topamax / topiramaat en migraine

donderdag 16 januari 2014 om 09:28
Ik ben meer een lezer dan een schrijver, maar ik ben nu toch wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik heb heel veel hoofdpijn. Een deel van die hoofdpijn is migraine. Ik kan moeilijk aanvoelen of een hoofdpijn matig blijft of dat het een migraine wordt. Daardoor ben ik vaak te laat met het innemen van Maxalt.
Ik heb van de huisarts Topamax gekregen. Ik heb dit medicijn opgezocht op internet (was een beetje dom) en nu heb ik alleen maar slechte ervaringen gelezen. Het werkt goed tegen de migraine, maar de bijwerkingen zijn heftig.
Ik weet ook dat negatieve ervaringen makkelijker te vinden zijn dan positieve. Dus vandaar mijn vraag. Wie heeft er ervaring met dit medicijn icm migraine. Hoe snel had je last van bijwerken? Verdwenen deze bijwerkingen weer snel?
Na een dag heb ik last van tintelende vingers en voel ik me licht in m'n hoofd.
Ben benieuwd naar reacties.
Ik heb heel veel hoofdpijn. Een deel van die hoofdpijn is migraine. Ik kan moeilijk aanvoelen of een hoofdpijn matig blijft of dat het een migraine wordt. Daardoor ben ik vaak te laat met het innemen van Maxalt.
Ik heb van de huisarts Topamax gekregen. Ik heb dit medicijn opgezocht op internet (was een beetje dom) en nu heb ik alleen maar slechte ervaringen gelezen. Het werkt goed tegen de migraine, maar de bijwerkingen zijn heftig.
Ik weet ook dat negatieve ervaringen makkelijker te vinden zijn dan positieve. Dus vandaar mijn vraag. Wie heeft er ervaring met dit medicijn icm migraine. Hoe snel had je last van bijwerken? Verdwenen deze bijwerkingen weer snel?
Na een dag heb ik last van tintelende vingers en voel ik me licht in m'n hoofd.
Ben benieuwd naar reacties.

donderdag 16 januari 2014 om 09:46
ik ken het en heb het ook gebruikt. Topamax is een van de medicijnen die bij sommige mensen als bijwerking kunnen hebben dat het de migraine aanvallen vermindert / tegenhoudt. als ik jou was, zou ik gewoon zelf even aankijken of het voor jou werkt en wat voor jou de eventuele bijwerkingen zijn. werkt het niet of zijn de bijwerkingen te erg, dan kan je neuroloog je ook nog andere medicijnen voorschrijven waarvan men ontdekt heeft dat ze bij sommigen de migraine verminderen of tegenhouden. je ziet wel dat ik zeer voorzichtig alles probeer te omschrijven. de enige met wie je dit moet bespreken is de neuroloog.
donderdag 16 januari 2014 om 11:07

donderdag 16 januari 2014 om 11:41
Ik heb nu 25 mg gekregen. Een lage dosering dus.
Ik heb inderdaad nu ook tintelingen in m'n gezicht. Heel gek gevoel.
Ik hoop dat ik ook ga merken dat het helpt voor de migraine.
Grenada, ik snap dat je voorzichtig wil antwoorden. Iedereen reageert er anders op en dat weet ik. Ben benieuwd naar ervaringen.
Ik heb inderdaad nu ook tintelingen in m'n gezicht. Heel gek gevoel.
Ik hoop dat ik ook ga merken dat het helpt voor de migraine.
Grenada, ik snap dat je voorzichtig wil antwoorden. Iedereen reageert er anders op en dat weet ik. Ben benieuwd naar ervaringen.

donderdag 16 januari 2014 om 15:53
Bij mij werkte het in een lage dosering helemaal niet en toenhet werd opgehoogd leek ik wel dement. Ik kon niet meer op woorden komen, kon bijna niets meer onthouden, etc... Bij mij dus geen succes.
Je moet alleen niet vergeten dat alle medicijnen bijwerkingen kunnen geven en dat je inderdaad op internet vooral de negatieve ervaringen zult vinden.
Je moet alleen niet vergeten dat alle medicijnen bijwerkingen kunnen geven en dat je inderdaad op internet vooral de negatieve ervaringen zult vinden.

donderdag 16 januari 2014 om 15:54
donderdag 16 januari 2014 om 16:18
Topamax is echt mijn redding
Gebruik het nu ruim een jaar, anderhalf, denk ik. Ik de opbouwfase (moest elke week 25 mg erbij) wel last gehad van licht gevoel in het hoofd en tintelingen inderdaad. Toen mocht/ kon ik ook niet autorijden (één keer ritje naar het station gemaakt, was het even vergeten, nou dat was niet slim mijn reactievermogen was echt traaag, gelukkig was het dichtbij, en is er niets gebeurd, maar schrok er toch wel van!). Eigenlijk was het een beetje het gevoel alsof ik continue een glaasje teveel op had (en ik drink nooit alcohol, haha). Maar goed, zodra ik klaar was met opbouwen, was dat ook eigenlijk direct over, nooit meer last van gehad, echt niet. De tintelingen hebben in mijn herinnering wat langer geduurd, maar heb ik ook nooit meer last van.
Wat ik maar wil zeggen, je leest overal op internet spookverhalen over. Als iets gewoon goed werkt, zonder problemen, hebben mensen niet zo de neiging om het internet op de te gaan (maar ik maak een uitzondering voor jou ). Ik ben van 2-3 migraine-aanvallen per week, naar 2 per maand gegaan. Hiervoor heb ik al propranolol, metoprolol, pizotifeen en bisoprolol gebruikt (en natuurlijk nog steeds triptanen als aanvalsmedicatie). Maar zonder de topamax functioneer ik gewoon belabberd, en met zonder problemen. Had ik al gezegd dat ik het geweldig vind?
Dus zon, ik zou gewoon even doorzetten. De eerste dagen moet je lijf er even aan wennen, maar de bijwerkingen worden echt wel minder, en of het werkt, kan je pas na een paar weken echt evalueren. Succes!
Gebruik het nu ruim een jaar, anderhalf, denk ik. Ik de opbouwfase (moest elke week 25 mg erbij) wel last gehad van licht gevoel in het hoofd en tintelingen inderdaad. Toen mocht/ kon ik ook niet autorijden (één keer ritje naar het station gemaakt, was het even vergeten, nou dat was niet slim mijn reactievermogen was echt traaag, gelukkig was het dichtbij, en is er niets gebeurd, maar schrok er toch wel van!). Eigenlijk was het een beetje het gevoel alsof ik continue een glaasje teveel op had (en ik drink nooit alcohol, haha). Maar goed, zodra ik klaar was met opbouwen, was dat ook eigenlijk direct over, nooit meer last van gehad, echt niet. De tintelingen hebben in mijn herinnering wat langer geduurd, maar heb ik ook nooit meer last van.
Wat ik maar wil zeggen, je leest overal op internet spookverhalen over. Als iets gewoon goed werkt, zonder problemen, hebben mensen niet zo de neiging om het internet op de te gaan (maar ik maak een uitzondering voor jou ). Ik ben van 2-3 migraine-aanvallen per week, naar 2 per maand gegaan. Hiervoor heb ik al propranolol, metoprolol, pizotifeen en bisoprolol gebruikt (en natuurlijk nog steeds triptanen als aanvalsmedicatie). Maar zonder de topamax functioneer ik gewoon belabberd, en met zonder problemen. Had ik al gezegd dat ik het geweldig vind?
Dus zon, ik zou gewoon even doorzetten. De eerste dagen moet je lijf er even aan wennen, maar de bijwerkingen worden echt wel minder, en of het werkt, kan je pas na een paar weken echt evalueren. Succes!

donderdag 16 januari 2014 om 16:29
Ik heb het ook een tijdje gebruikt. Volgens mijn huisarts is het voor de een een wondermiddel, en voor de ander helaas niet. Kwestie van uitproberen. Ik heb het een aantal maanden geslikt en mijn migraine werd iid beter. Ik ben ermee gestopt omdat de bijwerkingen (duizelig, licht in mijn hoofd) in de loop van de tijd erger werden, terwijl ik in het begin gek genoeg nauwelijks ergens last van had. Ik durfde niet eens meer auto te rijden op den duur. Maar ik ben toch blij dat ik het geprobeerd heb, want voor hetzelfde geld had het wel goed uitgepakt.
maandag 3 februari 2014 om 19:53
Ik slik ook topamax ik slik 75 mg Topamax sprinkle capsules in de ochtend en 100 mg Topamax Sprinkle capsules op de avond dus over de hele dag slik in 175 mg Topamax, naast 2 x 600 mg Tegretol. De tegretol is als hoofdmiddel bij mij voor de epilepsie en de topamax is als tweede middel voor de epilepsie, en de topamax werkte bij mij ook als onderhoudsdosering bij de migraine dit omdat ik een combinatie van epilepsie en migraine heb.