Gezondheid alle pijlers

teek nummer 6

13-06-2014 19:58 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist heb ik de zesde teek uit mijn lijf gehaald.

De afgelopen 3 dagen ben ik op schoolverlaters kamp geweest en heb in het bos gelegen. S avonds alles nagekeken maar niets te vinden. Dag erna ook niet. Vandaag dezelfde kleding aan als die van het bos spel en 4 uur later thuis, gedouchet, (14.00) een teek ontdekt. En nog één en nog één.

Alles weggedaan wat weg kon of in de was.....

Zit ik nu op de bank, voel een prik in mijn schouder en zie het beestje gewoon steken. Waar komt deze nou vandaan??? Wat heb ik over het hoofd gezien?

Ik ben bang dat er nog een paar op mijn hoofd zitten. Ik heb zwarte lange haren. Die vind je nooit.

Iemand een tip?
Je haar wassen? Onlangs opgezocht dat als je een teek binnen 24 uur verwijdert, zelfs als ze besmet zijn met Lyme, de kans op besmetting maar 2-3% is, dus wat dat betreft zit je in ieder geval goed, nu je jezelf zo in de gaten houdt. Ik hoop dat dit de laatste was, want je hebt je portie wel gehad zo.
Ik heb mijn haar gewassen. Maar ik heb gelezen dat als ze eenmaal vastzitten, ze niet zo snel loslaten.

Bedankt voor de geruststelling.

Iemand wel eens een teek op het hoofd gevonden?
Spoel je haar met cremespoeling. En verder alle kriebel in de gaten houden. Je kan ze laten testen. Google even op teken en rivm.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mijn zoon moet er ooit eentje op zijn hoofd gehad hebben want die had een heftige kring langs zijn haargrens. Zwaar aan de ab.

Ik heb dit jaar geen teken gehad. Ja af en toe een zoekende lopend over mij heen.

Vorig jaar twee. Maar gelukkig niets loos.
Ik heb er zelf ooit 1 gehad...omdat ik altijd antibiotica in huis heb ivm met een chronische ziekte heb ik toen HAP gebeld of ik die kon nemen maar ik moest meteen langs komen en kreeg toen van hun een (ander soort) antibiotica.Misschien ook even bellen voor informatie?Zitten de teken misschien op je koffer/rugzak?Heb je een fijne kam?Dan cremespoeling in haar en kammen met een hele fijne kam.
Verschrikkelijk Fame. Nu alles onder controle?

Mijn angst inderdaad.

Ik heb gebeld. Ze zeiden dat ik het in de gaten moest houden. 3 maanden iig. Ik heb de 6 plekken en datum genoteerd. Ik heb de teken plat gedrukt. Uit geen enkele teek kwam bloed. Daarna las ik pas het opstuur-test verhaal.
O ja. Gelukkig alles onder controle. Wanneer ze nog geen bloed hebben gezogen is de kans op besmetting minimaal. En gewoon er uit trekken. Niet gaan klooien met zeepsop of nagellakremover.

Ik snap echt het nut van die rotbeesten niet.
Blèh teken! Die rotzakken zitten hier overal! Mason en ik hebben er vorig jaar een paar gehad, vieze griezels. Van één was ik niet zeker hoe lang ie er had gezeten, kop was blijven zitten en de huisarts heeft hem eruit gesneden. Jakkes, jakkes, jakkes. Toen heb ik wel een kuurtje gehad voor de zekerheid. De rest heeft Stan vakkundig verwijderd, bij de hond heeft ie er ooit een stuk of dertig(!) op een dag verwijderd. Ik vraag me af of er een verdelgingsmiddel bestaat tegen dat ongedierte.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ook niet echt lekker om thuis je kleding aan te trekken waarmee je in het bos heb gelegen
Teken prikken niet. Een teek knipt de huid stuk, spuugt vervolgens en smeert dit in de wond om te voorkomen dat de wond dichtgroeit, bloed niet stolt en jij niet zoveel voelt.

Ik zou echt je partner elke dag je goed laten controleren.
Honden kun je gewoon behandelen tegen teken, wij hadden altijd pipetjes voor in de nek (al zijn sommigen daar ook weer tegen ivm mogelijke bijwerkingen).
quote:apestaartje30 schreef op 13 juni 2014 @ 19:58:

De afgelopen 3 dagen ben ik op schoolverlaters kamp geweest. Vandaag dezelfde kleding aan als die van het bos spel en 4 uur later thuis

Speciaal voor wolkje. Mijn eigen quote.

Dus...nee niet thuis dezelfde kleding aangetrokken.....

Ik houd het in de gaten. Vieze beesten
Onder de douche, veeeeel conditioner in je haar en iemand anders uit laten kammen pluk voor pluk en goed kijken.

Als ze klein zijn, zijn ze meestal niet zwart maar bruin.

He bah, naar hoor.
Zeg maar Spijker.
quote:Fame schreef op 13 juni 2014 @ 20:14:

Spoel je haar met cremespoeling. En verder alle kriebel in de gaten houden. Je kan ze laten testen. Google even op teken en rivm.

Testen doen ze niet zomaar. Mijn broer had er een keer 1 en was behoorlijk over de zeik want zijn vriendin had lyme dus hij wist wat de ziekte inhield. Maar de huisarts zei: gewoonmkijken of je een rode kring ziet verschijnen. Uiteindelijk heeft hij met veel moeite teek en zijn bloed laten testen bij een particulier lab. Dat was nog duur en ook een heel gedoe, want hoe kom je aan een buisje van je eigen bloed alsmhet ziekenhuis eigenlijk niet voor je wil afnemen?

Nou ja goed, iig voel je niet schuldig dat die teken al plat en weg zijn want laten testen is niet zo gemakkelijk.
Zeg maar Spijker.
Bij het rivm. Niet via de huisarts.
Tekenradar van het RIVM:

https://www.tekenradar.nl ... s/wat-doen-we-met-de-teek
En inderdaad controleren of laten controleren op die typische plek: een cirkel die vanuit het middel weer weg trekt, een soort donut dus. En dat nog een tijdje, want soms verschijnen die plekken pas na een tijdje.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Mijn huisarts had daar ook nog nooit wat over gehoord, ik heb ze zelf moeten voorlichten, terwijl dit toch echt een zeer bosrijke gemeente is met heul veul teken en ik geloof dat zelfs 30 tot 40% van de teken hier besmet is zelfs.
quote:apestaartje30 schreef op vrijdag 13 juni 2014 20:22 Verschrikkelijk Fame. Nu alles onder controle?

Mijn angst inderdaad.

Ik heb gebeld. Ze zeiden dat ik het in de gaten moest houden. 3 maanden iig. Ik heb de 6 plekken en datum genoteerd. Ik heb de teken plat gedrukt. Uit geen enkele teek kwam bloed. Daarna las ik pas het opstuur-test verhaal. Je moet ze er met een pincet in 1x uit trekken, en die pincet plaats je op het uiteinde van hun kop, zo dicht mogelijk tegen jouw huid. Ik heb begrepen dat ze juist schadelijke stoffen af gaan geven, wanneer ze in gevaar komen (bijv doordat er middeltjes over hen heen gewreven worden, doordat ze verderop op hun lijf beet gepakt worden, enz.) Er is (in elk geval voor de iPhone) ook een App beschikbaar, waarop je oa kunt zien hoe je dat precies moet doen, maar ook andere nuttige info kunt vinden zoals in welke gebieden ze het meest voorkomen, enz.
quote:kerstklok schreef op vrijdag 13 juni 2014 20:53 Honden kun je gewoon behandelen tegen teken, wij hadden altijd pipetjes voor in de nek (al zijn sommigen daar ook weer tegen ivm mogelijke bijwerkingen).Er zijn verschillende middelen en sommigen zijn idd erg schadelijk, maar anderen veel minder. Laat je daarom gewoon goed voorlichten voordat je een product kiest. Op internet is daar veel info over te vinden.
Middeltjes voor dieren ja. Maar toch niets dat je in je eigen nek/liezen kunt wrijven?
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op vrijdag 13 juni 2014 21:49 Middeltjes voor dieren ja. Maar toch niets dat je in je eigen nek/liezen kunt wrijven?Nee, er is niets voor mensen. Daarom is het belangrijk om ook bij hoge temperaturen jezelf toch goed te blijven bedekken (hoge schoenen met sokken, lange broek, short met lange mouwen).
Ik dacht dat deet wel enigszins hielp eigenlijk. Verder inderdaad lange broek aan in het bos. Ik let er erg goed op, mijn vader heeft Lyme helaas, hij heeft nooit gemerkt dat hij gebeten is en heeft ook geen rode ring gehad. Dat gebeurt dus niet altijd.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:apestaartje30 schreef op 13 juni 2014 @ 20:11:

Ik heb mijn haar gewassen. Maar ik heb gelezen dat als ze eenmaal vastzitten, ze niet zo snel loslaten.

Bedankt voor de geruststelling.

Iemand wel eens een teek op het hoofd gevonden?

Boven op mijn oor. Plek was helemaal rood en later kwam er ook pus uit

Ik ontdek teken altijd omdat de plek altijd heftig gaat jeuken ook als de teek er maar kort gezeten heeft.

Vorige week had ik een teek die eerst op mijn been zat en toen via de binnenkant van mijn broek probeerde te migreren naar andere plek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven