Thee drinken
zondag 29 december 2013 om 23:56
Hallo allemaal,
Hier mijn "probleem"
Beetje onnozel, maar ik vraag het me toch af...
Altijd als ik thee drink krijg ik brandend maagzuur en een super schrale tong/mond, alsof ik een dag niet gedronken heb.
Hoe kan dat en heeft nog iemand dit?
Ik vind thee zo lekker met de koude dagen, maar dat maagzuur achteraf.. Bah
Is trouwens ook als ik er een glas water bij drink.
Hier mijn "probleem"
Beetje onnozel, maar ik vraag het me toch af...
Altijd als ik thee drink krijg ik brandend maagzuur en een super schrale tong/mond, alsof ik een dag niet gedronken heb.
Hoe kan dat en heeft nog iemand dit?
Ik vind thee zo lekker met de koude dagen, maar dat maagzuur achteraf.. Bah
Is trouwens ook als ik er een glas water bij drink.

maandag 30 december 2013 om 00:21
quote:chocoladerijstwafel schreef op 30 december 2013 @ 00:05:
Nee niet te heet, heb totaal geen loden pijp
Alle soorten thee, groene thee, aardbei etc, citroen, rooibos, nouja... Alles
Grappig dat je zegt "alle soorten thee" maar de soorten die je opnoemt zijn geen van alle echte thee
Ik krijg bij te hete last van m'n maag/slokdarm, hoewel mijn mond het dan wel kan hebben. Dus misschien waard om het nog een graadje koeler te proberen.
Verder kan het ook zijn dat je niet goed tegen bepaalde stoffen kunt. Zelf krijg ik bijvoorbeeld van zwarte thee, waar bij veel soorten ook nog citroen inzit, last van maagzuur en dat drink ik dus nooit. Jammer maar helaas. Misschien kan je er ook gewoon niet zo goed tegen?
Nee niet te heet, heb totaal geen loden pijp
Alle soorten thee, groene thee, aardbei etc, citroen, rooibos, nouja... Alles
Grappig dat je zegt "alle soorten thee" maar de soorten die je opnoemt zijn geen van alle echte thee
Ik krijg bij te hete last van m'n maag/slokdarm, hoewel mijn mond het dan wel kan hebben. Dus misschien waard om het nog een graadje koeler te proberen.
Verder kan het ook zijn dat je niet goed tegen bepaalde stoffen kunt. Zelf krijg ik bijvoorbeeld van zwarte thee, waar bij veel soorten ook nog citroen inzit, last van maagzuur en dat drink ik dus nooit. Jammer maar helaas. Misschien kan je er ook gewoon niet zo goed tegen?
maandag 30 december 2013 om 00:30

maandag 30 december 2013 om 02:12
Het komt heel vaak voor dat mensen last krijgen van zuur na thee. Ik heb er ook regelmatig last van
Toch drink ik stug door (ben gék op thee, heb er een speciale kast voor) als het niet anders kan, op z'n engels, met een klein scheutje melk erin. Dat werkt, maar daar moet je wel van houden.
Kamillethee helpt bij een zuuraanval, (die had je niet genoemd)
Toch drink ik stug door (ben gék op thee, heb er een speciale kast voor) als het niet anders kan, op z'n engels, met een klein scheutje melk erin. Dat werkt, maar daar moet je wel van houden.
Kamillethee helpt bij een zuuraanval, (die had je niet genoemd)

maandag 30 december 2013 om 08:15
Droge mond van thee, kreeg ik altijd bij mijn ouders. Echte fluitketel op het gas, water stond soms best wat langer op dan tot het kookpunt. Ketel ging niet altijd helemaal leeg, en werd dan bijgevuld. Nu waterkoker, die ontkalkt wordt indien nodig. Als het water kookt gaat de waterkoker vanzelf uit! En nooit meer droge mond.

maandag 30 december 2013 om 09:44
donderdag 2 januari 2014 om 09:21
Ik herken het deels.
Ik krijg niet standaard zuurbranden van thee, maar als ik al wat last heb van zuurbranden, dan wordt het door thee erger.
Misschien moet je een paar dagen alleen water gaan drinken of alleen slappe kamille thee en dan vooral niet te warm, maar lauw laten worden voor je het drinkt.
Ik krijg niet standaard zuurbranden van thee, maar als ik al wat last heb van zuurbranden, dan wordt het door thee erger.
Misschien moet je een paar dagen alleen water gaan drinken of alleen slappe kamille thee en dan vooral niet te warm, maar lauw laten worden voor je het drinkt.