Gezondheid alle pijlers

Tepel tatoeage na borstreconstructie

07-12-2010 12:50 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ivm herkenbaarheid maar even onder een andere nick.

Binnenkort is het zover en kan ik op zoek naar een goede dermatograaf voor een tepel tatoeage na mijn borstreconstructie.

Op internet vind ik eigenlijk niet veel informatie hierover qua kwaliteit.

Zijn er hier op het viva-forum lotgenotes die ook een medische tattoeage van de tepel hebben laten maken? Ik ben benieuwd hoe jullie tot de keuze van de "uitvoerder" zijn gekomen (en natuurlijk ben ik ook benieuwd welke dat dan is geweest )
quote:Friezin71 schreef op 07 december 2010 @ 13:28:

Ik kan m op t internet niet vinden, maar heb het artikel wel hier liggen. Ik zou het voor je kunnen scannen als je dat wilt?

Of een korte samenvatting:

De dermatografe werkt in 5 ziekenhuizen in Limburg en Brabant. Ze woont in Maastricht. Hmm, er staat eigenlijk niet zo heel veel in het artikel, gaat voornamelijk over het combineren van werk en gezin.Wat goed van je! Er staat inderdaad niet veel inhoudelijks in het artikel maar ik herinner het mij omdat ik A er nog nooit van had gehoord en B omdat zij sympathiek overkwam.
quote:Friezin71 schreef op 07 december 2010 @ 13:28:

Ik kan m op t internet niet vinden, maar heb het artikel wel hier liggen. Ik zou het voor je kunnen scannen als je dat wilt?

Of een korte samenvatting:

De dermatografe werkt in 5 ziekenhuizen in Limburg en Brabant. Ze woont in Maastricht. Hmm, er staat eigenlijk niet zo heel veel in het artikel, gaat voornamelijk over het combineren van werk en gezin.

geweldige samenvatting!

Bedankt voor het scan-aanbod, maar ik denk dat er voor mij te weinig info instaat zo te horen. (en het is ook wel erg uit de buurt. Ik woon in de buurt van Den Haag)
Hahaha, idd een mini-samenvatting... Wel belangrijke info: ze heeft meer dan 20 paar schoenen

Ze komt inderdaad heel sympathiek over en is ook nog behoorlijk jong (34). Haar voornaam is Claudia (mag ik dat wel noemen?)
quote:Nou_nee schreef op 07 december 2010 @ 13:33:

[...]

geweldige samenvatting!

Bedankt voor het scan-aanbod, maar ik denk dat er voor mij te weinig info instaat zo te horen. (en het is ook wel erg uit de buurt. Ik woon in de buurt van Den Haag)Had ik je de Esta bijna kunnen brengen! (Ik woon in Delft)
Kijk, dan hebben we wel iets te bespreken--> een gezamenlijke schoenen-hobby

kun je haar naam anders mailen naar *knip*
quote:Friezin71 schreef op 07 december 2010 @ 13:38:

[...]

Had ik je de Esta bijna kunnen brengen! (Ik woon in Delft) wat een misleidende nick heb jij dan hahaha
quote:Nou_nee schreef op 07 december 2010 @ 13:39:

[...]

wat een misleidende nick heb jij dan hahaha

Ben begonnen te schrijven bij Viva toen ik nog in Lutjebroek woonde en per sé niet herkend wilde worden... Vandaar het misleidende Friezin :-)

Ik zal de naam naar je sturen!
friezin71 wijzigde dit bericht op 07-12-2010 14:05
Reden: Nu maar hopen dat Lutjebroek niet in Friesland ligt
% gewijzigd
Een vriendin van me heeft dit in Apeldoorn in het ziekenhuis laten doen en het is prachtig geworden.
Hoe vond je de vorm Nammma? Ik vind de plaatjes die ik zie vaak zo super-rond. Alsof er eerst een cirkel is gemaakt die daarna netjes binnen de lijntjes is gekleurd. Misschien is dat gewoon het best haalbare (*hoopt natuurlijk van niet*) maar ik vind dat wel jammer
je hebt post mail!
In Hilversum (het ziekenhuis aldaar) zit een aardige dame die er zelfs les in geeft en het dus zelf ook doet. Ze is altijd op zoek naar nieuwe technieken.
@Nou_nee, ik woon ook in de buurt van Den Haag en heb begin volgend jaar een borstreconstructie. Jij loopt al een stuk op me voor, mag ik vragen hoe je alles ondergaan hebt? Nu het dichterbij komt krijg ik een beetje last van koudwatervrees..
Wat wil je weten Havers?

Wanneeer staat de jouwe gepland en op welke manier?
Eimmer, ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste hoor (krijg dan een proef-ballon idee), maar gewoon een beproefde methode die ook nog eens erg mooi is :-)

Heb jij zelf ervaring in H'sum?
yep, maar ik ben niet de beste referentie want ik ben gestopt met de tattoo omdat ik last van oedeem kreeg in mijn reconstructieborst. Ik vond het wel geweldig om kleur te krijgen op mijn tepelreconstructie, het maakt het echt af!
Hmmm, is dat een groot risico Eimmer? Ik mis de klieren, dus zit in een risicogroep.
Volgens mij niet echt, ik had al last van oedeem in dat gebied (mis ook klieren) maar na de tatoeage werd het aantoonbaar erger. Ik heb een reconstructie met eigen huid gehad (diepflap) en ben zeer zuinig op dat kunststukje, dus ik vond die oedeemvorming maar niets. Maar zowel mijn chirurg als de tattoo dame hadden dat nog niet meegemaakt. Dus ik zal wel een uitzondering zijn.
balen zeg! Ik heb ook een DIEP en ben er inderdaad zuinig op :-)

Heeft een oedeemtherap. het nog wel weggekregen?
Ja, het is nu weg (al schommelt het bij mij altijd een beetje met oedeem in mijn romp en bovenarm). Maar ik ga even niet verder met de tattoo. misschien later wel een keer. Ben al het ziekenhuis gedoe even zat.
Ja op een gegeven moment is het wel genoeg geweest he?

Het lastige vind ik nu dat ik wel echt een mooie kleur tepel wil. Eentje die goed bij mijn huid past (dubbele reconstructie, dus geen tepel om qua kleur te benaderen).

En dan lees ik op internet ook nog dat de kleur soms helemaal niet pakt of veel lichter dan oorspronkelijk bedoeld.

Merk dat ik het toch wel erg spannend vind alhoewel het qua ingreep natuurlijk het minst spannend is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven