Gezondheid alle pijlers

Tampons bij schimmelinfectie?

10-09-2010 10:03 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een korte vraag, ik heb een vaginale schimmelinfectie en ik wordt net ongesteld, mag ik tampons gebruiken?
Of het mag weet ik niet, maar ik zou er zelf niet aan moeten denken.
Dat lijkt mij niet zo'n goed idee. Voor deze keer even maandverband gebruiken.
oh ik dacht even dat je zou vragen of een tampon met yoghurt inbrengen goed was tegen een schimmelinfectie. (Ja, heb ik ooit als 'tip' gelezen, gadverdamme) Uh, goede vraag trouwens, maandverband is ook niet zo prettig nu, voor het 'klimaat' daar beneden.. Kun je je menstruatie niet even weg visualiseren? Even serieus, ik weet niet of het mag, denk het wel, doe gewoon wat je het prettigst lijkt nu, en anders bel je toch even met de doktersassistente?
Of het mag lijkt me niet eens zo relevant, het lijkt me vooral ontzettend pijnlijk!
Ik zou voor maandverband gaan en dan zeer regelmatig verschonen.
Ik zou de doktersassistente even bellen of anders vragen bij de apotheek.

Beterschap
Ik zou voor tampons gaan en deze regelmatig verschonen. Met zo'n vieze plastic broeilap in je broek zal de schimmel het goed naar z'n zin hebben.

(heb je kuur? dan ben je er toch met een paar dagen vanaf?)
Ik ben vooral bang dat ik de infectie hoger breng door tampons te gebruiken. Ik ben nu op m'n werk en ik heb geen maandverband :(
quote:zakdoekjeopviva schreef op 10 september 2010 @ 11:12:

Ik zou voor tampons gaan en deze regelmatig verschonen. Met zo'n vieze plastic broeilap in je broek zal de schimmel het goed naar z'n zin hebben.

(heb je kuur? dan ben je er toch met een paar dagen vanaf?)

Een kurk er in stoppen lijkt me het nog veel slechter maken dan een maanverbandje. Bovendien irriteert dat de huid alleen nog maar meer.

Als je het zeker wilt weten, gewoon even met je huisarts/assistente bellen.
het ligt eraan of je schimmel vooral aan de binnen of de buitenkant zit. Als het binnen in je vagina helemaal rood en pijnlijk is, ga je echt niet beginnen aan tampons. Maar heb je meer aan de buitenkant jeuk, dan zou ik juist liever niet voor maandverband gaan.

Dus kijk wat jou het beste uitkomt. Je kunt niet al bloed druppelend zonder onderbroek rondlopen op je werk, dus je moet een van de twee kwaden kiezen sowieso. (Laten we de niet coventionelere methodes zoals softcups, beppies, gynotex, en katoenen maandverband even buiten beschouwing houden)
quote:groupie schreef op 10 september 2010 @ 11:41:

Ik ben vooral bang dat ik de infectie hoger breng door tampons te gebruiken. Ik ben nu op m'n werk en ik heb geen maandverband :(dan gewoon tampons gebruiken. Als je al behandeld wordt met eitjes of creme, dan maak je het niet erger hoor. Evt uit voorzorg wat creme ook diep van binnen aanbrengen, maar dat is het wel....
Als je op je werk bent en alleen tanpons bij je hebt, dan zal je die wel moeten gebruiken. Ik hoop voor je dat het inbrengen niet al te vervelend voelt.
Het gister pas begonnen met schimmelen (dat klinkt echt vies!) en ik ga vanavond beginnen met zo'n eitje, ik ben benieuwd... Vooralsnog gaat het goed en heb ik niet te veel last
Ik zou met dat eitje beginnen als je menstruatie over is. Of heb je teveel last daarvoor?

Als ik een infectie heb is het ook altijd rondom mijn menstruatie. Liever wacht ik dan omdat ik het gevoel heb dat ik de zalf er gelijk met het bloed weer uit laat lopen.

Sorry klinkt erg onsmakelijk allemaal.
tsja.....
Of je huisarts bellen en vragen om pillen; is 1 tot 5 pillen en dan is het ook klaar.

Ik zou niet weten of je het zelf hoger kan brengen, klinkt mij niet erg aannemelijk in de oren maar goed, dat kan je ook aan je huisarts vragen.
Ik heb gebeld met de huisarts, als ik vanavond het eitje inbreng dan moet ik daarna minimaal 3 dagen maandverband gebruiken.
Hoe snel moet zo'n eitje verbetering geven? Ik ren hier bijna tegen de muren op!
Bij mij geeft zo'n eitje binnen 24 uur verlichting.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Je doos 2x per dag schoonmaken met een watje met tea-trea olie helpt hier ook goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven