Gezondheid alle pijlers

tegenvaller amandeloperatie

14-01-2016 09:25 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Operatie is achter de rug. Maar oh oh oh wat een ervaring zeg. Ben zo enorm rot de narcose uitgekomen was helemaal in paniek.

Nu 3e dag na de operatie nog steeds erg pijnlijk, kan zelfs mijn eigen speeksel niet doorslikken en praten gaat ook niet echt. Heb net met pijn en moeite een olvarit fruitje gegeten vult wel gelukkig na 3 dagen niets eten.

Ijsjes verzachten gelukkig wel iets en ijswater is ook wel te doen.

Mijn oren zijn vanochtend begonnen met bonken. Hopelijk gaat elke dag een stukje beter.
beterschap!!

Het is een k**operatie, helemaal voor een volwassene.
Als je oren echt heel erg veel pijn beginnen te doen de huisarts bellen voor een zwaardere pijnstiller. Desnoods in zetpil vorm. Echt doen hoor! Sterkte
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Sterkte, die narcose kan ook heel lang nawerking hebben op dingen. Heb er zelf na een operatie zeker wel 6 weken last van gehad. Zowel lichamelijk maar ook geestelijk.
Sterkte! En vraag tijdig zetpilpijnstillers, zodat je een spiegel op kan bouwen.
Ohh dit vond ik ook zo verschrikkelijk, voor mij alweer 7 jaar geleden.. op mijn 19e laten doen... het was 4 weken sh*t.. maar ik heb tot op heden geen ontstekingen aan mijn keel gehad (even afkloppen) .. dat was 6x per jaar feest destijds..

Heel veel sterkte / beterschap !
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Pff herkenbaar. Het is zo naar op oudere leeftijd. Ik heb destijds ook vreselijk veel pijn aan mijn oren gaat. Ben begonnen met aardappelpurree en veel ijswater. Succes!
Beterschap! Het kan inderdaad nog wel een tijdje duren.. Bij mij werden ze er op mijn 17e uitgehaald en ik heb toen 3 weken op bed gelegen. Kreeg ook complicaties.

En heb je zetpillen gekregen? Verder gewoon proberen slokjes ijswater te drinken
Het is een pittig herstel
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wat valt er tegen dan? Het is een ingreep die nog lang klachten geeft (2-3 weken is normaal). Wist je dit niet/is het je niet verteld?
Je bent zelf een theepot
Het is ook echt een rotingreep. Ik ben er 3 weken voor thuis gebleven en daarna was de pijn nog niet helemaal weg. Beterschap!
Is echt een rot ingreep. Goed pijnstillers nemen!
Gebruik al je pcm zetpillen en iets als ibuprofen? Bij mij deden mn oren het meest pijn op dag 5. Kon niet meer eens huilen. Daarna werd het minder. Sterkte!!
quote:SuzanneSuus schreef op 14 januari 2016 @ 09:58:

Wat valt er tegen dan? Het is een ingreep die nog lang klachten geeft (2-3 weken is normaal). Wist je dit niet/is het je niet verteld?Wist het wel maar je moet het toch zelf ervaren. Die pijn is vervelend maar vooral die narcose is bij mij erg tegengevallen. Werd zo naar wakker helemaal in paniek en gedesoriënteerd. Had ook niet verwacht dat ik niet kan praten erna en nog met moeite omdat mijn keel volledig dichtzit.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-01-2016 10:38
Reden: spam
% gewijzigd
Ik had het toen ik 17 was. Werd huilend van de narcose wakker. Ben wel meteen heel dapper aan het ijswater gegaan ondat ik voor mijn eindexamen kaartjes voor eeb theatervoorstelling gekregen had. Een week na de operatie. Nu lijkt het gekkenwerk, toen was het prima haha.
Het wordt allemaal beter! Ik heb het zelf een paar maanden geleden ook ondervonden. De pijn is de eerste twee weken heel naar, maar elke dag een stukje dichter naar je herstel. Sterkte!
Elke dag zal het iets beter gaan, 2 weken vanaf nu ben je de pijn vergeten
Probeer, hoe pijnlijk ook!, toch echt ijswater te drinken en door te slikken. Juist door niet slikken wordt het later alleen maar pijnlijker. Ik kon het ook niet, heb de zuster voor der kop geslagen aangezien ze me een beker water naar binnen gooide. Nu achteraf ben haar dankbaar!

Ik kwam na 2 dagen thuis, het eerste wat ik naar binnen werkte waren krieltjes, gestampt en hoppakee. Toen de derde kriel verkeerd schoot ben ik toch maar gestopt, niet zo'n heel slim idee :(

Probeer ook eens het binnenste van een komkommer in kleine stukjes! Ik had de 5e dag toen ik thuis was zo'n honger, heb toen kroketje gebakken en het binnenste naar binnen gewerkt. Die korreltjes zijn natuurlijk niet slim. Maar wat ben ik daarvan opgeknapt!
Think it, say it, do it!
Nu dag 6 heb vanavond lasagna gegeten mini hapjes maar het smaakte heerlijk!

Mijn oren doen het zeerst maar is te doen ben al 2 dagen paracetamol vrij en elke dag gaat het ietsjes beter. Alleen slapen is een ramp ik slaap blijkbaar met mijn mond open waardoor mijn keel gortdroog wordt en dus het slikken s'ochtends/s'nachts een hel is. Wekker maar zetten om tussen door te drinken dan maar...
Oooh ik voel nog de pijn, ik heb het 4 jaar geleden laten doen. Wat een hel!! Ben nog nooit zo ziek geweest als toen, kon alleen maar overgeven en na een aantal dagen begonnen ook mijn oren. Wist niet meer waar ik het moest zoeken van de pijn.. Veel ijsjes ook dat word je moe maar helpt wel.. Sterkte en beterschap, hopelijk voel je je snel beter
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:dwynwen schreef op 15 januari 2016 @ 04:14:

Elke dag zal het iets beter gaan, 2 weken vanaf nu ben je de pijn vergeten Vergeten? Ik zal de pijn nooit vergeten. Ik vond het een regelrechte hel
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Owwww zo brings back memories, dit topic. Wat vond ik dat een vreselijke ingreep. Mijn bevalling deed ook pijn, maar deze pijn is mij toch veel meer bij gebleven op een 1 of andere manier.

Zo veel mogelijk blijven slikken, met water, lauwe thee, toch zo veel mogelijk proberen te eten. Het helpt echt (ook al lijkt het net of je naalden doorslikt haha)

Sterkte en hopelijk ben je snel opgeknapt!
quote:wished- schreef op 17 januari 2016 @ 23:55:

[...]

Vergeten? Ik zal de pijn nooit vergeten. Ik vond het een regelrechte helHaha. Ja ik vond het ook verschrikkelijk maar ben het nu 6 maanden later toch vergeten. Het was de pijn wel waard zeg maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven