Gezondheid alle pijlers

tussenwervel verschoven

09-03-2016 21:15 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag gehoord dat er een tussenwervel in mijn onderrug is verschoven. Deze drukt tegen een zenuw aan. Ik vermoed dat hij lang geleden na een val al is verschoven maar ik krijg steeds meer uitstralingspijn. Er is ook slijtage in beide heupen maar volgens de orthopeed kan daar de pijntoename niet van komen. Ik ben doorverwezen naar de neuroloog.

Heeft iemand ervaring met de behandeling van zo'n verschoven tussenwervel? Ik ga steeds slechter lopen, heb veel pijn en kan steeds minder. Ik wil niet op de zaken vooruit lopen maar zag dat sommige mensen geopereerd worden. Daarbij worden 2 wervels aan elkaar vast gezet. Heeft iemand dat meegemaakt en hoe is het bevallen?

Het is geen hernia overigens.
quote:veensteker schreef op 12 maart 2016 @ 22:04:

Facetarthrose schijnt slijtage van het kraakbeen te zijn. Tussenwervelschijf bestaat uit kraakbeen. het binnenste van de tussenwervel komt er niet uit vandaar dat het geen hernia is.Nee, dit klopt niet helemaal. Facetartrose gaat over de facetgewrichten en het daarbij bijbehorende kraakbeen (en dus niet over de tussenwervelschijven die uitdrogen). Zie hier een duidelijke uitleg: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Facetartrose
Overigens bestaan tussenwervelschijven ook uit een ring van kraakbeen, gevuld met gelei, dus dat klopt wel.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel. Zie het nu ook. Vraag mij af of daar nog wat aan gedaan kan worden. Hou goede moed. Ik ga naae de Bergmankliniek in Naarden. Zij hebben een hele hoge beoordeling en ik kan snel terecht.
Klopt, ik hoor daar ook hele goede berichten over. (Zelf was ik helaas niet welkom, ivm eerdere operaties die extra voorzieningen noodzakelijk maken, en daar zijn hun klinieken niet voldoende voor toegerust).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven