Gezondheid alle pijlers

Tips over DE PIL

21-06-2012 14:55 30 berichten
Dag dames,

Sinds een half jaar ben ik zomaar verzeild in een fijne relatie die bestemdig lijkt te zijn. Heel fijn natuurlijk, ware het niet dat het aloude anticonceptie onderwerp weer de kop opsteekt. Pfff, wat een draak.

Ik ben 31, wil nog geen kinderen, maar over een jaar misschien wel. Wil ze wel in ieder geval. Het gehannes met condooms zijn we een beetje zat.

Een spiraal is geen optie. Heb ik eerder gehad, beviel heel goed qua hoeveelheid hormonen, maar vriend heeft daar in het verleden zeer negatieve ervaringen mee gehad. Bovendien kan ik me mog heel goed herinneren hoeveel pijn dat deed...

Dus, het wordt de pil. Heb hem ooit eerder geslikt, Diane 35. Werd ik doodongelukkig van. Ben vrij gevoelig. Ik ben dus op zoek naar de meest ideale pil, voor zover mogelijk. Wie heeft de gouden tip?

Thanks alvast.

X Bodhi
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Nuvaring kiezen ipv pil. Ik had minder last van bijwerkingen, en het is gewoon zoveel minder gedoe.

Indien, vier weken laten steken, uithalen en nieuwe indoen.
Overleggen met je huisarts?? Lijkt me de aangewezen persoon. Die kan nav je klachten met de Diane op zoek naar de juiste voor jou.
Nuvaring
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Idd Nuvaring
Even overleggen met de huisarts wat voor je de meest geschikte pil is.

Er zijn zoveel verschillende soorten, er zit er vast wel 1tje tussen die wel goed bij je past.
quote:Tickel schreef op 21 juni 2012 @ 14:59:

NuvaringDit ja! Gezien je klachten/wensen.
Dat is een vraag voor de huisarts, iedereen reageert er weer anders op.
Nuvaring en dan doorringen. Lekker makkelijk en maar 1x per 3 maanden oid ongesteld of eigenlijk iets van spotting in mijn geval.
Ik liep zelf tegen wat problemen aan bij zowel gebruik van de Nuvaring als het spiraal. Schijnt hetzelfde hormoon te zijn volgens de gyn, dus als dat jou goed beviel bij het spiraal zou ik voor de Nuvaring gaan. Overigens beviel mij deze qua bijwerkingen wat minder goed (o.a. pigmentvlekken in mijn gezicht, erg fijn..) maar hoor verder alleen maar positieve verhalen. Een huisarts/gynaecoloog kan je hierin ook adviseren, vooral als je de zaken aangeeft die je hier ook noemt (eventuele kinderwens in de toekomst, geen spiraal, diane beviel niet). Succes!
Ook gehad, Nuvaring. Eventjes maar, door de schimmelinfecties die ik aan de lopende band door dat ding er weer mee gestopt. Bovendien heeft dat ding een combinatie van hormonen waardoor ik een soort van self inflatable wordt. De Mirena heeft alleen progestagenen, ik denk ik er daardoor geen last van had. Er is dus ook een pil met alleen progestagenen, iemand daar ervaringen mee?

Tuurlijk is dit ook een vraag voor mijn

huisarts, maar ik kom graag goed beslagen ten ijs. Het is fijn om ook ervaringen van andere vrouwen in deze beslissing mee te kunnen nemen toch?

Thanks voor de racties in ieder geval!
Ik snap niet hoe je vriend slechte ervaringen met een spiraal kan hebben. Werd zijn ex toch zwanger? Veranderde haar karakter erdoor? Jouw positive ervaring zou zijn negatieve ervaring moeten overrulen lijkt mij, jij kent jouw lijf beter.
Iedereen reageert anders op verschillende hormonen..
De ex van mijn vriend werd inderdaad zwanger en onderging vervolgens een abortus met alle gevolgen van dien. Maar dat was niet het enige.

Afgezien van het feit dat de Mirena goed beviel, heb ik helse pijnen doorstaan bij het plaatsen. Voor een jaar weet ik eigenlijk niet of ik bereid ben die pijnen weer te doorstaan. Bovendien vind ik dat als mijn vriend echt een heel vervelend gevoel heeft bij een spiraaltje, ik dat best mee kan nemen in mijn overwegingen. Waarschijnlijk zal het voor hem (en dus ook voor mij) niet lekker vrijen.
quote:bodhisattva schreef op 21 juni 2012 @ 16:27:

Waarschijnlijk zal het voor hem (en dus ook voor mij) niet lekker vrijen.Psychisch lekker bedoel je dan neem ik aan, want fysiek zou je het haast niet kunnen voelen.
Minipil? AlleenGeen oestrogenen, moet wel nauwkeurig ingenomen worden.
Psychisch bedoel ik inderdaad. Al heb ik ook wel eens van vriendinnen gehoord dat hun vriend het toch echt voelde. Ree er tegen aan zeg maar.

Maar is de pil zonder oestrogenen de minipil? Dan is dat wellicht die ene die ik bedoel. Iemand daar ervaringen mee? Ik ben best heel nauwkeurig van aard dus daar heb ik geen problemen mee, om hem op gezette tijden in te nemen...
Geen ervaring mee. Maar ik weet dat er ook nog de prikpil en de pleisterpil bestaan, maar ook daar geen ervaring mee. Zou toch even langs je HA gaan als ik jou was.
Ja, dat lijkt me logisch.
Tja, er zijn gewoon veel verschillende pillen, impalon, koper/mirenaspiraal, pleisterpil, prikpil.. Het is ook veel om uit te kiezen. Mijn ervaring met de prikpil is kut trouwens, voelde me heel schrikkerig, snel huilen en boos, sliep slecht .. Brr. Meerdere pillen gehad en daarvan beviel Yasmin me het:) beste.
Thanks Yasmin!
Koettie bedoel ik:)
Gewoon met je huisarts overleggen.

Heb je familieleden die aan de pil zijn? Mij is altijd verteld dat voor de pil waar je moeder of zus goed op reageert, de kans groter is dat jij er ook goed op reageert.

Anyway, ik gebruik zelf 6 jaar Stediril 30, en ben er erg tevreden over.
Nuvaring heb ik nog de beste ervaring mee gehad. Alleen wel gevoeliger voor schimmelinfectie. Van de pil was ik altijd misselijk en vergat em vaak.
Sorry hoor wat voor vriend heb je.Kom op zeg.

Je geeft het zelf al aan.

Dat de mirena spiraal jouw het beste bevalt.

Dan zou ik voor de spiraal gaan.

En die giga pijn is hooguit 45 sec tegen de voordelen van een heel jaar.

Als je vriend er moeite mee heeft gebruikt hij toch gewoon een condoom er bij.

Dan zijn de problemen toch opgelost.

Het is jouw lichaam en jij bepaald toch ook.

Waarom jij aan de pil als je er slecht/ziek bij voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven