Gezondheid alle pijlers

Teennagel groeit steeds in

23-06-2013 15:32 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik het goed kan uitleggen.

Mijn dochter heeft een half jaar geleden een tegel op haar voet gekregen waardoor haar grote teennagel zodanig beschadigd werd dat deze eraf viel uiteindelijk. (brrr)

De nieuwe nagel is echter niet goed. Het uiteinde kromt aan 1 kant en heeft de neiging om te groeien aan de zijkant.

Ze knipte de nagel steeds netjes kort af maar toch bleef het probleem.

Een week of 6 geleden is ze met mijn schoonmoeder mee naar de pedicure gegaan. De pedicure zag dat de nagel niet recht genoeg was afgeknipt, er toch een wondje was daardoor etc en heeft in 2 sessies dat goed gekregen. Laatste keer pedicure was ongeveer 10 dagen geleden.

Nu laat mijn dochter de nagel zien zojuist, die nagel is natuurlijk iets gegroeid en je ziet de kromming alweer in de zijkant van de teen komen

Voor knippen is de nagel te kort maar zelfs vijlen lukt niet, te kort nog

Ik ga morgen de pedicure bellen en weet dat mijn dochter al snel terecht kan maar toch..

Het blijft een probleemnagel vrees is.

Iemand tips? (die ze ook denk ik van de pedicure gaat krijgen)
Je bent zelf een theepot
Naar de huisarts als ze er last van heeft
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik had begrepen dat sommige mensen gewoon zo'n vorm nagel hebben. Ik heb dat ook, en nooit een ongeluk gehad met m'n teennagel.

Voor mij helpt het om het juist níet te kort af te knippen, want dan krijgt hij de kans om weer in te groeien.
Naar de huisarts!
Yarn is cheaper than therapy...
Ik heb het ook met mijn teennagels, die blijven maar ingroeien. Niets aan te doen volgens de pedicure, is gewoon de groei/vorm van mijn nagel. Ik hou mijn teennagel wat lang, vooral dus die zijkanten waardoor ze niet kunnen ingroeien.
Ik heb ook best snel last van ingegroeide teennagels en de pedicure heeft weleens voorgesteld om een soort klemmetje te plaatsen. Ik heb het niet gedaan, dus ik weet niet precies hoe dat werkt. Nu ga ik elke 5 a 6 weken naar de pedicure en ze doet elke keer een heel klein stukje gaas tussen de nagelranden (aan de zijkant). Werkt bij mij erg goed.
Ander middeltje wat helpt tegen een ingegroeide nagel is een klein stukje watje pakken. Die klein oprollen (en zo een stukje tussen je nagel en je huid duwen en vastplakken). Zo krijgt het wat speling.
En anders weghalen bij de huisarts evt incl nagelbed
*suus heeft voet van dochter naast zich* ;)

Ik zie denk ik dat langer laten groeien zou kunnen helpen maar dat betekent een overgangsfase want de nagel nu is kort en zit al bijna in de teen.

Ik ga nu de nagel met nagelknipperding uit de huid halen, het is te kort om er iets tussen te doen.

reminder om de pedicure te bellen morgen heeft dochter alsvast in haar gsm gezet.

ps. De huisarts verwees ons naar de pedicure
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 23 juni 2013 @ 15:58:

*suus heeft voet van dochter naast zich* ;)

Ik zie denk ik dat langer laten groeien zou kunnen helpen maar dat betekent een overgangsfase want de nagel nu is kort en zit al bijna in de teen.

Ik ga nu de nagel met nagelknipperding uit de huid halen, het is te kort om er iets tussen te doen.

reminder om de pedicure te bellen morgen heeft dochter alsvast in haar gsm gezet.

ps. De huisarts verwees ons naar de pedicureAls ze geen pijn heeft, zou ik er van af blijven.
Ik zou er ook afblijven als ik jou was. Door het scheef wegknippen van de nagel hou je het probleem alleen maar in stand denk ik. Gewoon morgenochtend de pedicure bellen en ook even aan de huisarts laten zien binnenkort?
Ik heb niets geknipt, hetzij puntje van de nagel zat net in de huid, heel ietsjes. Dat heb ik los gemaakt.

Maar ik zie idd dat langer laten van de nagel voortaan kan helpen.
Je bent zelf een theepot
Mijn huisarts stuurde me door naar de chirurg. De nagel was te breed en groeide ook steeds in. In het ziekenhuis is de hele nagel, inclusief nagelbed, smaller gemaakt. Absoluut geen feest om te laten doen, maar nadat het genezen was nooit meer last gehad.
Before you assume, there is this thing called asking.
Mijn zus had hetzelfde en heeft net als aquamarijne een operatie aan haar teen gehad. Dan halen ze een stukje van het nagelbed weg , daardoor wordt de nagel smaller en kan niet meer ingroeien.
quote:Mariska76 schreef op 23 juni 2013 @ 15:48:

Ik heb ook best snel last van ingegroeide teennagels en de pedicure heeft weleens voorgesteld om een soort klemmetje te plaatsen. Ik heb het niet gedaan, dus ik weet niet precies hoe dat werkt. Nu ga ik elke 5 a 6 weken naar de pedicure en ze doet elke keer een heel klein stukje gaas tussen de nagelranden (aan de zijkant). Werkt bij mij erg goed.

Heb ik ook last van. Ik kon kiezen uit klemmetjes of "watjes" onder de nagel aan de zijkant. Ben uiteindelijk voor de watjes gegaan en dat werkt erg goed.

De watjes zorgen ervoor dat de "haakjes" aan de zijkant van de nagel niet in de huid kunnen dringen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Een goede pedicure kan er wel wat aan doen, inderdaad door de nagel te begeleiden zodat hij niet meer ingroeit. Dit kan door een soort stripje (beugel) wat ze op de nagel plakken en die trekt als het ware de nagel de goede kant op. Of iets onder de nagelhoeken maken waardoor hij ook de goede kant op gaat groeien.

Zelf eraan knippen maakt het alleen maar erger, en een huisarts kan er ook niets aan doen..
Een huisarts kan er zeker wel wat aan doen
quote:SuzanneSuus schreef op 23 juni 2013 @ 16:21:

Ik heb niets geknipt, hetzij puntje van de nagel zat net in de huid, heel ietsjes. Dat heb ik los gemaakt.

Maar ik zie idd dat langer laten van de nagel voortaan kan helpen.Ik zou proberen eerst voor de beugeltjes of gaasje te gaan. "Geopereerde" ingegroeide teennagels zien er vaak niet mooi uit.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Teennagels moet je juist niet heel kort knippen,zeker ingroeiende niet! Is mij verteld bij de 5 operaties aan ingegroeide teennagels die ik heb gehad.
Ik heb ook zo'n teennagel. No way dat ik daar de huisarts mee ga lastig vallen, ik knip hem gewoon op tijd af. Zodra hij begint te krullen dus, en op de plek waar het krullen een aanvang neemt. Inderdaad niet korter, want dan gaat ie de volgende keer alleen nog maar eerder krullen.
Bij mij ging het op den duur ontsteken en na meerdere pogingen van de huisarts om het zelf op te lossen ben ik uiteindelijk geopereerd in het ziekenhuis. Een jaar later groeide er een stuk nagel recht omhoog uit mijn teen en ben ik nog een keer geholpen in het ziekenhuis.

Mijn nagel ziet er raar uit nu, ik kan mijn teen niet meer buigen en bij aanraking voelt de teen heel raar, maar ik heb er tenminste geen pijn en ontstekingen meer aan.

Moraal van het verhaal. Voorkomen is beter dan genezen. Knip de nagel niet te kort en voorkom dat de nagel gaat ingroeien en misschien gaat ontsteken.
Mijn man had dit ook nav basketballen en tenen die aan gort gingen door lompe mannen die er bovenop sprongen. Het begon te ontsteken en deed erg pijn. Hij moest toen een flinke tijd (paar maanden geloof ik) elke avond met zijn voet in soda en het voorzichtig los blijven maken terwijl het zacht was door het warme water. Idd niet te kort afknippen, de nagel moet eroverheen groeien.

Hij is er toen mee naar de huisarts geweest en kreeg dit advies. Misschien even bellen en kijken wat ze adviseren.
Dochter heeft de pedicure al vroeg gebeld vanmorgen en ze kan aan het eind vd dag langskomen

Ik denk idd dat de nagel nu te kort is. De pedicure heeft in 2x al veel goed werk verricht want het was hiervoor echt geen doen

Dank dames, nooit geweten dat er zoveel 'moeilijke' nagels waren
Je bent zelf een theepot
Puberdochter wilde graag dat ik meeging vanmiddag, als er thuis wat moest gebeuren zou ik dat ws doen immers

Nagel was nu idd los vd teen maar nog kort dus kans bestaat dat de nagel nog wel een keer in de huid neigt te gaan.

Bij twijfel kan ze elke dag na 16:00 ff langs komen.

Over 10 dgn nwe afspraak, evt gaat de pedicure dan de nagel begeleiden en door jullie Posts wist ik wat dat inhield

Dan heeft ze ook tijd ingepland om dochter en mij goed de nagel te leren knippen op een oefenvoet.
Je bent zelf een theepot
Laatste update, vond jullie verhalen echt nuttig

Mijn dochter is vanmorgen nog bij de pedicure geweest, de nagel zat weer een beetje in haar huid maar het is duidelijk dat bij het langer laten worden dit probleem over zal zijn

De pedicure heeft de nagel weer vrijgemaakt.

Over ruim een week gaan we op vakantie in NL en ze zei dat ze zou kijken voor pedicures in die omgeving omdat waarschijnlijk in die periode de nagel 'begeleid' moet gaan worden.

Tussen de middag mailde ze al een lijstje met 5 namen. Ik heb contact gehad met nummer 3 op de lijst en goede afspraken kunnen maken
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven