Gezondheid alle pijlers

Twee pilstrippen doorslikken of toch maar niet?

29-06-2011 21:55 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Deze zomer ga ik twee keer op vakantie, in de laatste week van juli en een maand later nogmaals. Nu wil het feit dat ik net met mijn pilstrip en agenda in de hand heb uitgevonden dat ik ongesteld zou moeten worden in beide weken. Omdat ik hier totaal geen trek in heb (veel extra stress, knorrig zijn, buikpijn, vervelend met zwemmen etc.) dacht ik dat het handig zou zijn mijn pil twee keer door te slikken. Ben net met een nieuwe strip begonnen, dus ben te laat om binnen een andere strip minder 'stopdagen' in te lassen o.i.d.

Ik heb een vrij lichte pil, de jazz 24+4 waarbij je 24 gewone pillen en 4 placebopillen slikt. Deze pil gebruik ik nu twee jaar, maar nog nooit eerder heb ik hem doorgeslikt.

Is het wel een goed idee om dan meteen twee stopperiodes over te slaan?? Op doorbloedingen zit ik namelijk ook niet zo te wachten.. Ik weet dat iedere pil anders is, en iedereen hier weer anders op reageert, maar is er iemand die hier verstand van heeft?
Ik zou alleen het aantal dagen doorslikken dat nodig is.

Dus als je thuis bent van de 1e vakantie, de 4 placebopillen gaan slikken.

Zo loop je het minst kans op een tussentijdse bloeding.
Ik slikte mijn pil (yasmin) nagenoeg het hele jaar door, en had dan een of twee keer per jaar beetje doorbraakbloeding.

Maar zoals je al aangeeft hangt dit wel van persoon tot persoon af. Twee keer doorslikken lijkt me echter nagenoeg geen probleem.
Ik zou de placebopillen er sowieso uitgooien, want anders krijg je alsnog 'n ongesteldheid en verder zou ik gewoon standaard de pil blijven doorslikken. Zelf kan ik het ongeveer 3 maanden tot ik doorbraakbloedingen krijg. Weet niet hoe 't met zo'n lichte pil is? Zou het in elk geval uitproberen, maar dus alleen met de échte pillen en niet met de placebo's.
@ Thirtysomething. Heeft dit dan geen gevolgen voor de bescherming? Ik zou dan namelijk de 24 pillen slikken, doorgaan naar de 2e strip en daarvan een stuk of 7 pillen slikken, en dan eenmaal thuis de 4 placebopillen/stopdagen inlassen? Ik dacht altijd dat je óf helemaal moest doorslikken óf minder stopdagen in moest lassen, maar niet zomaar midden in een andere strip kan stoppen?
quote:Onzinvol schreef op 29 juni 2011 @ 22:17:

@ Thirtysomething. Heeft dit dan geen gevolgen voor de bescherming? Ik zou dan namelijk de 24 pillen slikken, doorgaan naar de 2e strip en daarvan een stuk of 7 pillen slikken, en dan eenmaal thuis de 4 placebopillen/stopdagen inlassen? Ik dacht altijd dat je óf helemaal moest doorslikken óf minder stopdagen in moest lassen, maar niet zomaar midden in een andere strip kan stoppen?Lijkt me ook best om gewoon door te slikken tot aan de placebo pillen.
Mijn huisarts zegt dat je zelfs 2 jaar achter elkaar door mag slikken. Je krijgt vanzelf een doorbraakbloeding als het nodig is, volgens hem.

Inderdaad, de placebo's overslaan.

Ik dacht altijd dat je óf helemaal moest doorslikken óf minder stopdagen in moest lassen, maar niet zomaar midden in een andere strip kan stoppen?Waarom? Je lijf kan niet tot 24 tellen hoor Waarom zou, als die 24 pillen allemaal hetzelfde zijn, 24 dagen slikken ok zijn, 48 dagen ook, maar 31 dagen niet?

@ Thirtysomething. Heeft dit dan geen gevolgen voor de bescherming? Ik zou dan namelijk de 24 pillen slikken, doorgaan naar de 2e strip en daarvan een stuk of 7 pillen slikken, en dan eenmaal thuis de 4 placebopillen/stopdagen inlassen? Ik dacht altijd dat je óf helemaal moest doorslikken óf minder stopdagen in moest lassen, maar niet zomaar midden in een andere strip kan stoppen?Een hele strip, een halve strip of een paar pillen doorslikken maakt allemaal niet uit voor de betrouwbaarheid. Zolang je de eerste strip (werkzame pillen) maar volledig hebt geslikt.
Pil doorslikken kan geen kwaad. Ik heb met huisarts over gehad en t kan desnoods 3mnd als jij dat prettiger vind. Het is toch allemaal kunstmatig wat er in je baarmoeder gebeurd door de pil. T was laatst ook nog op tv , dat t geen kwaad kan zegmaar
Internagelaktisch
Zou er wel rekening meehouden dat de kans op een tussentijdse bloeding aanwezig blijft.
Slik al jaren steeds twee strippen achter elkaar en dan pauze (ongesteld). Vind het fijne routine en merk er niks van, behalve dat ik maar één keer in de twee maanden ongesteld wordt. Gaat prima!
Ik heb jarenlang mijn pil doorgeslikt en maar twee a drie keer per jaar een stopweek ingelast, zonder doorbraakbloedingen. Geen enkel probleem. Hou er alleen wel rekening mee dat jij misschien wel wat bloedverlies zal krijgen, dat verschilt bij iedereen weer, dan kun je maar beter wel iets bij je hebben.
Ik slik zelf een heel andere pil, maar ik slik em ook heel vaak door. Soms wel 6 strips achter elkaar. Het is jammer dat je het nog niet eerder hebt uitgeprobeerd. Het is namelijk per individu afhankelijk hoe lang je kunt doorslikken zonder doorbraakbloeding. Misschien kun je de apotheek bellen om advies te vragen?

@ Thirtysomething. Heeft dit dan geen gevolgen voor de bescherming? Ik zou dan namelijk de 24 pillen slikken, doorgaan naar de 2e strip en daarvan een stuk of 7 pillen slikken, en dan eenmaal thuis de 4 placebopillen/stopdagen inlassen? Ik dacht altijd dat je óf helemaal moest doorslikken óf minder stopdagen in moest lassen, maar niet zomaar midden in een andere strip kan stoppen?

Zoals de rest ook al aangaf is het geen probleem, ook niet qua betrouwbaarheid.

En je mag natuurlijk 2 strips helemaal doorslikken maar omdat je het nog nooit gedaan hebt weer ik niet hoe je lichaam erop reageert, Door , in jou geval, maar 7 dagen door te slikken verminder je het risico
Dan zou ik dus 24 pillen van strip 1, daarna 7 (of meer) pillen van strip 2, en vervolgens 4 placebopillen/stopdagen slikken? En ga ik dan daarna weer verder bij strip 2 waar ik gestopt ben?
Klopt helemaal.

Je zou de aangebroken strip ook apart kunnen houden voor een volgende keer. En dan na die 4 pillen met een nieuwe strip beginnen.
Vraagje over die YAZ-24. is die nog lichter dan de yasmin?

En gewoon doorslikken. doe ik met de yasmin al jaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven