Gezondheid alle pijlers

Te hoog vetgehalte in de lever

02-04-2013 16:44 37 berichten
Heeft iemand tips of ervaring?

Uit een ontlasting en bloed onderzoek kwam naar voren dat mijn lever moeite heeft met verwerken van vet, het vetgehalte was te hoog (boven de 7 en dat zou onder de 4 moeten zijn). Daarom heeft mijn lichaam ook moeite met het opnemen van de in vet oplosbare vitaminen. Is er hier iemand die dit ook heeft? En hoe kan ik dit herstellen?

Ik ben ook onder behandeling van een arts, maar ben op zoek naar meer ervaring op dit gebied.
Werkt jouw galblaas nog goed?
Ik heb geen last van galstenen ofzo, maar volgens mijn arts kan dat wel met elkaar te maken hebben. Mijn ontlasting is te vet (blijft ook drijven in de pot), en ik heb vaak last van diarree.
Alle reacties Link kopieren
En hoe komt dat?

Vertellen ze dat er ook bij?

Maar dit zijn toch vragen waar je arts het antwoord op heeft.

As hij/zij zegt dat je niet goed vitamine kan opnemen, dan kan hij/zij toch vertellen wat een betere manier is.
Heb je overgewicht?
Schrijf alle vragen op die je hebt en stel ze aan je arts. De kans is groot dat je daar een stuk betere en voor jou ook toepasselijker antwoorden op krijgt dan hier. Bovendien weet je bij de arts meteen dat het betrouwbare informatie is.

Door je vragen op te schrijven, voorkom je dat je buiten staat nog voor je al je vragen hebt kunnen stellen. Gewoon doen, het is veel te belangrijk om over zo'n onderwerp met vragen te blijven zitten (of op internet antwoorden te krijgen waarvan je niet weet of ze kloppen of niet).
Wat voor arts is het?

Wat voor klachten heb je verder?

Hou je bij wat je eet?
Been there, done that, got the T-shirt.
Ga aan de rauwe witlofstronken , liefst iedere dag 3 a 4 stuks. Als dit niet lukt, dan zoveel mogelijk per week. Maak er een lekkere rauwkostsalade van met walnoten en andere lekkere dingen erin. Dit detoxt de lever enorm en helpt hem te reinigen en te herstellen. Wat is je Alat en Asat waarde ? Als je dit navraagt bij je arts en de volgende keer weer bloed moet prikken kan je kijken of dit naar gezonde waardes is gegaan .

Verder is het belangrijk om na te gaan hoe je dagelijkse eet- en levenswijze eruit ziet. Sterkte !
Je lever detoxen?
Zoals je leest TO, ik zou naar de huisarts gaan, op fora komt er toch vrij veel onzin.
Ik vermoed dat een natuurarts oid deze diagnose heeft gesteld. Hier vind je betroywbare info:

http://www.mlds.nl/ziekten/112/leverver ... /klachten/
Bedankt voor alle info, ik heb al een hoop vragen aan mijn arts gesteld en ik ben ook onder behandeling, maar dat is maar de mening van 1 arts en ik vroeg me dus af of er hier mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt. De diagnose is inderdaad gesteld door een orthomoleculair arts, omdat ik bij mijn eigen huisarts helemaal niet serieus werd genomen.

Mijn klachten zijn:

gewrichtspijn, zeer slecht (soms helemaal niet) slapen, en darmklachten.

Ik heb geen overgewicht (67kg bij 1.65m) en ik eet (voor mijn gevoel) gezond: altijd 2-3 stuks fruit per dag, veel groente, weinig rood- en varkensvlees, veel (vette) vis, let op vezels, snoep niet veel (alleen chocola en dan meestal puur) etc etc

Sport veel (3x pweek krachttraining, 1x cardio).

En hoe ik zoiets krijg.... dat kan de arts me ook niet vertellen, kan zijn dat ik dit al mijn hele leven heb en dat het nu pas naar buiten komt.
Heb je last van stress?

Hoeveel eet je?

Al eens bij een fysiotherapeut geweest?
Wat ik eet staat hierboven, en last van stress valt wel mee, dat is altijd het eerste wat mijn huisarts zegt, als ik ergens meekom: komt door stress.

Ik ben bij een fysiotherapeut geweest, daar moest ik 3x per week oefeningen doen om de spieren te versterken, die doe ik nog steeds en dat helpt wel tegen de gewrichtspijn in mijn knieen, maar het gaat nooit 100% weg. En dat hielp ook niet tegen de slapeloosheid en darmklachten
quote:Apatura schreef op 02 april 2013 @ 20:06:

Je lever detoxen? Nou dat kan wel degelijk hoor. Je doet je lever een enorm plezier als je af en toe bittere produkten eet, zoals een grapefruit bijvoorbeeld.
quote:wiejoes schreef op 03 april 2013 @ 09:30:

Bedankt voor alle info, ik heb al een hoop vragen aan mijn arts gesteld en ik ben ook onder behandeling, maar dat is maar de mening van 1 arts en ik vroeg me dus af of er hier mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt. De diagnose is inderdaad gesteld door een orthomoleculair arts, omdat ik bij mijn eigen huisarts helemaal niet serieus werd genomen.

Mijn klachten zijn:

gewrichtspijn, zeer slecht (soms helemaal niet) slapen, en darmklachten.

Ik heb geen overgewicht (67kg bij 1.65m) en ik eet (voor mijn gevoel) gezond: altijd 2-3 stuks fruit per dag, veel groente, weinig rood- en varkensvlees, veel (vette) vis, let op vezels, snoep niet veel (alleen chocola en dan meestal puur) etc etc

Sport veel (3x pweek krachttraining, 1x cardio).

En hoe ik zoiets krijg.... dat kan de arts me ook niet vertellen, kan zijn dat ik dit al mijn hele leven heb en dat het nu pas naar buiten komt.

Maar heeft ze ook gezegd wat je eraan kan doen? En is dit dan leververvetting? Want dat vind ik nog al een diagnose. Dat heb je toch als je ongezond en veel vette dingen eet? Je hebt geen echo gehad?

Ik zou met deze bevindingen toch weer naar je huisarts gaan.
Eet je vaak dingen met e621? Daar krijg ik last van mn darmen van.

Slik je de pil? En andere medicatie?
Ik eet nooit iets uit pakjes en zakjes, alles vers. Ik ga ook nooit naar de snackbar of haal nooit een pizza, ik dacht echt altijd dat ik gezond at.

Ik slik wel de pil, Diane 35 tegen acne. En ik ben daarvoor onder behandeling geweest bij een dermatoloog, eerst 3 jaar antibiotica geslikt en daarna 9 maanden Roaccutane. Daar kan dit probleem van komen. Ik ben 16kg afgevallen.

Ik heb geen echo gehad, en ik zeg ook niet dat ik leververvetting heb, alleen dat het vetgehalte in mijn ontlasting te hoog was en daarom de arts de conclusie trok dat mijn lever vet niet goed afbreekt.

Heeft er echt niemand hier ervaring mee?
Mijn ontlasting drijft ook weleens vooral als mijn darmen even overhoop liggen.

Uit bloedtesten is nog nooit gebleken dat er iets met mn lever is.

Heb je mijn link van de mlds gelezen?

Ik zou het eerder wijten aan zware verstoring van je darmflora door de ab. Al eens probiotica geslikt?

En bij mij is het hormonaal de verstoring van mn darmen. Toen ik een pil kreeg zonder oestrogeen werd het veel beter.
Heb je weleens kramp?
Darmkrampen bedoel je? Ik heb wel vaak 's nachts kramp in mijn kuit
Darmkramp? Ik heb wel af en toe 's nachts kramp in mijn kuit
Nee kramp in je spieren. Ik slik (weer) magnesium. Had er pas ook een.topic over. Dat helpt sowieso tegen.kramp in je spieren en een tekort kan ook vermoeidheid veroorzaken.
http://mens-en-gezondheid ... bij-magnesium-tekort.html
Wiejoes Wat heeft de huisarts eigenlijk gezegt over je slaapproblemen? Als je slecht slaapt kan je niet rusten en ontspannen en is het ook niet raar dat je verdere problemen krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven