Gezondheid alle pijlers

Tempur kussen..Dan ook matras? Oude nog geen 5 jaar!

09-04-2010 09:07 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb steeds meer last van mijn nek als ik heb geslapen. Ik vermoed dat mijn kussen niet meer goed is.

Nu hoor je veel over de tempur kussen. Nu zit ik te denken aan zo'n kussen een therapeutische. Wat zijn jullie ervaringen?

En als ik zo'n kussen koop is het dan beter om ook zo'n matras te kopen. Die van mij is nu nog geen 5 jaar. Hoelang doe je er eigenlijk mee doormaal gesproken? Ik heb het idee dat hij nog wel goed is...Niet te hard maar volgens mij ook niet te zacht...

Wat zijn jullie ervaringen....??

Bedankt!!

MMR
Ik heb er ook een en vindt het heerlijk.

Wat je kunt doen is bij de thuiszorgwinkel zo'n kussen lenen, dan kun je kijken of je hem fijn vindt.

Ik heb wel mijn gewone martas gehouden omdat die nog niet zo oud is.
Hey MMR

Ik heb een tempur kussen. Ik heb er wel aan moeten wennen. Vooral in de winter. Door de kou voelt ie als een baksteen, maar na een tijdje (als ie warmer is) vormt ie zich goed. Ik leg hem nu tegenwoordig in de winter onder mijn deken voordat ik hem nodig heb. Dan is ie niet zo koud en hard. Maar ik vind het een fijn kussen.

Ik heb geen tempur matras, wel een traagschuimtoplaag.
En hebben jullie dan ook zo'n therapeutische en hadden jullie voorheen ook nek/rugklachten? en nu?

En waar kan je ze kopen, want ik heb wel een mail gestuurd maar dat kan nog wel een paar dagen duren...

Bedankt voor de reacties en tips...
Ik heb een kussen.

Het is eventjes wennen omdat de vorm zo anders is maar dat duurd maar even. Daarna wil je niet meer anders, heerlijk.

Dat hij koud is heb ik niet gemerkt.

Ik heb wel een traagschuimmatras maar niet van Tempur, ik vond dat niet fijn omdat je best wegzakt dus heb er een dekmatras over gelegd.
Ik weet niet zo goed wat voor matras ik heb. Iig van de ikea en hij is best dik Ga is kijken op de bon, misschien staat het erop of kan ik er via het nummer ofzo achter komen (via google of ikea.nl)
Mijn vriend heeft ook een tempur kussen en is er erg tevreden over. Hij heeft ook geregeld nekklachten en voor hem werkt het goed.

Wij hebben ook matrassen van de ikea, van die hele dikke, en we denken er ook over om een set tempur matrassen aan te schaffen. Maar het is nogal prijzig allemaal... Dus waarschijnlijk wachten we nog eventjes, tenslotte zijn die ikea matrassen nog prima.
Vreselijk ding. Als een baal gips.

Overigens kan je (vriend) ook gewoon experimenteren met de hoeveelheid en soort vulling in een kussen. Er bestaan verschillende soorten fiberfill.
Ik heb van de Ikea een goedkope versie van een tempur kussen gekocht. Dus als je niet direct heel veel geld wilt uitgeven aan een echt tempur kussen, kan je die ook proberen.

Ik slaap er overigens prima op, al heb ik ook een matras met traagschuim erbij (overigens ook van de ikea)
Semper ubi sub ubi
Hallo MMR,

Mijn vriend heeft zowel kussens als matrassen van Tempur.

In het begin is het erg wennen. Als ik bij hem slaap gebruik ik altijd het tempur kussen. Thuis heb ik ook een tempurkussen, maar daar vind ik het niet prettig....(??), dus gebruik ik altijd een zachter kussen.

Er zijn tegenwoordig al veel imitaties, als ik jou was zou ik goedkoper beginnen met zo'n soort kussen, want ze zijn erg prijzig. Volgens mij heeft Ikea ook iets dergelijks.

De echte Tempur is te krijgen in een goede beddenwinkel.

Welterusten!

Groetjes, Beter Laat
Bedankt

Ik ga zo naar Beter Bed. Een bedden winkel die iig in mijn plaats goed is. Weet niet of ze ook ergens anders zitten. Ga er dan naar vragen, en ook naar een anders soort therapeutisch kussen of medisch kussen. Ik neem ook mijn eigen kussen mee. Kijken wat hun zeggen en wat woensdag de fysio zegt. Ben benieuwd of hun hetzelfde zeggen.
Wel gek idd Beter laat. hihi.
Op aanraden van de huisarts ben ik zonder kussen gaan slapen.

Geen pijn meer in m'n nek en het is wellicht goedkoper om te proberen dan een tempur kussen.

Handig ook op vakantie. Ik heb mijn therapeutisch kussen altijd bij me.
Ik heb ipv Tempur, M-Line matrassen en kussens. Ik zou echt nooit, maar dan ook nooit meer anders willen. Het kost een rib uit je lijf maar het slapen is zoooo veel beter, lekkerder en je wordt inderdaad meer uitgerust wakker en zonder pijn. Wat een super uitvinding dat traagschuim.

Je moet met imitatie wel oppassen, het is echt imitatie en dus wel een mindere kwaliteit.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik heb een 'tempur' traagschuim kussen van de Ikea. Bevalt prima, had het ook gekocht vanwege nek/schouderklachten en die heb ik nu niet meer.

Je zou altijd kunnen proberen of het iets voor je is, kost volgens mij 15 of 20 euro. Als het goed bevalt en je wil een betere kwaliteit (?), kun je altijd alsnog een tempur o.i.d. kopen.

Bij de Ikea hebben ze varianten voor rug-, zij- en buikslapers.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wees voorzichtig met beter bed! Erg slechte ervaring mee.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ga eens kijken bij een goede beddenzaak en leg je probleem uit. Er zijn betere kussens voor je nek dan Tempur.

De mijne mocht ik 1 week uitproberen, niet goed, geld terug.

Er zijn verschillende maten in diktes en die zijn heel belangrijk of zo'n nekkussen bevalt of niet.

De matrassen hebben wij niet vervangen. De nekkussens waren afdoende voor mijn nekprobleem.

Ik slaap als een
Niet alles gelezen, maar ik zag iets over lenen bij thuiszorgwinkel.

Hebben ze daar alleen tempur of ook andere kussens?

Ik heb wel eens Sylvana (ofzo) kussens geprobeerd in de winkel. Toen was het echter wel zo dat ik beter eerst een matras kon zoeken en dan een kussen (ivm hardheid of zachtheid van matras)

Mijn matras was ouder dan 10 jaar dus dat moest wel een keer vervangen.

Weet iemand of die Sylvanakussens ook bij de thuiszorg te leen zijn?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
hier iemand met al heel lang rugklachten

wij waren bij beter bed, en daar hadden ze nasa-schuimkussens

74,95, en eerlijk waar ik heb nog nooit niet zo'n lekker kussen gehad

tempur is inderdaad erg hard, maar je hoofd zakt erin weg

ik vind de nasa veel fijner, maar ik denk dat je het beste moet gaan proefliggen

bij een beetje beddezaak( of online) is dit mogelijk
quote:jasmine schreef op 09 april 2010 @ 10:30:

Wees voorzichtig met beter bed! Erg slechte ervaring mee.Hier prima ervaring met BeterBed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb een Tempur kussen geleend.

Ik vond het te duur om zo even te kopen.

Geen idee of ze daar ook andere kussens hadden.
hier ook geen klachten over beterbed
Ik heb een matras van NASA schuim, is een goedkopere variant dan tempur, ik gebruik nu een gewoon kussen erbij en ik heb geen pijn meer in mijn nek en rug, dus wellicht helpt alleen een kussen ook, die zijn er ook van NASA
Beter Bed heeft geen echte Tempur producten meer (jaren geleden wel, nu niet meer). Bij de meeste goede beddenwinkels kun je inderdaad een Tempurkussen lenen, sommige hebben zelfs ook zo´n systeem voor de matrassen!

Ik ben blij met mijn Tempur matrassen, was ik daar maar eerder opgekomen destijds... Had me een jaar rugklachten gescheeld. Mijn vriend heeft voor zijn nek ook een Tempur kussen gekocht, hij moest even wennen, maar dat was na 3 nachten over en ook hij is blij dat Tempur bestaat
Ik ben net geweest, maar dan bij een betere. En ik heb een tempur kussen geprobeerd. Ligt erg goed. Ik ga hem proberen. en als het toch niet goed is dan mag ik ruilen, dus dat komt dan wel goed. Die man heeft goed gekeken naar hoe ik lig en dat was goed. Mijn kussen was idd hopeloos Zat geen steun (meer) in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven