Gezondheid alle pijlers

Uitstrijkje uitslag

11-09-2017 19:13 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
----
anoniem_354514 wijzigde dit bericht op 16-10-2017 19:35
0.00% gewijzigd
Niet fijn dat het zo verlopen is inderdaad.
Wil echter niet zeggen dat er iets grondig mis is, ook bij een kleine afwijking is het fijn om te informeren.

Weet je zelf een beetje hoe een afwijking ontstaat?

Stadium 1 --> 2 --> 3 --> 4 --> 5
Ook wordt er gekeken of je HPV draagt of niet

Stel je draagt HPV of je hebt een afwijking stadium 2, dan zal je in de toekomst vaker gecontroleerd worden om een slechte uitslag voor te zijn. Dan is het wel zo netjes van de dokter om je hierover wat meer info te geven.

De swab zal gebeurd zijn om Chlamydia uit te sluiten.

Succes morgen !
Bedankt voor je reactie.
Ik heb me er nooit in verdiept, dus nee, geen idee. Zal me eens gaan inlezen.
Als het écht slecht nieuws was, denk ik niet dat ze je tot morgen had laten wachten na een berichtje vandaag !
Hier vind je nog wat info: https://vrouwenkliniekzuidoost.nl/zorga ... tstrijkje/
Nee, dat lijkt me ook niet. Bedankt voor de link!
Wij weten natuurlijk niet wat de uitslag is, maar de kans op slecht nieuws is erg klein hoor. Kan zijn dat je misschien een paar onrustige cellen hebt (dat is echt niet meteen een doodsvonnis, meestal verdwijnt dat vanzelf), een schimmelinfectie of dat ze met je wil bespreken of je niet beter van anticonceptie kan veranderen als je zo vaak doorbraakbloedigen hebt. Sja, er kan zoveel, je hoort t morgen wel.

Ik hoop dat je een beetje kan slapen vannacht. Succes morgen!
Bedankt Possa. :)
Je kan natuurlijk speculeren over wat het betekent. En ik snap ook heel goed dat je dat doet. Misschien wil ze je spreken om de uitslag goed uit te kunnen leggen. Ik weet naar we je precies op getest bent?

Ik had 2 weken geleden op een donderdag PAP 4 uitslag via de telefoon. Zondere verdere uitleg. En de mededeling dat ik die maandag naar de gynocoloog moest. Haalde me van alles in mn hoofd! Ook omdat ik geen idee had wat realistisch was, wat er eigenlijk zou gebeuren die maandag etc.

Uiteindelijk hebben ze op die maandag uitgelegd hoe het met die PAP scores werkt, onderzoek gedaan en ook onder plaatselijke verdoving weggehaald. Dat was vervelend maar de uitslag afgelopen dinsdag was goed en álles is weg.

Ik hoop dat je dokter die afspraak gewoon wil om je goede informatie te geven. Of misschien moet ze nog een onderzoekje doen.

Veel sterkte!
Ik had hetzelfde. Moest na m'n uitstrijkje opnieuw langskomen. Was op van de zenuwen, doordat ze aan de telefoon niets wilde zeggen en dan haal je je de ergste scenario's in je hoofd. Uiteindelijk bleek het maar HPV met pap 2 te zijn. Dus ik moet onder controle van een gyn, maar verder niets aan de hand.

Lees je eens in over HPV. Dan zie je dat het zich héél langzaam ontwikkelt en dat je lichaam het zelfs vaak uit zichzelf weer opruimt. En anders zijn er kleine ingrepen om er vanaf te komen. Voordat je baarmoederhalskanker ontwikkelt, ben je 15 jaar verder.
Oh ja en voordat de huisarts assistente belde, kreeg ik een brief van het landelijk baarmoederhalskanker onderzoek, dat ik afwijkende cellen had en contact op moest nemen met mijn huisarts. Er stond niet bij hoeveel afwijkende cellen, welk pap stadium of wat dan ook. Dan haal je je echt het ergste in je hoofd. Stuur dan liever geen brief ipv zo'n bom te droppen zonder verdere info.
oldschoolchic schreef:
11-09-2017 21:17
Ik had hetzelfde. Moest na m'n uitstrijkje opnieuw langskomen. Was op van de zenuwen, doordat ze aan de telefoon niets wilde zeggen en dan haal je je de ergste scenario's in je hoofd. Uiteindelijk bleek het maar HPV met pap 2 te zijn. Dus ik moet onder controle van een gyn, maar verder niets aan de hand.
Huh bij de Gyn? Ik kreeg alleen herhaling na een jaartje bij de huisarts.. En dat was 3A. Daarna Pap1... en nu weer wachten. (zit een jaar tussen)

En die brief is inderdaad totaal niet informatief, zelfs de uitslag staat er niet in. Heel apart.
Debster30 schreef:
11-09-2017 20:23
Je kan natuurlijk speculeren over wat het betekent. En ik snap ook heel goed dat je dat doet. Misschien wil ze je spreken om de uitslag goed uit te kunnen leggen. Ik weet naar we je precies op getest bent?

Ik had 2 weken geleden op een donderdag PAP 4 uitslag via de telefoon. Zondere verdere uitleg. En de mededeling dat ik die maandag naar de gynocoloog moest. Haalde me van alles in mn hoofd! Ook omdat ik geen idee had wat realistisch was, wat er eigenlijk zou gebeuren die maandag etc.

Uiteindelijk hebben ze op die maandag uitgelegd hoe het met die PAP scores werkt, onderzoek gedaan en ook onder plaatselijke verdoving weggehaald. Dat was vervelend maar de uitslag afgelopen dinsdag was goed en álles is weg.

Ik hoop dat je dokter die afspraak gewoon wil om je goede informatie te geven. Of misschien moet ze nog een onderzoekje doen.

Veel sterkte!
Dat is ook schrikken zeg, maar wat fijn dat bij jou nu alles goed is.
oldschoolchic schreef:
11-09-2017 21:17

Lees je eens in over HPV. Dan zie je dat het zich héél langzaam ontwikkelt en dat je lichaam het zelfs vaak uit zichzelf weer opruimt. En anders zijn er kleine ingrepen om er vanaf te komen. Voordat je baarmoederhalskanker ontwikkelt, ben je 15 jaar verder.
Heb me er gisteravond inderdaad over ingelezen. Kan goed dat dat het is en dat is dan gelukkig niet ernstig nee.
-----
anoniem_354514 wijzigde dit bericht op 16-10-2017 19:35
0.00% gewijzigd
Jamie__ schreef:
12-09-2017 10:25
Blij dat ik me heb laten testen. Ik heb chlamydia, te veel bacteriën, hpv positief en afwijkende cellen in mijn baarmoeder. Twee antibioticakuren en moet een afspraak maken bij de gynaecoloog.
Heftig. Sterkte hiermee. Ik moet binnenkort ook weer voor een uitstrijkje.
It's 5 o'clock somewhere
Dank je.
Hoop dat het bij jou wel goed is!
Goed dat je je liet testen inderdaad!
Weet je over welke graad PAP er gesproken wordt?
Jamie__ schreef:
12-09-2017 15:53
Dank je.
Hoop dat het bij jou wel goed is!
Ja, ik had eerst PAP 2 en een half jaar later was het hersteld naar PAP 1.
Enfin dat is alweer 4 jaar geleden en ik ben nu ook 4 jaar ouder. Ik merk toch dat ik nu meer last heb van vaginale ongemakken.
It's 5 o'clock somewhere
chentolove schreef:
12-09-2017 16:09
Goed dat je je liet testen inderdaad!
Weet je over welke graad PAP er gesproken wordt?
Nee, dat weet ik eigenlijk niet. Maar het was niet ernstig in ieder geval, maak me er niet echt zorgen om. Bij de gynaecoloog krijg ik wat meer duidelijkheid denk ik.
poppetje2006 schreef:
12-09-2017 16:22
Ja, ik had eerst PAP 2 en een half jaar later was het hersteld naar PAP 1.
Enfin dat is alweer 4 jaar geleden en ik ben nu ook 4 jaar ouder. Ik merk toch dat ik nu meer last heb van vaginale ongemakken.
In die vier jaar hoefde je dat dan niet meer te laten testen?
Magick88 schreef:
12-09-2017 00:00
Huh bij de Gyn? Ik kreeg alleen herhaling na een jaartje bij de huisarts.. En dat was 3A. Daarna Pap1... en nu weer wachten. (zit een jaar tussen)

En die brief is inderdaad totaal niet informatief, zelfs de uitslag staat er niet in. Heel apart.
Ja ik was ook verbaasd, maar dat moet als je een (of meerdere?) hoog-risico-HPV virus(sen) hebt. Er zijn dus blijkbaar ook laag-risico-HPV virussen. Nooit geweten voor dit uitstrijkje.
---

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven