan omdat ik het gevoel heb dat ik de zalf er gelijk met het bloed weer uit laat lopen.
Sorry klinkt erg onsmakelijk allemaal.
Als ik een infectie heb is het ook altijd rondom mijn menstruatie. Liever wacht ik dan omdat ik het gevoel heb dat ik de zalf er gelijk met het bloed weer uit laat lopen.
Sorry klinkt erg onsmakelijk allemaal.
tsja.....