Gezondheid alle pijlers

Thee...hoe

05-04-2016 15:08 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik teveel koffie drink mezelf aan t verplichten meer thee te drinken...echter schijnt gewone thee ook weer niet super gezond te zijn. ...dus nu zoek ik een handig ding om thee te maken met verse thee...hoe doe'n jullie dat?

Met zo'n zeefje? Of zakje (soort koffiefilter maar dan voor thee) ....wat is echt handig ? En welke thee....Heb al es gegoogled maar er is zo veel aanbod.
quote:chocolol schreef op 05 april 2016 @ 23:32:

Ik wist helemaal niet dat losse thee lekkerder is dan zakjes thee. Waarom is dat, er zit toch hetzelfde in?Nee, in de zakjes stoppen ze de restjes die niet goed genoeg zijn om als losse blaadjes te verkopen.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:patchouli_ schreef op 05 april 2016 @ 17:08:

[...]

Wat een leuk ding!Ik vind 'm ook gaaf, maar vind het dan wel weer jammer dat ze in dat filmpje aanraden om de theeblaadjes opnieuw te gebruiken........
Oh dear, how sad, never mind.
geweldig al jullie ervaringen te delen.
en hoe eet je gewoon gember? Gewoon in stukjes snijden en opeten?
Gember is lekker in soepen, sauzen, smoothies, om mee te roerbakken... Ik zou het niet zo los eten, het is nogal scherp.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Zelf vind ik de meeste kruidenthee erg lekker...bijvoorbeeld kamille

Maar gember met een kaneelstokje geeft ook echt hele lekkere thee.

En ik heb laatst een laurierblad in mijn water gedaan en dat vond ik erg lekker.

Gewoon gaan experimenteren...

Ik vind bijvoorbeeld rooibos niet lekker.
Ga eens naar de Simon Levelt en laat je adviseren.
Kruidenthee is inderdaad lekker. Ik drink graag lindebloesemthee, getrokken van lindebloesem die we uit Turkije krijgen. Het is ook wel te krijgen in zakjesvorm, van Pyramide. Die hebben nog veel meer soorten kruidenthee.
if we all light up, we can scare away the dark...
of in de Turkse winkel: Ihlamur cayi
if we all light up, we can scare away the dark...
Ik heb een pot met zeef. Deze kan ik makkelijk schoonmaken. Ik koop de losse thee bij een zaak in ons dorp. Heerlijk!!
Ik dacht dat thee in zakjes met name bestond uit smaak- geur- en kleurstoffen, toegevoegd aan de afvaltheeblaadjes die niet goed of mooi genoeg zijn om als losse thee verkocht te worden? Was dat niet de keuringsdienst vanwaarde of zo.... Dat er in een zakje doodgewone lipton ook stukjes suiker zaten?
Thee in zakjes is natuurlijk ook niet in 1 noemer te vangen.

Losse thee zijn de mooie blaadjes, de minder mooie blaadjes gaan in de zakjes. In de zakjes thee zijn veel verschillen en varianten. Maar ook in de los verkochte thee kunnen aroma's etc zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven