Gezondheid alle pijlers

Tips over DE PIL

21-06-2012 14:55 30 berichten
Dag dames,

Sinds een half jaar ben ik zomaar verzeild in een fijne relatie die bestemdig lijkt te zijn. Heel fijn natuurlijk, ware het niet dat het aloude anticonceptie onderwerp weer de kop opsteekt. Pfff, wat een draak.

Ik ben 31, wil nog geen kinderen, maar over een jaar misschien wel. Wil ze wel in ieder geval. Het gehannes met condooms zijn we een beetje zat.

Een spiraal is geen optie. Heb ik eerder gehad, beviel heel goed qua hoeveelheid hormonen, maar vriend heeft daar in het verleden zeer negatieve ervaringen mee gehad. Bovendien kan ik me mog heel goed herinneren hoeveel pijn dat deed...

Dus, het wordt de pil. Heb hem ooit eerder geslikt, Diane 35. Werd ik doodongelukkig van. Ben vrij gevoelig. Ik ben dus op zoek naar de meest ideale pil, voor zover mogelijk. Wie heeft de gouden tip?

Thanks alvast.

X Bodhi
Alle reacties Link kopieren
Echt MKB? Nooit van gehoord en herken het ook niet.
Ik geloof niet dat ik heb gevraagd of het stom is dat mijn vriend zich niet prettig voelt bij het idee dat ik een spiraal zou hebben. Hij voelt zich er niet prettig bij, dat gevoel kan ik respecteren, of niet. Punt.

Zelf ben ik niet heel teleurgesteld over het feit dat hij zich er niet prettig bij voelt. Ik ben geen kleinzerig iemand, maar ging wel even out van de pijn. Lag na het plaatsen zo op de grond. Iedereen reageert daar (net als de pil) weer anders op, en iedereen zal zelf moeten bepalen hoeveel pijn verdraagzaam is. Ik heb nog geen kinderen, het is een bekend feit dat het plaatsen van een spiraal dan vele malen pijnlijker kan zijn.

Het is nu een jaar of 9 geleden dat ik voor het laatst de pil heb geslikt, er is zoveel veranderd sindsdien, zit zoveel beter in mijn vel, ik wil het wel weer eens een keer proberen. Kijken of ik er een kan vinden (ja, in samenspraak met ha) die me weinig tot geen ongemakken bezorgt.

De Yasmin ga ik onthouden... En of mijn moeder de pil heeft geslikt weet ik niet eigenlijk. Ze is wel van een tijd waarin er wat dat betreft nog niet veel keuze was he...
Ik heb de minipil: cerazette.

Geen bijwerkingen. Net weer gestart na een hele tijd zonder ivm zwangerschap. Geen menstruatie meer na verloop van tijd, ook geen doorbraakbloedingen.. Maar moet dus zoals ik eerder zei, heel nauwkeurig ingenomen worden.
Dank voor je reactie Ienepienetje!
quote:bodhisattva schreef op 24 juni 2012 @ 13:06:

Dank voor je reactie Ienepienetje!Graag gedaan hoor! Als je nog iets wil weten, just ask

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven