Tips?
maandag 23 november 2015 om 14:26
Vanwege verhuizingen heb ik tijdelijk geen huisarts dus ben ik op internet op zoek....
Ik heb al een langere tijd jeuk aan de anus, dit was goed te bestrijden met natuurlijke zalf dus nooit mee naar huisarts gegaan (had ik wel moeten doen..... weet ik
)
Nu heb ik sinds een week erge jeuk aan mijn bilnaad (rood en geïrriteerd en het stukje tussen vagina en anus. Ook de huid erom heen jeukt. Een warm bad is soms het enige dat helpt. Verder probeer ik er niks meer op te smeren, houd ik het goed schoon en probeer niet te krabben.
Iemand enig idee wat het kan zijn? En wat ik zelf kan doen om het te verhelpen tot ik bij een huisarts terecht kan?
Ik heb al een langere tijd jeuk aan de anus, dit was goed te bestrijden met natuurlijke zalf dus nooit mee naar huisarts gegaan (had ik wel moeten doen..... weet ik
Nu heb ik sinds een week erge jeuk aan mijn bilnaad (rood en geïrriteerd en het stukje tussen vagina en anus. Ook de huid erom heen jeukt. Een warm bad is soms het enige dat helpt. Verder probeer ik er niks meer op te smeren, houd ik het goed schoon en probeer niet te krabben.
Iemand enig idee wat het kan zijn? En wat ik zelf kan doen om het te verhelpen tot ik bij een huisarts terecht kan?
maandag 23 november 2015 om 14:39
maandag 23 november 2015 om 14:46
Inderdaad naar de huisarts. Je kunt voor nu smeren met een vettige creme, bijvoorbeeld bepanthen. Dit is weer een tip die ik van de huisarts heb gekregen.
Heb je wat aan deze link? Is sowieso een handige site:
https://www.thuisarts.nl/ ... ik-heb-jeuk-bij-mijn-anus
Heb je wat aan deze link? Is sowieso een handige site:
https://www.thuisarts.nl/ ... ik-heb-jeuk-bij-mijn-anus
maandag 23 november 2015 om 17:04
Naar de huisarts. Kan vanalles zijn en lijkt mij dat een aantal dingen averechts kan werken, zoals wormenkuren terwijl je geen wormen hebt of schimmelcremes terwijl je geen schimmel hebt.
Zet je schaamte opzij en ga naar de dokter, die is het gewend en zal absoluut niet vreemd opkijken.
Straks is het iets heel simpels en ben je er met 1 pilletje of zalfje vanaf.
Zet je schaamte opzij en ga naar de dokter, die is het gewend en zal absoluut niet vreemd opkijken.
Straks is het iets heel simpels en ben je er met 1 pilletje of zalfje vanaf.