Tips voor darmflora na antibioticakuur?
zondag 2 november 2014 om 13:38
Hoi allemaal, Vanwege een blaasontsteking heb ik (godzijdank!) een antibiotica-kuur gekregen. Pas net begonnen en heb niet eerder antibiotica gehad, maar hoor wel eens dat mensen daarna last krijgen van hun darmen (wat lastig is op te lossen).
Hebben jullie tips? Wat wel/niet eten, welke middeltjes de darmflora straks helpen herstellen of wat echt onzin is?
Dank alvast.
Hebben jullie tips? Wat wel/niet eten, welke middeltjes de darmflora straks helpen herstellen of wat echt onzin is?
Dank alvast.
zondag 2 november 2014 om 13:43
zondag 2 november 2014 om 14:02
zondag 2 november 2014 om 14:23
Yakult heeft helemaal geen zin, het bevat maar één bacteriestam en het is de vraag of deze je maagzuur overleven. Je kan echt beter een probioticakuur nemen die bij de apotheek wordt verkocht, bijvoorbeeld Probactiol. Die bevat meerdere bacteriestammen die verpakt zijn in maagsaprestistente capsules.
En drie keer per dag een eetlepel aardappelzetmeel van Honig door een koud glas water en opdrinken. Dat bevat veel resistent zetmeel wat een goede voedingsbron is voor je darmflora.
En drie keer per dag een eetlepel aardappelzetmeel van Honig door een koud glas water en opdrinken. Dat bevat veel resistent zetmeel wat een goede voedingsbron is voor je darmflora.
You know how I know? Because I reeaally think so!
zondag 2 november 2014 om 15:22
zondag 2 november 2014 om 17:51
hallo,
wat heel goed helpt is het volgende, ook voor verzachten schimmelinfectie:
ter ondersteuning van je blaas:
- 3 x daags een half uur voor het eten guldenroede druppels (20 druppels in een glas water)
- vitamine c - zonder suiker - hogere dosis, bv 1000mg tot 3 gram per dag.
darmflora en schimmel
- heel veel karnemelk per dag drinken. tot een liter.
- smoothie: half glas karnemelk, 1/3 komkommer, 1/4 teen rauwe knoflook (10 min laten staan om werkbare stoffen te laten oxideren), handje peterselie - in de blender en klaar. 1x per dag.
- molkosan
bij terugkerende blaasontsteking dmannose (hoge dosis)
geen suiker, geen alcohol of andere zoete / gisthoudende middelen
succes!
wat heel goed helpt is het volgende, ook voor verzachten schimmelinfectie:
ter ondersteuning van je blaas:
- 3 x daags een half uur voor het eten guldenroede druppels (20 druppels in een glas water)
- vitamine c - zonder suiker - hogere dosis, bv 1000mg tot 3 gram per dag.
darmflora en schimmel
- heel veel karnemelk per dag drinken. tot een liter.
- smoothie: half glas karnemelk, 1/3 komkommer, 1/4 teen rauwe knoflook (10 min laten staan om werkbare stoffen te laten oxideren), handje peterselie - in de blender en klaar. 1x per dag.
- molkosan
bij terugkerende blaasontsteking dmannose (hoge dosis)
geen suiker, geen alcohol of andere zoete / gisthoudende middelen
succes!
dinsdag 4 november 2014 om 12:15
dankjullie voor de reacties!
Bij de supermarkt geweest, en ben nu in elk geval al flink veel yoghurt, kwark en karnemelk aan het eten en drinken. en citrusvruchten voor het slapen.
oja ook 2x aardappelzetmeel genomen (dacht, dat ik het beter voorzichtig aan kon doen)
Als ik weer energie heb, ga ik naar de apotheek voor probiotica...
(maar vooralsnog erg moe..)
Bij de supermarkt geweest, en ben nu in elk geval al flink veel yoghurt, kwark en karnemelk aan het eten en drinken. en citrusvruchten voor het slapen.
oja ook 2x aardappelzetmeel genomen (dacht, dat ik het beter voorzichtig aan kon doen)
Als ik weer energie heb, ga ik naar de apotheek voor probiotica...
(maar vooralsnog erg moe..)
woensdag 5 november 2014 om 12:05
De eerste antibioticakuur sloeg niet aan, dus vandaag een zwaardere gehad... pffff...hoop dat dit gaat helpen.
De apotheek adviseerde Ortiflor Plus, dus denk dat het dan 2x per dag antibiotica en tussendoor zo`n zakje.
@Saartje: Normaal gesproken zou ik ook uitgaan van 'm`n darmen herstellen zich wel weer'. Maar ben nu ontzettend verzwakt, dus wilde niet veel risico lopen.
@Simone: Ja, vervelend is dat hè, dat je weer wilt, maar je lichaam nog geduld nodig heeft..
De apotheek adviseerde Ortiflor Plus, dus denk dat het dan 2x per dag antibiotica en tussendoor zo`n zakje.
@Saartje: Normaal gesproken zou ik ook uitgaan van 'm`n darmen herstellen zich wel weer'. Maar ben nu ontzettend verzwakt, dus wilde niet veel risico lopen.
@Simone: Ja, vervelend is dat hè, dat je weer wilt, maar je lichaam nog geduld nodig heeft..