Gezondheid alle pijlers

Thee drinken

29-12-2013 23:56 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hier mijn "probleem"

Beetje onnozel, maar ik vraag het me toch af...

Altijd als ik thee drink krijg ik brandend maagzuur en een super schrale tong/mond, alsof ik een dag niet gedronken heb.

Hoe kan dat en heeft nog iemand dit?

Ik vind thee zo lekker met de koude dagen, maar dat maagzuur achteraf.. Bah

Is trouwens ook als ik er een glas water bij drink.
Misschien drink je het te heet.
wat voor thee is dat?
Nee niet te heet, heb totaal geen loden pijp

Alle soorten thee, groene thee, aardbei etc, citroen, rooibos, nouja... Alles
gek, als je het van thee hebt waarom zou je het dan niet van koffie/ bier/ cola/ frisdrank hebben?
quote:chocoladerijstwafel schreef op 30 december 2013 @ 00:05:

Nee niet te heet, heb totaal geen loden pijp

Alle soorten thee, groene thee, aardbei etc, citroen, rooibos, nouja... Alles

Grappig dat je zegt "alle soorten thee" maar de soorten die je opnoemt zijn geen van alle echte thee

Ik krijg bij te hete last van m'n maag/slokdarm, hoewel mijn mond het dan wel kan hebben. Dus misschien waard om het nog een graadje koeler te proberen.

Verder kan het ook zijn dat je niet goed tegen bepaalde stoffen kunt. Zelf krijg ik bijvoorbeeld van zwarte thee, waar bij veel soorten ook nog citroen inzit, last van maagzuur en dat drink ik dus nooit. Jammer maar helaas. Misschien kan je er ook gewoon niet zo goed tegen?
quote:sabbaticalmeds schreef op maandag 30 december 2013 00:12 gek, als je het van thee hebt waarom zou je het dan niet van koffie/ bier/ cola/ frisdrank hebben?

Geen idee, ik drink geen koffie, bier, cola,

heel af en toe een sinas, want ik hou niet van prik

En dan heb ik er trouwens geen last van
Haha misschien toch eens échte thee proberen dan .. Zou kunnen inderdaad, maar vind t zo gek.

Nee ik drink het echt pas als het heel erg afgekoeld is, dus dan is het niet te heet.
En echte thee dan? Zwarte thee dus, van theeblaadjes?
Je drinkt geen koffie, cola en bier etc. Je hebt het bij thee en ook bij water. Heb je het dan ook wel bij iets niet?
Bij water?

Ja bij sappen zoals ; ijsthee, appel en sinaasappelsap, zuivel, dubbel fris, crystal clear, wijn en andere dranken niet.

Alleen bij thee dus.
Het komt heel vaak voor dat mensen last krijgen van zuur na thee. Ik heb er ook regelmatig last van

Toch drink ik stug door (ben gék op thee, heb er een speciale kast voor) als het niet anders kan, op z'n engels, met een klein scheutje melk erin. Dat werkt, maar daar moet je wel van houden.

Kamillethee helpt bij een zuuraanval, (die had je niet genoemd)
Ja meer mensen hebben daar last van. Geen thee meer drinken.;-)
Ik heb dat ook vaak. Nou heb ik snel last van brandend maagzuur , maar toch :p . Ik koop bij de apotheek voor een euro of 3 een flinke doos pillen. Magnesium hydroxide. Goedkope rennies. Werkt als een tiet. Voor de droge tong lees ik mee.
Droge mond van thee, kreeg ik altijd bij mijn ouders. Echte fluitketel op het gas, water stond soms best wat langer op dan tot het kookpunt. Ketel ging niet altijd helemaal leeg, en werd dan bijgevuld. Nu waterkoker, die ontkalkt wordt indien nodig. Als het water kookt gaat de waterkoker vanzelf uit! En nooit meer droge mond.
Van te sterke thee op mijn nuchtere maag krijg ik ook last, dus voortaan slappere thee. Kruidenontbijtthee van Jacob Hooy geen probleem.
Drink eens een dag alleen warm water. (Gebruik dezelfde waterkoker als je voor thee gebruikt.) En drink het met dezelfde temperatuur als je de thee opdrinkt. Zo kom je er achter of het aan het water of de waterkoker ligt.
Ik heb dat eigenlijk alleen als ik inderdaad de thee te heet heb gedronken.. Waardeloos gevoel! Haha
Haha ik ben dus toch niet zo heel raar

Aan de waterkoker ligt het niet, want ik heb het nog nooit, niet gehad.

En ik heb op heel veel verschillende plekken thee gedronken de afgelopen jaren haha!

Ephina : magnesium? Dat is toch voor wat anders
Kan het eraan liggen dat je thee en water drinkt wanneer je maag leeg is, dus op nuchtere maag? Ik krijg dan ook last van de thee en water. In combinatie met wat te eten, gaat het veel beter!
Nee, want ik heb het echt áltijd als ik thee drink.
Ik herken het deels.

Ik krijg niet standaard zuurbranden van thee, maar als ik al wat last heb van zuurbranden, dan wordt het door thee erger.

Misschien moet je een paar dagen alleen water gaan drinken of alleen slappe kamille thee en dan vooral niet te warm, maar lauw laten worden voor je het drinkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven