Gezondheid alle pijlers

Tips en ervaringen ogen laseren

06-06-2018 01:46 12 berichten
Hallo allemaal!

Ik zit er al een tijd over na te denken om mijn ogen te laten laseren en wil binnenkort een afspraak maken bij een kliniek voor informatie. Naast dat ik dat ga doen zou ik ook graag ervaringen van anderen willen horen. Bij welke kliniek ben je geweest, welke techniek is er gebruikt en wat is je ervaring? Hopelijk krijg ik zo een zo goed mogelijk beeld :)

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Heb de hele riedel gezien en gehad. Zelf afgewezen om ogen te laseren. Maar goedgekeurd voor lensimplantaten.

Er zijn een paar klinieken die je enkel en alleen laseren als je 100% goed gelaserd kan worden. En uiteraard hoort bij deze 100% laseren ook een 100% resultaat. Deze klinieken zijn in mijn ervaring Bergman en Visus.

Als je bent afgewezen voor ooglaseren zou ik als ik jou was is proberen bij Eyescan (Utrecht) daar werken 2 uiterst gekwalificeerde oogartsen (PM me voor de namen). En in geval dat u uit omgeving Amsterdam komt kan ik u WorldEye (Amsterdam) aanraden en dan navraag doen om geholpen te worden bij een bepaalde oogarts. (PM voor naam!)

Voor mij zou het in ieder geval zijn. Visus, afgewezen? Eyeworld / Eyescan.
Alle reacties Link kopieren
Hier na jaren dubben, en daarna sparen, stond ik binnen een half uur weer buiten. Afgewezen wegens te dun hoornvlies. Nooit serieus rekening mee gehouden.
Ik overweeg nu ook lensimplantaten.
Hallo Vixxen,

Ik heb het bijna 5 jaar geleden laten doen en ben er heel blij mee. Ik vind het echt een levenkwaliteitverhogende behandeling. Ik mocht ivm een infectie vanaf een jaar voor de behandeling geen lenzen dragen en mijn bril zat me eigenlijk altijd in de weg. Ik ben meer dan geweldig geholpen bij oogkliniek de Heuvelrug, dokter Nico Trap.

Succes!
Ik heb het 15 jaar geleden laten doen. Nog steeds elke dag blij mee (had -5.5 beide ogen).
5 jaar geleden gedaan bij een kliniek in Amstelveen, weet de naam niet meer. Is de beste keuze geweest van mijn leven. Wat een vrijheid heb je daarna. Ik had bij beide ogen -4
Ik heb een oog laten doen ( de andere was nog niet slecht genoeg) en ik zie halo's. Ben er nu na een paar jaar wel aan gewend en ben toch nog steeds blij dat ik het gedaan heb want was mijn bril spuugzat maar moest in het begin echt wennen. Het zou wegtrekken maar heb het nu na 4/5 jaar nog steeds.
Ik ben bij Vision geweest.
Mijn zoon had beide ogen -6. en heeft zijn ogen laten laseren een jaar of 8 terug. Hij was toen 22 jaar jong. en is daar nog altijd heel blij mee.
Hij heeft dat destijds in Oestgeest laten doen, ik weet de naam niet meer van de kliniek, sorry.
Bedankt voor de reacties! Ik las dat er een aantal verschillende behandelingen zijn (SMILE (RelexSMILE), LASIK (FemtoLASIK), PRK (LasekPRK en TransPRK) en PresbyMAX).

Weten jullie nog welke jullie hebben gehad?
Ik had Lasik geloof ik.
Ik had ook Lasik.

Maar geloof niet dat het de bedoeling is, dat je zelf kiest. Ze kiezen de methode die het beste bij je ogen en bij je sterkte passen.
O ok. Had me al wel wat ingelezen maar dat had ik er nog niet uit opgemaakt. Sommige behandelingen (zoals de SMILE techniek) zijn een stuk duurder. Dan kan ik denk ik nu het beste maar een afspraak maken voor informatie :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven