Tepel tatoeage na borstreconstructie
dinsdag 7 december 2010 om 12:50
Hoi allemaal,
Ivm herkenbaarheid maar even onder een andere nick.
Binnenkort is het zover en kan ik op zoek naar een goede dermatograaf voor een tepel tatoeage na mijn borstreconstructie.
Op internet vind ik eigenlijk niet veel informatie hierover qua kwaliteit.
Zijn er hier op het viva-forum lotgenotes die ook een medische tattoeage van de tepel hebben laten maken? Ik ben benieuwd hoe jullie tot de keuze van de "uitvoerder" zijn gekomen (en natuurlijk ben ik ook benieuwd welke dat dan is geweest )
Ivm herkenbaarheid maar even onder een andere nick.
Binnenkort is het zover en kan ik op zoek naar een goede dermatograaf voor een tepel tatoeage na mijn borstreconstructie.
Op internet vind ik eigenlijk niet veel informatie hierover qua kwaliteit.
Zijn er hier op het viva-forum lotgenotes die ook een medische tattoeage van de tepel hebben laten maken? Ik ben benieuwd hoe jullie tot de keuze van de "uitvoerder" zijn gekomen (en natuurlijk ben ik ook benieuwd welke dat dan is geweest )

dinsdag 7 december 2010 om 12:53
Ik google maar zo even wat hoor, maar dit lijkt prachtig http://www.permanentmooi. ... ca/tepelhofreconstructie/

dinsdag 7 december 2010 om 12:55
Mij heel veel te heftig maar toch bijzonder, plak de foto maar niet hier neer (geen idee of je dat vervelend vindt)
http://borstkanker.blog.nl/files/2009/0 ... o-deco.jpg
http://borstkanker.blog.nl/files/2009/0 ... o-deco.jpg
dinsdag 7 december 2010 om 12:56
Ik heb geen tepel laten namaken maar wel in laten kleuren deels na tepelafsterving bij beide tepels na een borstverkleining.
Ik heb het laten doen bij een dermatografe ( schrijf ik dat goed???) in het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam. Heb daar goede ervaringen mee.
Nu ik zwanger ben en mijn tepels verkleuren zie je heel goed welk stukje is getatoeëerd, maarja ik heb het ervoor over!
Heb ook geen idee of het ooit weer terug kleurt.
Ik heb het laten doen bij een dermatografe ( schrijf ik dat goed???) in het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam. Heb daar goede ervaringen mee.
Nu ik zwanger ben en mijn tepels verkleuren zie je heel goed welk stukje is getatoeëerd, maarja ik heb het ervoor over!
Heb ook geen idee of het ooit weer terug kleurt.
dinsdag 7 december 2010 om 12:58
Informeer bij de afdeling plastische chirurgie van het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis of het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam. Zij boden (tenminste enkele jaren geleden) consulten van een vrouwelijke dermatograaf die ontzettend goed was. Ben haar naam even vergeten, misschien kom ik er nog op.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 7 december 2010 om 13:04
quote:himalaya schreef op 07 december 2010 @ 12:58:
Informeer bij de afdeling plastische chirurgie van het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis of het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam. Zij boden (tenminste enkele jaren geleden) consulten van een vrouwelijke dermatograaf die ontzettend goed was. Ben haar naam even vergeten, misschien kom ik er nog op.
Denk dat wij het over dezelfde hebben.
Het is bij mij trouwens ook al een aantal jaar geleden.
Denk dat wij het over dezelfde hebben.
Het is bij mij trouwens ook al een aantal jaar geleden.
dinsdag 7 december 2010 om 13:04
@Twompie, bedankt voor de links. Ik heb zelf voldoende plaatjes gezien op internet maar ben juist benieuwd naar ervaringen. Plaatjes zeggen me niet zoveel, ik wil weten hoe mensen tot hun keuze zijn gekomen en of ze er erg tevreden mee zijn.
@himalya, zal ik doen. Heb jij goede ervaringen met deze dermatograaf?
@duffie, werd de kleur van je eigen tepel goed benaderd met de tatoeage? Had je een intake en zo ja hoe ging dat?
@himalya, zal ik doen. Heb jij goede ervaringen met deze dermatograaf?
@duffie, werd de kleur van je eigen tepel goed benaderd met de tatoeage? Had je een intake en zo ja hoe ging dat?

dinsdag 7 december 2010 om 13:18
quote:Friezin71 schreef op 07 december 2010 @ 13:14:
In de Esta heeft een paar weken geleden een stuk gestaan over een vrouwelijke Dermatografe.Ik wist dat ik pas iets had gelezen hierover maar niet meer waar. Volgens mij kwam deze vrouw uit het zuiden des lands. Wist ook niet dat dit een beroep is. Wel fijn dat het bestaat.
In de Esta heeft een paar weken geleden een stuk gestaan over een vrouwelijke Dermatografe.Ik wist dat ik pas iets had gelezen hierover maar niet meer waar. Volgens mij kwam deze vrouw uit het zuiden des lands. Wist ook niet dat dit een beroep is. Wel fijn dat het bestaat.
dinsdag 7 december 2010 om 13:19
dinsdag 7 december 2010 om 13:28
Ik kan m op t internet niet vinden, maar heb het artikel wel hier liggen. Ik zou het voor je kunnen scannen als je dat wilt?
Of een korte samenvatting:
De dermatografe werkt in 5 ziekenhuizen in Limburg en Brabant. Ze woont in Maastricht. Hmm, er staat eigenlijk niet zo heel veel in het artikel, gaat voornamelijk over het combineren van werk en gezin.
Of een korte samenvatting:
De dermatografe werkt in 5 ziekenhuizen in Limburg en Brabant. Ze woont in Maastricht. Hmm, er staat eigenlijk niet zo heel veel in het artikel, gaat voornamelijk over het combineren van werk en gezin.
dinsdag 7 december 2010 om 13:28