Gezondheid alle pijlers

tips stoppen met roken?

28-08-2016 16:41 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames en enkele heer,

Ik ben benieuwd of hier ook mensen zijn die succesverhalen te vertellen hebben over het stoppen met roken. Ben nu al weer een paar weken aan het tobben, wil namelijk al héél lang stoppen maar weet niet hoe. Ik houd het meestal 20 a 24u vol, hooguit twee dagen. Het is ook niet het gebrek aan nicotine dat mij dan gek maakt, maar de verveling. Het zijn van een niet-roker in een omgeving vol met rokers. De handeling missen en dan vooral s'avonds. De bekende e-smoker, lolly's, tandenstokers, nicotinevervangers en dergelijke hebben mij tot heden toe nog niet kunnen helpen.

Dus ik dacht meld me aan op een forum, misschien willen jullie mij vertellen hoe het jullie wel gelukt is? Bemoedigende woorden, tips en trucs?

Wat deed jij dan op hét moment dat je doordraaide van de trek in een sigaret? Het moment waarop ik (en velen denk ik) weer naar tabak grijpen?

Ben razend benieuwd!
Samen stoppen 1 oktober? Ik ben het spuugzat!
Je eigen argument vinden om te stoppen. Ik kan de mijne nog niet vinden eigenlijk. Jonger doodgaan, mwah, niet zo erg, pijnlijk sterven, je weet nooit hoe je dood zal gaan en wie weet sterf je pijnlijker als niet-roker, kortademing, ben ik nog steeds niet, gezonder leven, ik drink niet en doe verder niks ongezonds, het stinkt, je stinkt zelf ook. Maar als ik hem vind, dan weet ik zeker dat het me zal lukken. Carr maakte ook geen indruk. Ik ben te eigenzinnig dus ik zeg, vind je eigen argument en bijt je daarin vast. Succes.
quote:Diddie_Boho schreef op 28 augustus 2016 @ 16:51:

Achter je beslissing blijven staan. Als je de keus maakt om te stoppen sta daar dan 100? achter.

Ik ga twijfelen omdat de drang naar een peuk dan heel sterk is.. vooral na een paar dagen. En dan ga ik mezelf aanpraten dat één wel mag.. daardoor twijfelen en daardoor weer roken.

Ik heb er één keer achter gestaan en toen ben ik een jaar gestopt. Het feit dat ik er nu niet 100? achtersta maakt ook dat ik het even laat voor wat het is. Dan heeft stoppen namelijk geen nut en zit ik binnen 16 uur hysterisch te huilen terwijl ik die peuk aansteek.

Succes!

Ik ben meerdere keren gestopt voor langere periode, en heb mezelf elke keer een ei eerste klas gevonden weer te beginnen.

Hoe ik de langere periodes vol hield? Door mezelf elke keer dat ik stopte en verlangde naar een sigaret toe te spreken dat mijn gedachten die van een verslaafde was, desnoods een junk. Allemaal zielige excuses om maar weer te roken. Ziek gewoon. Zielig gewoon.

Slechte dag, moeilijk gesprek voor de boeg, slecht geslapen, ochtendhumeur, verveling, ik ga er toch niet dood aan, ik zou me beter voelen als, ik zweet nu zo, ik slaap zo slecht, ik heb geen eetlust, die ene kan geen kwaad, morgen kan ik ook nog stoppen, als ik de lotto win dan, na mijn presentatie, omdat ik eerst nog een feest heb, tijdens dat diner is het moeilijk, omdat die ene peuk na de seks zo lekker is. En omdat je over 3 maanden op dat feestje vast wel weer een sigaret gaat opsteken en daarnaar uitkijkt, dus waarom nu niet al. Allemaal excuses, die nergens over gaan.

Hoe lekker is het om op pad te gaan en 5 uur later pas te ontdekken dat je je niet druk hebt hoeven maken over hoeveel sigaretten je hebt. De ochtendhaast waarbij je ineens 20 minuten over hebt omdat je niet eerst wakker wordt met koffie en een peuk. Maar die voldoening besef je pas na een week. En ik geef toe; na een week is het gewoon stom om weer te gaan roken, want na 3 of 5 maanden wil je dat ook weer. Pas na een jaartje kun je zeggen dat je rookvrij bent.

Maar het belangrijkste; waarom zou je eerst 1 uur, 4 uur, 7 uur, 1 dag, 1 dag en een half uur, 4 dagen moeilijk doen om weer te beginnen en alles opnieuw te moeten doormaken??
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Mijn 2e rookvrije dag zit er op

Idd 100% achter de beslissing staan en snappen dat de verslaving op gaat spelen.. Die tijd moet je even door zeg ik steeds tegen mezelf!
Ben ooit gestopt met roken door te bedenken

Waarom rook ik.. Gewoonte

Wat levert het op.. Niks

Wat kost het.. Je kunt er dood aan gaan recentelijk 4 mensen in een jaar verloren door de gevolgen van roken.

Het is ongezond

Je stinkt

Andere mensen hebben er last van

Je krijgt er tanden van

Je huid word snel oud

Je conditie is niet goed door het roken.

Het is duur. Sterker nog je geeft veel geld uit aan een verhoogde kans te hebben om eerder dood te gaan.

De uiteindelijke conclusie was roken is stom en dom. Het kost me een hoop en het levert mij niks op.
Ik ben niet gestopt om alle nadelen die het roken met zich meebrengt, ik ben puur gestopt omdat ik het gevoel van 'moeten', de drang en de verslaving zelf zat was.

Daarvoor meerdere keren gestopt geweest en weer begonnen, maar door deze beredenatie was ik er echt klaar mee en kon ik cold turkey stoppen. Je moet hard voor jezelf. En ja, het ruikt nog steeds heerlijk, maar ik heb er minder moeite mee nu omdat ik er zelf 100% achter sta.
Ik ben nu 4,5 week gestopt, heb er ook een topic over. (Ik stink al 4 dagen niet meer!) daarin kletsen we ook over wat er moeilijk kan zijn.
Natte tosti..
Zijn er ook mensen met ervaring met hypno therapie?
@taxxi: heel herkenbaar! Zo klaar met die verslaving. Dit is ook mijn grootste drijfveer!

@MevrouwTomatensoep: ikga het topic is lezen! Thanks!
Ik ben ook gestopt maar met hulp, Champix. Deze pil zorgt ervoor dat je geen trek meer hebt in een sigaret. Vraag je huisarts voor uitleg over de werking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven