Gezondheid alle pijlers

Toch naar de dokter?

08-11-2010 14:54 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
/
Misschien hebben ze een plaatje gefaxt?

Ik zou haar even niet uit het oog laten. Maar je hoort wel vaker dat hyperventilatie wordt verward met hartproblemen toch?
Beste Jazeker, ik herken de klachten niet exact, maar had ook hartklachten (kloppingen vooral) en de dokter dacht ook dat het hyperventilatie was. Dat is vaak dus niet zo, maar wordt gedacht vanwege de leeftijd (ik was 18). Vraag als het vaker voorkomt om een verwijzing naar de cardioloog, met een echo van het hart en eventueel een apparaatje dat je dag draagt komen ze er snel achter wat er is. In mijn geval een hartafwijking die inmiddels met een kleine ingreep verholpen is. Het kan echter ook iets ergers zijn, je hart blijft toch essentieel voor je bestaan! Ik hoop dat je zus naar haar lichaam luistert, de signalen lijken me namelijk overduidelijk.
Hyperventilatie komt vaak voor bij jonge vrouwen en lijkt qua symptomen op hartproblemen. Ook kunnen de hartklachten snel afnemen waardoor het met een ECG niet meer te zien is. Hou het maar goed in de gaten en als het weer gebeurd laat je dan niet afschepen!
Kan een aantal oorzaken hebben. Huisarts / assistent heeft aan de hand van een aantal vragen een beeld kunnen krijgen.

Maar wel goed in de gaten houden. Komt dit vaker voor dan een afspraak voor een bezoek bij de huisarts. Die kan een onderzoekje doen en, indien nodig, doorverwijzen naar een Cardioloog.
Huisarts bellen...EN WEL NU!!!!

Zelfde meegemaakt met mijn moeder. Die wou ook geen dokter bellen. Ik heb gebeld en een half uurtje later werd ze naar het ziekenhuis vervoerd. Hartaanval gehad

Dus bellen!!!!!!!!!!
Mijn moeder zweette ook heel erg
Als de klachten nu afzwakken/weg zijn is er wss niet veel meer te zien.

Mochten ze terug komen dan niet wachten en meteen naar de HA/Huisartsenpost.
Volgens mij laat een hartaanval wel sporen na bij je hart.

Heb ooit eens zoiets gehoord.
quote:

Hun dachten dat het hyperventialtie was.

Ze moet rustig aandoen, maar wanneer klachten weer toenemen weer bellen...

Een arts gaat bij pijn in de borst even een diagnose stellen per telefoon? En als het toch een hartaanval blijkt te zijn mag je even terugbellen?

Als ik dit soort dingen lees snap ik niet dat de Nederlanders nog niet massaal uitgestorven zijn...
Huisarts van mijn moeder is gelijk gekomen en na een kort onderzoek moest ik 112 bellen voor een ambulance.
Ik hoop dat ze toch even langs is gegaan.

Niet te geloven dat dit per telefoon wordt fagedaan. Wat is dat voor arts.
quote:Maja82 schreef op 08 november 2010 @ 16:09:

Ik hoop dat ze toch even langs is gegaan.

Niet te geloven dat dit per telefoon wordt fagedaan. Wat is dat voor arts.Ik vermoed dat ze nog geen eens de huisarts aan de lijn heeft gehad, maar een assistent.
quote:oranjemuts schreef op 08 november 2010 @ 15:50:

Volgens mij laat een hartaanval wel sporen na bij je hart.

Heb ooit eens zoiets gehoord.Klopt, er sterven stukjes weefsel af die niet meer kunnen regenereren. Die staan dus stil terwijl de rest van je hart wel klopt (bij grote infarcten te zien op een echo). Ook verhogen er een aantal enzymen in je bloed waarvan 1 geloof ik een paar dagen naderhand nog te bepalen is. Het kan dus echt echt echt alleen maar goed doen om even naar de SEH of de huisarts(enpost) te gaan.
quote:Minie86 schreef op 08 november 2010 @ 16:27:

[...]

Klopt, er sterven stukjes weefsel af die niet meer kunnen regenereren. Die staan dus stil terwijl de rest van je hart wel klopt (bij grote infarcten te zien op een echo). Ook verhogen er een aantal enzymen in je bloed waarvan 1 geloof ik een paar dagen naderhand nog te bepalen is. Het kan dus echt echt echt alleen maar goed doen om even naar de SEH of de huisarts(enpost) te gaan.

Ik hoop dat ze nu samen met zusje naar de HA is gegaan.

Ze reageert namelijk even niet meer.

Ik hoop dat we snel nog wat horen
Shit, ik denk ff checken maar ze heeft nog steeds niets van zich laten horen hoe het nu gaat.......
Of het is een te groot item of het is helemaal mis..............
Ben ik nu de enige die bezorgd is????
Nou nou helemaal mis, je draaft wel een beetje door.
..
Goed dat ze door een dokter gezien is en nu in goede handen is.

Wens haar beterschap en heel veel sterkte samen.
Sterkte! En heel goed dat jullie toch naar de dokter zijn gegaan.
quote:Maja82 schreef op 08 november 2010 @ 14:59:

Er hangt zo'n poster in het ziekenhuis met een beschrijving van deze symptomen en dat je dan a.s.a.p. naar het ziekenhuis moet.Maar daar ben je dan al...handig.
Sterkte voor jou en je zus.
ik weet niet, stress heeft best invloed, maar voordat je dat kan zeggen moeten eerst ander zaken zijn uitgesloten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven