Gezondheid alle pijlers

Teunisbloemolie

14-08-2016 13:06 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,

Ik ben in februari gestopt met de pil. Eerste maand een normale cyclus, maar ik wacht nu al 3 maanden op m'n volgende menstruatie. Ik vind dit erg vervelend en had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik zou heel graag weer eens ongesteld worden! Wil graag weten waar ik aan toe ben.. Heb namelijk enorm veel last van acne op m'n kin sinds een paar maanden en word daar zo onzeker van! Nu heb ik iets gehoord over teunisbloemolie, dat zou de menstruatie positief beïnvloeden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Je kan niet zwanger zijn? Heb je verder nog klachten, zoals buikpijn?

Een menstruatie overslaan of een langere cyclus hebben is niet raar. Maar na drie maanden kan je best de huisarts bellen voor overleg. Dat vind ik verstandiger dan zelf klooien.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Nee, zwanger kan ik niet zijn. Verder geen klachten....

Ga inderdaad maar even langs de huisarts, maar zou alsnog graag ervaringen horen over Teunisbloemolie
Hier ook geen ervaring. Maar ik ben zelf ook van plan het te gaan gebruiken. Die van de etos met omega 6. Die is mij eens geadviseerd door een kennis.

Die had er veel aan, vooral op het gebied van hormoonschimmelingen qua somberheid enzo.

Proberen kan sowieso geen kwaad. Goed dat je naar de huisarts gaat.

Even wat anders; kan je acne ook komen omdat je huid nu anders is omdat je de pil niet meer gebruikt?

Dus dat je andere verzorgingsproducten moet kiezen en 2x per week zacht scrubben?
Bedankt voor je reactie Gele_Suikerspin. Proberen kan inderdaad geen kwaad, wellicht dat het iets helpt voor de acne! Ga van de week meteen even naar de Etos

Ik denk inderdaad wel dat het ermee te maken heeft dat ik gestopt ben met de pil. Ik had er eigenlijk nooit last van, althans niet zo erg als nu :( Ben dan ook andere verzorgingsproducten gaan gebruiken. Op aanraden van een aantal vriendinnen de Normaderm lijn van Vichy (reiniging, dag- en nachtcreme). Deze lijn is speciaal voor de volwassen onzuivere huid. Maar helaas heb ik niet het idee dat dit ook maar iets helpt. Ook heb ik Benzoylperoxide geprobeerd, maar daar reageerde mijn huid heel heftig op. Rood, branden, erg droog, schilfers. Lijkt me ook niet heel goed.. Schijnt dat acne op je kin/kaaklijn te maken heeft met hormonen en vaak extra opspeelt vlak voordat je ongesteld moet worden. Maar aangezien dat bij mij dus al erg lang duurt blijven die puistjes ook opkomen, erg vervelend!! En niet goed voor m'n zelfvertrouwen. Ik weet dat je de meeste producten wel een aantal weken moet proberen voor je resultaat ziet, maar ik ben al 2 maanden aan de gang.
Heel erg balen inderdaad!

Normaderm heb ik ook een tijd gebruikt, beviel me goed, maar op een gegeven moment merkte ik juist dat het mijn huid uitdroogde. Waardoor ik meer creme ging smeren en dus meer puistjes kreeg.

Dus let erop dat je huid niet té droog word.

Dr. Van der hoog gebruik ik nu.

En verder dus scrubben heel zachtjes. Daardoor kan het eerst erger worden maar daarna is het bij mij veel minder geworden.

Ik denk dat de huisarts je wel kan helpen, tenminste dat hoop ik voor je. Zeker omdat het hormonaal lijkt, als dat weer in evenwicht is, neemt je acne vast ook af. En onthoudt dat jij meer bent dan je uiterlijk en je puistjes. Mensen kijken vaak naar of iemand lacht, niet naar puistjes :-)
Toen ik zwanger wilde worden en ik steeds een lange cyclus had heb ik teunisbloemolie geslikt maar m'n cyclus werd alleen maar langer en ik kreeg er flink buikpijn van. Toen ben ik er maar mee gestopt, geen succesverhaal bij mij dus.
Teunisbloemolie klinkt echt te simpel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven