Gezondheid alle pijlers

Tempur

30-06-2007 10:03 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Is er iemand die ervaringen heeft met matrassen van dit materiaal? Zowel positieve als negatieve verhalen zijn welkom.

Alvast bedankt! Groetjes Heleen
uiteraard hebben wij wel zo´n electrisch verstelbaar voeten en hoofdeind;).

Ga als student niet voor minder heurrr:P
Hallo,

ik slaap zelf op een Tempo HR schuim matras. Dit is het goedkopere merk als Tempur. Voor de naam betaal je namelijk vaak ook een hoop.

Ik heb zelf in een beddenwinkel gestaan, en uiteindelijk heb ik dus zelf ook dit matras aangeschaft. Voor 90x200 heb ik 419,- euro betaald.

Ik heb hem nu enige jaren, en ik ben nog elke nacht blij. Hij blijft goed veren. Bij verkeerd tillen krijg ik snel last van mijn rug, en een normaal bonell/pocketveringsmatras vind ik persoonlijk niet zo lekker slapen.

Bij ziekte, als ik er echt de hele dag en nacht oplig, dan voelt hij wel wat warm, maar normaal gesproken heb ik het altijd snel koud, dus heb ik nergens last van.

Hij is 21 cm dik, met de bovenlaag van traagschuim en de onderkant van koudschuim voor meer stevigheid.

Bij een normaal matras moet je minstens een maand wennen, ongeacht het matras wat je aanschaft. Ook krijg je in de eerste paar weken wat terugval van hardheid, matrassen zijn in het begin dan ook stugger gemaakt, omdat ze deze terugval hebben.

De verwachte levensduur van mijn matras in deze prijsklasse is 10 tot 12 jaar. Laat je goed voorlichten, en ga ook eens bij een ander kijken, om een goed oordeel te krijgen. Probeer ook goed in de winkel de tijd ervoor te nemen om hem uit te proberen. Vaak heb je ook 2 soorten stevigheid afhankelijk van je gewicht.

Succes!
Hallo daar,

Ik heb dus zo´n traagschuim van M-line en ik herken niet dat het matras keihard is in een koude kamer zoals bij Tempur.

Dit matras wordt ook volgens de reclame gebruikt door topsporters als Inge de Bruin, iig lenen zij hun namen a het merk.

Bij M line is het zo dat je na 3 maanden gewoon het matras terug kan ´brengen´  en je geld terug krijgt als het niet bevalt. ... ook wel redelijk bij dergelijke bedragen.

succes
quote:

Afgelopen woensdag ben ik onverwacht voor dagopname in het ziekenhuis geweest, daar hebben ze Tempur Medical. Ik heb nog nooit zo heerlijk gelegen! Het materiaal voelt warm en zacht aan, vult alle holtes goed op zonder druk te geven.

Ik zou het ziekenhuisbed zo thuis willen, inclusief al die opties om je hoofd- en voetensteun zelf in te stellen. Luxe!

wij hebben ze ook in het verpleeghuis, deze matrassen zijn goed voor het voorkomen van drukplekken(decubitus), de bewoners slapen er goed op!!:)
Hallo!

Heleen, ben je er al een beetje uit?

Vanmiddag ben ik op safari bij Beter Bed geweest. Ik ben een waterbed gewend en wil eigenlijk wel wat anders. Aangezien ik zomers en winters met de deur open slaap, is Tempur niet goed voor mij, M-line bedden zouden minder hard worden. Er waren 4 varianten, en eentje, de soft touche (ofzo) sprong er echt voor mij uit, wat een heerlijk bed.

Momenteel heeft BB ook aanbiedingen, verstelbare bodems (met afstandsbediening) 2 voor de prijs van 1, en de M-Line matras is ook een aanbieding van, model lV voor de prijs van model lll, dit geldt in de maanden juli en augustus, en da's meegenomen.

Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen. Op zich ben ik verknocht aan mijn waterbed, het liggen erop maar aangezien ik ook met kou in de kou slaap (ben ik verslaafd aan), kost het wel (heel wat) energie. Een nieuw bed kost ook geld, en mijn waterbed kan nog wel even mee. Ik zeg altijd, als ik kosten krijg, dan gaat hij eruit. Matras kapot ofzo, of vervanging van het verwarmingselement, dan gaat hij weg. Voor een nieuw bed kom ik uit op zo'n € 2000,= , met kortingen en al, pffff, dat moet ik dan wel even ophoesten. Aan de andere kant moet ik de energierekenigen ook steeds ophoesten en al dat gestook voor niks bespaar ik dan weer uit. Oh... wat te doen.

Maar eerst Heleen, waar ben jij uitgekomen?

Jorinde
Ben heel tevreden over het matras
Welk matras? Tempur, M-Line? Watermatras?
Het Gooise Matras?
Hoi Jorinde,

Ik was al even niet op dit topic geweest, vandaar mijn late reactie. Waar ik uitgekomen ben? Nou ehh op eerst verhuizen en dan in het nieuwe jaar lekker met een nieuw bed beginnen of in elk geval een nieuw matras. De zoektocht staat dus even op een laag pitje. Op dit moment heb ik een Tempurkussen om uit te proberen. Ik kan er nog niet echt enthousiast van worden. Vind hem vrij hard moet ik zeggen.

Ben jij er al uit inmiddels?
Ik zweer echt bij auping! Het kost wel heeeeeel veeeeel geld maar sinds we dat bed hebben gekocht heb ik nog nooit zo lekker gelegen.

Tempur heb ik niet geprobeerd maar inderdaad als je je omkeerd en het matras moet zoch eerst even voegen naar je nieuwe houding, dat lijkt me niets voor een lichte slapen zoals ik.
Wat betreft Tempur, wordt ook wel gezegd 'you love it OR you hate it' en natuurlijk is het geheel persoonsverbonden.

Er wordt inderdaad geklaagd over een aantal 'nadelen' van Tempur, maar het is natuurlijk inderdaad van belang dat je goed wordt geinformeerd door de verkoper in een beddenzaak.

Maar zijn de nadelen wel echt nadelen?

- Slechte ventilatie? Met het gegeven feit dat 80% van het vocht ´s nachts je lichaam verlaat via neus en mond, blijft er 20% over waarvan het meeste via hoofd en nek verlaat. Dus eigenlijk bestaat het probleem/nadeel niet!

- Warm? ´Tempur is zo warm´ betekent eigenlijk ´Tempur doet wat het moet doen´. Een goede bloedsomloop is het resultaat en daarbij ligt 85% van de klimaatsbeleving aan het dekbed, niet aan het matras.

- Slecht of niet draaien? Tempur zegt niet dat je helemaal niet draait, maar minder. Het lichaam bepaalt hoe vaak door hart-, nier- en andere lichaamsfuncties. Tempur zorgt er alleen maar voor dat je niet onnodig draait, want draaien haalt je uit je diepslaap.

- Tempur is hard? Klopt, vooral in de winter. Het tempurmateriaal past zich aan aan de warmte vd omgeving, dus als het koud is op je kamer, dan is je bed ook hard ja. Rustig gaan liggen is genoeg, drukverlagend materiaal werkt meteen op lichaamswarmte. Elektrisch deken kan dit ook voorkomen, maar slechts als voorverwarming boven het hoeslaken leggen voor 15 min (aanrader voor mensen met reuma en magere mensen zoals met annorexia).

Ik ben gelukkig met mijn Tempur: ik heb weinig tot geen last meer van mn rug en ik slaap naar mijn gevoel veel meer in hetzelfde aantal slaapuren als vroeger! I love it!
quote:Slecht of niet draaien? Tempur zegt niet dat je helemaal niet draait, maar minder. Het lichaam bepaalt hoe vaak door hart-, nier- en andere lichaamsfuncties. Tempur zorgt er alleen maar voor dat je niet onnodig draait, want draaien haalt je uit je diepslaap.

Niet kunnen draaien omdat je in de Tempur vast ligt zorgt er juist voor dat je wakker wordt!

Ik heb 't geprobeerd toen ik zoekende was naar 'n nieuw matras, maar ik vond het waardeloos. Waterbedden idem trouwens.

Boxspring is voor mij het meest ideale.
Ik heb er één gehad. En weer weggedaan.

Ben rugpatient en had de matras (duurste versie) aangeschaft in de hoop dat mijn pijnklachten zouden verminderen. Na 6 maanden "doorbijten" bleek dat het toch écht niet werkte voor mij en heb ik m weer verkocht. Al die tijd er flinke hoezen omheen gehad dus ze zagen er nog uit als nieuw en dus via Marktplaats nog wel iets voor teruggekregen maar toch een hoop geld kwijt.

Overigens slaap ik nu op een boxspring met Sultan matras van Ikea (een duurdere versie, pocketvering geloof ik) en dat werkt voor mij weer prima. 't is echt heel persoonlijk!
Ik heb wel een tijd een Tempur-kussen gehad! Dat was wel heerlijk!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven