Gezondheid alle pijlers

tarwegras

24-11-2013 13:43 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit het juiste topic is.

Heeft hier iemand ervaring met het gebruik van tarwegras?
Nee,heb het wel in huis maar vind niet zo vies dat ik nog niet verder ben gekomen dan een klein slokje (opgelost in water).
ja hoor.

in de slowjuicer
quote:kerstklok schreef op 24 november 2013 @ 13:56:

Nee,heb het wel in huis maar vind niet zo vies dat ik nog niet verder ben gekomen dan een klein slokje (opgelost in water).Schijnt veel te helpen als je het mengt met sinaasappelsap.
Met komkommersap en bleekselderij

of met appelsap
Ik vind het ook echt vies. Zelfs met een heel klein schepje door een fruitsmoothie blijf ik het proeven.
Als iets zo ontzettend vies is,waarom zou je het dan nemen?
Beslist niet vies. Ik drink iedere ochtend tarwegras met sinaasappelsap en water.

Als ik het een keertje niet in huis heb mis ik het echt.....
Wat is het effect van het gebruik van tarwegras?
Oh,ik lees juist de laatste weken veel over hoe je het binnen krijgt.(en binnen kunt houden ;) )

Ben wel benieuwd waar het nou goed voor is.
Gewoon wat extra vitaminen en mineralen, meer niet. Kun je ook gewoon verkrijgen door wat meer mandarijntjes te eten. Of andijvie.
quote:Liv_1 schreef op 24 november 2013 @ 18:26:

Gewoon wat extra vitaminen en mineralen, meer niet. Kun je ook gewoon verkrijgen door wat meer mandarijntjes te eten. Of andijvie.
Maar je kunt ook het geld uit je zak laten kloppen en dan je zo enorm energiek voelen omdat je zoveel geld hebt uitgegeven. Dat klopt. Krijg je ook een enorm goed gevoel voor humor van blijkbaar.
"De mensenmaag is niet zo geschikt voor het verwerken van gras. Misselijkheid en verstoppingen zijn vaak het gevolg van het consumeren van tarwegras. Daarom wordt tarwekiem meestal in de vorm van sap genuttigd. Dat hoort kersvers te zijn geperst van het tarwegras uit eigen tuin of vensterbank en op de nuchtere maag gedronken te worden. Net als ander groenvoer bevat het de nodige vitamines, ijzer, calcium, magnesium en aminozuren. Niets bijzonders, dus. Als u bij uw ontbijt iets groens wilt eten dat ook kersvers is en waar uw maag juist goed tegen kan kies dan liever tuinkers, dat ook in de vensterbank geteeld kan worden. Dat is veel lekkerder, speciaal op een beschuitje met een druppeltje citroen- of limoensap en een korreltje suiker. "
Sinds een week of 3 drink ik elke dag tarwegrassap. Vind het vies, maar het schijnt te kunnen helpen bij je energie niveau en dat vind ik het proberen waard. Ik eet al heel gezond, sport 2 a 3 x in de week dus daar hoef ik niet echt wijzigingen in aan te brengen. Een kennis van mij heeft het geholpen dus ik hoop dat het voor mij ook wat doet. Word er wel misselijk van soms, maar dat schijnt te maken te hebben met ontgifting. Nog niet heel veel ervaring dus. Maar heb je een concrete vraag?
"Tarwegrassap

Het ziet eruit als gras en zo smaakt het eigenlijk ook: kiemen van tarwekorrels. Als je die uitperst, krijg je tarwegrassap. Vooral mensen die 'rauw' eten (bijna uitsluitend rauwe groenten, fruit en noten) zweren erbij. Ze zeggen dat het sap rijk is aan vitaminen, mineralen, enzymen en 'vitale energie'. Dat laatste is onzin. Wie gezegend is met een goede gezondheid en goed eet, voelt zich vitaal. Dat komt niet door een glaasje sap. En die enzymen dan? Die worden in het maag-darmstelsel afgebroken, daar heb je niets aan. In het lichaam worden voldoende enzymen aangemaakt. De vitaminen en mineralen kunnen natuurlijk wel een welkome aanvulling zijn."
http://www.gezond24.nl/tv-uitzending/g2 ... superfoods
quote:bagage schreef op 24 november 2013 @ 16:54:

Wat is het effect van het gebruik van tarwegras?niet meer of minder dan van een glas spinazie
quote:brittle schreef op 24 november 2013 @ 18:37:

Sinds een week of 3 drink ik elke dag tarwegrassap. Vind het vies, maar het schijnt te kunnen helpen bij je energie niveau en dat vind ik het proberen waard. Ik eet al heel gezond, sport 2 a 3 x in de week dus daar hoef ik niet echt wijzigingen in aan te brengen. Een kennis van mij heeft het geholpen dus ik hoop dat het voor mij ook wat doet. Word er wel misselijk van soms, maar dat schijnt te maken te hebben met ontgifting. Nog niet heel veel ervaring dus. Maar heb je een concrete vraag?

Huh? "ontgiften" is echt de grootst mogelijke onzin die er bestaat. Je lichaam ontgift de hele dag door, je lever en nieren werken non stop tarwegras of geen tarwegras. Een beetje gras laat je lever niet harder werken.

Ga meer sporten
Sporten hoeft niet hoor. Maar bewegen dan weer wel.
Oke,het is mij wel duidelijk.

Ik snap echt niet dat iemand dat dan vrijwillig elke dag gaat drinken als je er misselijk van wordt?

Er is nog zoveel meer dan alleen dat toch.
als je er misselijk van wordt dan moet je het niet drinken dat lijkt me nogal logisch.

Nogmaals spinazie doet hetzelfde en Liv zegt tuinkers ook. Groene groente zijn heel gezond, Boerenkool kan ook, maar dat verdraag ik niet rauw.
Zeker, maar mensen hopen altijd op een "wondermiddel" en hebben daar dan heel veel geld (en misselijkheid) voor over. Blijkbaar.

Maar ja, als je maar gelooft dat het helpt zal het ook vast iets doen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 november 2013 @ 19:13:

als je er misselijk van wordt dan moet je het niet drinken dat lijkt me nogal logisch.

Nogmaals spinazie doet hetzelfde en Liv zegt tuinkers ook. Groene groente zijn heel gezond, Boerenkool kan ook, maar dat verdraag ik niet rauw.Ik citeerde alleen maar hoor!
Ik zweer er absoluut niet bij laat ik dat voorop stellen, maar ben toch bereid het te proberen. Hierboven wordt genoemd dat mensen met een goede gezondheid zich gewoon vitaal voelen. Laat ik nou helaas niet in het bezit zijn daarvan dus dit lijkt me het proberen waard. Doet het na 1 a 2 maanden niets voor me dan stop ik weer. Wel bijzonder dat er kennelijk hele felle tegenstanders zijn. Relax het is maar een glaasje gras!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven