Gezondheid alle pijlers

Telt dit als menstruatie?

25-02-2013 18:37 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit al een tijdje te kloten met mijn menstruatie en anticonceptie. Beetje dom en onhandig van me misschien, maar ben afgelopen anderhalf jaar gestopt met de pil, tijdje niks gebruikt, toen weer begonnen met de Nuvaring omdat het leek dat ik een relatie ging krijgen, dat werd niks, toen weer gestopt.

In ieder geval komt het erop neer dat sinds het stoppen met de Nuvaring mijn cyclus nog niet echt op gang gekomen is. Ben sindsdien een keer ongesteld geweest, maar dat is alweer ruim 2 maanden geleden.

Punt is dat ik nu weer graag wil beginnen met de Ring, maar dat kan pas als je weer ongesteld bent (dag 1, of binnen 5 dagen).

Zaterdag had ik wat bruinige afscheiding (sorry voor de details), gisteren niks, en vandaag weer alleen wat bruinig.

Kan ik dit tellen als menstruatie en gewoon die ring erin doen? Want ik word er gek van als ik weer een onbepaalde tijd moet wachten tot ik een keer zeker weten met die ring kan beginnen.
Lijkt mij echt een vraag voor de huisarts.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zeg: "vraag het uw huisarts".
Je kunt de ring inbrengen. De eerste 7 dagen veilig vrijen ( eigenlijk altijd natuurlijk), na 3 weken ring verwijderen, et voilà : een onttrekkingsbloeding.

Lees de gebruiksaanwijzing.

Eigenlijk vind ik dat elke vrouw een anticonceptie examen moet afleggen
Wat noushi zegt, maar volgens mij mag je de ring op een willekeurig moment beginnen alleen is hij dan niet veilig als anticonceptie, dus zou je tijdens de eerst ring nog een condoom moeten bij gebruiken.
quote:verhuisd schreef op 25 februari 2013 @ 18:48:

Je kunt de ring inbrengen. De eerste 7 dagen veilig vrijen ( eigenlijk altijd natuurlijk), na 3 weken ring verwijderen, et voilà : een menstruatie.

Ik zou het zo kunnen doen, en gewoon willekeurig kunnen beginnen, maar dan verspil ik een ring, omdat ik hem dan 3 weken lang niet vertrouw. En dat vind ik eigenlijk zonde van het geld.

Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen, maar daarin wordt met geen woord gerept over beginnen buiten je menstruatie om.
En condooms zijn geen optie, dus geen ring = geen seks. Dat is een beetje waarom ik niet nog een x aantal weken/maanden wil moeten wachten.
quote:noire schreef op 25 februari 2013 @ 18:51:

[...]

Ik zou het zo kunnen doen, en gewoon willekeurig kunnen beginnen, maar dan verspil ik een ring, omdat ik hem dan 3 weken lang niet vertrouw. En dat vind ik eigenlijk zonde van het geld.Nogmaals, lees gebruiksaanwijzing! Dat ding is 99% veilig na 7 dagen
Nee, ik zou dat niet als menstruatie tellen. Toen ik met de pil en de Nuvaring was gestopt, had ik ook heel vaak tussen menstruaties in die bruine afscheiding, dat was echt heel vervelend, volgens mijn huisarts kwam dat door het anticonceptiegebruik en zou het over zijn als ik eenmaal zwanger was geweest. Zelfs toen ik eenmaal zwanger was had ik er nog last van, ik heb tot 18 weken bruine afscheiding gehad. Na de bevalling was het inderdaad over, sindsdien is mijn menstruatie ook eindelijk regelmatig, wat daarvoor ook niet zo was.

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb ook last gehad van bruine afscheiding en dat was geen menstruatie. Soms wel een voorloper van een menstruatie, maar op zichzelf geen menstruatie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

En condooms zijn geen optie, dus geen ring = geen seks. Dat is een beetje waarom ik niet nog een x aantal weken/maanden wil moeten wachten.Dan kun je dus 7 dagen niet sexen...big deal voor veilig zijn.
quote:verhuisd schreef op 25 februari 2013 @ 18:54:

[...]

Dan kun je dus 7 dagen niet sexen...big deal voor veilig zijn.Ik weet dat zo zeker niet met die 7 dagen.

En condooms zijn geen optie, dus geen ring = geen seks. Dat is een beetje waarom ik niet nog een x aantal weken/maanden wil moeten wachten.

Tja.

Ik vind dit geen menstrautie. Bovendien is de nuvaring alleen direct veilig als je op dag 1 van de menstruatie begint. Dus als je nu begint moet je sowieso 7 dagen geen seks hebben.

In het kompas staat dit:

Bij afwijken van het aanbevolen gebruik: na een te lange ringvrije periode de nieuwe ring inbrengen en gedurende 7 dagen aanvullend een barrièremiddel gebruiken. Indien in de ringvrije periode geslachtsgemeenschap heeft plaatsgevonden, dient rekening te worden gehouden met een mogelijke zwangerschap.

Dus volgens mij is 7 dagen idd genoeg.
Maar als je nu begint weet je tenminste wel dat je binnen afzienbare tijd beschermd bent. Als je wil wachten tot je eerste echte menstruatie kunnen er net zo goed wat maanden overheen gaan.

Waarom zijn condooms trouwens geen optie?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je menstruatie is pas begonnen als je helderrood bloed ziet. Dat is dag 1 van je menstruatie. Als het 's avonds laat is dan is de volgende dag dag 1.

Dit heb ik geleerd tijdens zo'n 3 jaar fertiliteitsbehandelingen.
quote:noire schreef op 25 februari 2013 @ 18:56:

[...]

Ik weet dat zo zeker niet met die 7 dagen.Zoals vosje al aangeeft, dat staat in de gebruiksaanwijzing
Ik vraag me altijd af waarom condooms geen optie zijn. Zeker bij een nieuwe lover. MAar ja wie ben ik.

De ring is truwens vier weken werkzaam. Dus kostenbesparing van een doos per jaar door hem vier weken te dragen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Condooms zijn geen optie? Lijkt mij dat de eerste 4 maanden met een nieuwe lover zonder condooms geen optie is.

Want: 3 maanden wachten voor je test vanwege incubatietijd van allerlei nare aandoeningen.

Dan testen en uitslag afwachten.

Zeg: zo ongeveer op z'n vroegst 4 maanden nadat je tegen elkaar hebt uitgesproken niet meer met een ander te flikflooien dan elkaar.

Tijd zat voor die ring dus.
Zeg maar Spijker.
Zonde van het geld? Beschermd zijn tegen zwangerschap is niet gratis, maar wel belangrijk als je ze (nog) niet wilt. Kinderen zijn namelijk nog veel duurder.

Wat verhuisd al zegt, lees de gebruiksaanwijzing, kom je er niet uit, bel je even met je huisarts. En stop met kloten met anticonceptie, gebruik het zoals het hoort en bezuinig er niet op. Anders zit je straks nog een topic te openen of je zwanger kunt zijn of niet, want ja, die anticonceptie...
Ik heb al jaren geen seks gehad, en ook nu is het er tot dusver nog niet van gekomen, dus fijn dat jullie bezorgd zijn, maar ik weet prima wat ik doe.

Spijker: ik kan niks hebben, en hij is zelfs nog zo goed als maagd, dus soa's zijn niet aan de orde.

Soley: met kloten bedoel ik stoppen en weer beginnen. Ik gebruik het altijd netjes zoals het hoort. Ik heb in de afgelopen anderhalf jaar niet eens seks met penetratie gehad, dus niks aan de hand.

Fijn dat jullie het allemaal zo goed weten, maar ik ben zelf ook geen debieltje.
quote:Fame schreef op 25 februari 2013 @ 20:07:

Ik vraag me altijd af waarom condooms geen optie zijn. Zeker bij een nieuwe lover. MAar ja wie ben ik.

De ring is truwens vier weken werkzaam. Dus kostenbesparing van een doos per jaar door hem vier weken te dragen.Ik denk dan latex allergie. Dat is namelijk het enige waarbij het echt geen optie is (al zijn er wel latex-vrije condooms, dus alles is relatief, maar oke)
quote:noire schreef op 25 februari 2013 @ 20:32:

Ik heb al jaren geen seks gehad, en ook nu is het er tot dusver nog niet van gekomen, dus fijn dat jullie bezorgd zijn, maar ik weet prima wat ik doe.

Spijker: ik kan niks hebben, en hij is zelfs nog zo goed als maagd, dus soa's zijn niet aan de orde.

Soley: met kloten bedoel ik stoppen en weer beginnen. Ik gebruik het altijd netjes zoals het hoort. Ik heb in de afgelopen anderhalf jaar niet eens seks met penetratie gehad, dus niks aan de hand.

Fijn dat jullie het allemaal zo goed weten, maar ik ben zelf ook geen debieltje.Fijn voor je, jammer dat bijsluiters dan nog net wat te hoog gegrepen waren.
quote:soley79 schreef op 25 februari 2013 @ 21:55:

[...]

Fijn voor je, jammer dat bijsluiters dan nog net wat te hoog gegrepen waren.

Jammer dat je zo kinderachtig gaat doen. Ik weet niet welke bijsluiter jij hebt, maar bij mij staat er niks in over willekeurig beginnen.

Jezus zeg, probeer ik zo voorzichtig mogelijk te doen dan 'lees ik de bijsluiter niet', of ik word juist weer behandeld als iemand die elk moment zwanger worden of een soa kan krijgen omdat ik allemaal niet weet wat ik doe. Het is niet snel goed.
Ik viel een beetje over de term debieltje.
Ik noem jou toch geen debieltje?
Noire, je kan niet een beetje maagd zijn he? Een zo goed als maagd vind ik vaag. Als jij precies weet wat hij gedaan heeft en hem kunt vertrouwen hierin, prima, maar 1 keer onbeschermde seks met een ander kan voldoende zijn voor een SOA. Niet romantisch, maar helaas wel waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven