Gezondheid alle pijlers

Tips?

23-11-2015 14:26 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege verhuizingen heb ik tijdelijk geen huisarts dus ben ik op internet op zoek....

Ik heb al een langere tijd jeuk aan de anus, dit was goed te bestrijden met natuurlijke zalf dus nooit mee naar huisarts gegaan (had ik wel moeten doen..... weet ik ;) )

Nu heb ik sinds een week erge jeuk aan mijn bilnaad (rood en geïrriteerd en het stukje tussen vagina en anus. Ook de huid erom heen jeukt. Een warm bad is soms het enige dat helpt. Verder probeer ik er niks meer op te smeren, houd ik het goed schoon en probeer niet te krabben.

Iemand enig idee wat het kan zijn? En wat ik zelf kan doen om het te verhelpen tot ik bij een huisarts terecht kan?
Je kunt bij elke huisarts terecht ook al sta je er niet ingeschreven.

Dus waarom het risico nemen. Bel de eerste de beste op en leg ze de situatie voor.
OMG
Snel een huisarts zoeken ( eventueel via je zorgverzekeraar informeren waar je je kan aanmelden) en een afspraak maken.

Lijkt me een vervelend probleem wat dus niet met huis tuin en keuken middeltjes is op te lossen. En daar moet je in dit gebied ook niet mee gaan experimenteren.
Artsen weten wat dit is en die zijn er om je te helpen. Maak zsm een afspraak.
Inderdaad naar de huisarts. Je kunt voor nu smeren met een vettige creme, bijvoorbeeld bepanthen. Dit is weer een tip die ik van de huisarts heb gekregen.

Heb je wat aan deze link? Is sowieso een handige site:

https://www.thuisarts.nl/ ... ik-heb-jeuk-bij-mijn-anus
Haal ff een tube tegen schimmel en een wormenkuurtje.
Naar de huisarts. Kan vanalles zijn en lijkt mij dat een aantal dingen averechts kan werken, zoals wormenkuren terwijl je geen wormen hebt of schimmelcremes terwijl je geen schimmel hebt.

Zet je schaamte opzij en ga naar de dokter, die is het gewend en zal absoluut niet vreemd opkijken.

Straks is het iets heel simpels en ben je er met 1 pilletje of zalfje vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven