Gezondheid alle pijlers

Trachitol

27-08-2014 15:36 15 berichten
Ik ben een beetje ziekig. Verhoging, pijn in mijn kaken en vreselijke keelpijn. Op zich wel te doen met paracetamol maar die keelpijn gaat toch niet weg. Gisteren heb ik dus een doosje Trachitol gekocht, maar daar heb ik volgens mij een rare bijwerking van. De keelpijn blijft gewoon, maar mijn tong voelt helemaal verdoofd aan.

Is dat normaal (ik denk het niet), of herkent iemand dat van deze tabletten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook, als ik trachitol inneem.

Trachitol lost niet echt je verkoudheid op he? Het verminderd alleen de symptomen (keelpijn) Volgens mij desinfecteert het en verdooft het. Daarom voelt je tong zo raar.
Dat is normaal. Trachitol heeft een verdovende werking. Die is bedoeld voor je keel maar als je het tabletje op je tong legt en niet genoeg slikt (waardoor het spul naar je keel gaat) dan raakt je tong dus ook verdoofd.
Heel normaal hoor.
Er staat in de bijsluiter dat je het in je mond moet laten smelten. Kan dat nog op een andere manier dan op je tong dan? Of moet ik gewoon extra slikken?
Extra slikken helpt wel maar je tong verdooft volgens mij altijd wel een beetje mee. Gaat ook zo weer over.
Je moet het onder je tong laten smelten.
En beterschap trouwens.
Ja je moet er echt op sabbelen zeg maar... .
No worries
Wat ook helpt is een paar keer diep ademhalen met je mond open terwijl je zo'n trachitolletje op je tong hebt liggen. Klinkt waanzinnig belachelijk maar dat helpt tegen je keelpijn!
Er zit lidocaïne in trachtol, een verdovend middeltje.
Dat klopt! Net zoals ze hier boven al zeggen tijdens het zuigen van het tablet meer slikken
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
En beterschap!
Zelfde ervaring hier. Ik zuig gewoon op harde drop en dat werkt nog beter ook
Ik gebruik Hibitane bij keelpijn. Trachitol vond ik niet zo fijn, te sterk.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven