Gezondheid alle pijlers

Terugtrekkend tandvlees...

03-02-2015 19:18 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Sinds een tijdje heb ik bij één tand dat het tandvlees terugtrekt. Volgens mijn tandarts word dit vaak veroorzaakt door een te snelle correctie van de tand door een beugel. Dit kan kloppen. Ben al best wat jaartjes van de beugel af en vorig jaar kwam dit opzetten.

Er is een mogelijkheid om dit te verhelpen als het nog erger word maar dit is door middel van een operatie en dat heb ik liever niet. Nu was mijn vraag of iemand tips heeft om dit een beetje te verhelpen of te vertragen? Tanden poetsen en spoelen met mondwater doe ik uiteraard al en flosdraad kan ik helaas niet gebruiken wegens geen ruimte tussen mijn tanden (krijg hem er echt niet tussen).

Heeft iemand tips?

Thanks!
Live life to the fullest.
Die kleine borstels krijg je wel tussen de tanden. Ben even kwijt hoe ze heten. Ik kan ook niet flossen maar gebruik wel die kleine borsteltjes, die zijn er in verschillende maten en schijnen ook goed voor dit probleem te zijn.
Een monddouche (waterflos) vind ik wel handig. Wordt nog steeds gebruikt hier. Ik gebruik het dunste hulpstukje op stand 8 en alle tanden zitten er nog steeds in.

Ik heb de uitvoering van Waterpik met een stekker eraan. Ik weet niet of die dingen gedreven door batterijen genoeg kracht kunnen leveren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Goede tandhygeniene heb ik me laten vertellen. Ik heb er ook last van helaas en gebruik elke dag tandenstokers om erger te voorkomen. Inderdaad ook een beugel gehad, maar ook te hard gepoetst. Geen idee dat dat kon anders had ik wel wat minder mijn best gedaan, maar dus te goed poetsen (te hard drukken) kan dit veroorzaken.
Een kleuterborsteltje misschien? Zo taai is plak niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alleen nog maar een heel zachte tandenborstel gebruiken.
Ik lees net in de krant dat kauwgum kauwen veel bacteriën in de mond dood. Welke kauwgum staat er niet bij. Ik gebruik nooit kauwgum maar ga toch eens een pakje kopen.
Tandenstokers kun je ook gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven