tandarts?

zaterdag 11 december 2010 om 20:58
Als het goed is kun je maandag echt wel gaan werken. Ik heb er 4 laten trekken en met een pijnstiller ben je (zeker na 5 dagen, mits er geen complicaties zijn) zo weer de oude.
De tandarts zal er niet veel aan kunnen doen (mits er niks anders aan de hand is dan) behalve zeggen dat het wel weer over gaat.
Beterschap!
De tandarts zal er niet veel aan kunnen doen (mits er niks anders aan de hand is dan) behalve zeggen dat het wel weer over gaat.
Beterschap!
zaterdag 11 december 2010 om 21:06
Ik denk dat het nu zaterdag is en dat je maandagochtend nog kunt beslissen of je gaat werken. Misschien gaat het dan al stukken beter. Tenzij je een belangrijk beroep hebt, waarbij absoluut voor vervanger gezorgd moet worden, omdat er anders mensen in levensgevaar zijn (lees in een ziekenhuis ofzo).
zaterdag 11 december 2010 om 21:09
Er schijnen mensen te zijn die hier blijkbaar heel veel napijn van hebben,zelf heb ik er ondanks dat er twee getrokken zijn (bij de kaakchirurg)een paar jaar geleden weinig last van gehad.Misschien heeft het te maken met een lage pijngrens?Mocht je niets slikken voor die napijn?,mij werd paracetamol geadviseerd.

zaterdag 11 december 2010 om 21:14
Ik heb zelf nooit napijn gehad bij het trekken van verstandskiezen. Wel heb ik een zeurende pijn gehad en dat bleek een ontsteking aan de wortel te zijn. Als jij zegt dat er nog een stukje wortel zit, dan zou ik -als ik jou was- maandagochtend als eerste de tandarts bellen. Want zo'n ontsteking kan heel heel veel pijn (gaan) doen.
zaterdag 11 december 2010 om 21:21
quote:blondie31 schreef op 11 december 2010 @ 21:05:
Ik wordt gek van de pijn in me mond. Hij zei dat ik er niet veel last van moest hebben. Ik bel hem maandag wel gewoon want er zit ook nog een stukje wortel in misschien is dat wel aan het rotzooien bedankt voor jullie reactiesJa, haal eerst eens die wortel eruit.
Ik wordt gek van de pijn in me mond. Hij zei dat ik er niet veel last van moest hebben. Ik bel hem maandag wel gewoon want er zit ook nog een stukje wortel in misschien is dat wel aan het rotzooien bedankt voor jullie reactiesJa, haal eerst eens die wortel eruit.
Ja, dat vind ik echt.

zaterdag 11 december 2010 om 21:52
Spoelen met zout water. Dat helpt een ontsteking voorkomen of verzachten. Kans is aanwezig dat er een ontsteking zit. Bij mijn eerste verstandskies had ik wel napijn, maar dat was ook redelijk snel over. Bij mijn tweede verstandskies heb ik langer last gehad en bleek dus ook een ontsteking te hebben. Dat doet verdomd zeer.
Ik moest toen spoelen met zout water.
Ik moest toen spoelen met zout water.
zaterdag 11 december 2010 om 22:24
Als je met koud water spoelt en de pijn wordt daar minder van dan is de kans groot dat je een ontsteking hebt.
Los in een plastic fles een eetlepel zout op in wat warm water, aanvullen met koud water en even in de vriezer leggen. Daar dan regelmatig mee spoelen. Ook even in je mond houden (hoe smerig dat ook smaakt).
En dan 400 tot 600mg ibuprofen eventueel paracetamol bijslikken als de Ibuprofen de pijn niet genoeg wegneemt. Als je ondanks de pijnstiller nog vergaat van de pijn dan zou ik morgen proberen een weekend tandarts te vinden en zelfs niet tot maandag wachten. Neem dan wel voldoende contant geld mee, weekend tandartsen moet je contant mee afrekenen (de rekening dien je dan daarna in bij je ziektekostenverzekeraar).
Sterkte.
Los in een plastic fles een eetlepel zout op in wat warm water, aanvullen met koud water en even in de vriezer leggen. Daar dan regelmatig mee spoelen. Ook even in je mond houden (hoe smerig dat ook smaakt).
En dan 400 tot 600mg ibuprofen eventueel paracetamol bijslikken als de Ibuprofen de pijn niet genoeg wegneemt. Als je ondanks de pijnstiller nog vergaat van de pijn dan zou ik morgen proberen een weekend tandarts te vinden en zelfs niet tot maandag wachten. Neem dan wel voldoende contant geld mee, weekend tandartsen moet je contant mee afrekenen (de rekening dien je dan daarna in bij je ziektekostenverzekeraar).
Sterkte.