Gezondheid alle pijlers

Tandvlees correctie

03-09-2012 11:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Door een poetstrauma (te hard poetsen en harde borstel) heb ik teruggetrokken tandvlees bij 3 tanden. Het is niet extreem zoals je op sommige plaatjes ziet maar ik denk 2 mm max.

Het is vooral esthetisch een probleem. Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met tandvlees correcties.

-werkt dit goed?

-wat zijn de kosten en krijg je korting bij meerdere correcties?

-mensen ervaring met klinieken in het buitenland?

Ik kan vrij weinig vinden online en zelfs mijn tandarts wist er weinig over te vertellen verder dan dat het operatief moest.
Je hebt daarvoor een parodontoloog nodig.

Ik heb 't in al die jaren maar een paar keer meegemaakt. Er wordt een vierkant lapje uit je verheemelte gehaald, en dit wordt dan op de recessie bevestigd met heel dun hechtdraad.

De ingreep gebeurt met verdoving en patienten herstellen heel snel. Ik weet dat ze het bij paro-almere heel netjes doen. Maar elke parodontoloog kan het.

Het heet een "gingiva transplantatie" wellicht vind je dan meer op google.
Ik heb ooit eens een prijs gehoord van rond de 500 euro per tandvlees correctie.

Als je in een sessie meerdere doet zit er dan een korting aan vast of kennen ze dat niet in de parodontologie
Je zou eens moeten zoeken op prestatielijst tandheelkunden en dan de juiste code. De parodontologen mogen hun eigen tarief bepalen. Wanneer je de juiste code achterhaald hebt kun je zo de websites van praktijken afspeuren.

Het is zo duur omdat het een verschrikkelijk priechelwerkje is én het allemaal steriel moet gebeuren!
N611 of N615

http://www.paro-almere.nl ... parodontale-chirurgie.php
quote:beelicious schreef op 03 september 2012 @ 11:14:

Je hebt daarvoor een parodontoloog nodig.

Ik heb 't in al die jaren maar een paar keer meegemaakt. Er wordt een vierkant lapje uit je verheemelte gehaald, en dit wordt dan op de recessie bevestigd met heel dun hechtdraad.

Precies deze ingreep is twee maanden geleden bij mij gedaan bij één tand.

Schitterend resultaat, zeer tevreden!
Niet meer zo hard poetsen he Lotte ;)
quote:beelicious schreef op 03 september 2012 @ 12:38:

Niet meer zo hard poetsen he Lotte ;)

ik had idd eerst harde borstels en poetste hard.

Ben al overgegaan op een dure oral b elektrische tandenborstel.

verder heb ik een ultra soft borstel gekocht om mijn tandvlees zachtjes te poetsen.

Maar goed, ik dacht net als met afwassen, lekker hard borstelen dan gaat het smeer tenminste weg ;)
quote:beelicious schreef op 03 september 2012 @ 12:38:

Niet meer zo hard poetsen he Lotte ;)Lekker raggen joh

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven