Gezondheid alle pijlers

Urinetest alcohol en Canabis, hoelang positief?

12-11-2014 18:29 18 berichten
Ik ben nu 3 weken en 2 dagen gestopt met blowen en moet morgen een urinetest doen, heb jarenlang veel geblowed, zal die urinetest nu nog positief zijn. Heb gegoogeld en lees zo veel verschillende dingen dus eigenlijk opzoek naar ervaringen van mensen.

En dan nog een vraagje over alcohol. Stel ik drink nu 3 glazen wijn en moet morgen om 13.00 een urinetest doen zal die dan positief zijn? Kom via google ook niet echt verder.
Goh, als het zo belangrijk voor je is om een negatieve test te scoren, laat dan die 3 glazen wijn gewoon staan! Of is dat ook een probleem?
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is die test niet belangrijk genoeg voor je dat je wilt sjoemelen.
Bel Sjim.
van cannabis weet ik zeker dat het nog 6 weken in je urine te traceren is

alchohol???????\

dus je bent al de sjaak
Cannabis is 6 weken zichtbaar als je veelvuldig hebt geblowd.

Wist niet dat ze met urine ook alcohol kunnen meten.
Wat is de reden dat je deze testen moet doen, als ik vragen mag?
THC is inderdaad tot 6 weken zichtbaar in urine.

Alcohol niet, dit wordt gemeten middels een ademtest.

Ik ben wel heel benieuwd waarom je dit wil weten.. Heb je een verbod opgelegd gekregen?
trouwens, goed dat je al 3 weken gestopt bent.

Je hebt het moeilijkste gehad, nu doorzetten en volhouden!
De testen hebben te maken met een onderzoek naar persoonlijkheid waarvoor ik 6 weken nuchter moet zijn. Het is allemaal vrijwillig, niet verplicht. Mijn verslaving is alleen de cannabis maar ze testen blijkbaar ook alcohol. Vind het een beetje onzin om 6 weken lang niks te drinken. Deed het nooit dagelijks. Mij is vertelt dat ze alcohol ook kunnen testen dmv urine, krijg geen blaastest.
quote:Gekkootje schreef op 12 november 2014 @ 19:13:

trouwens, goed dat je al 3 weken gestopt bent.

Je hebt het moeilijkste gehad, nu doorzetten en volhouden!Dankje
Bedankt voor het delen van je reden voor de test.

Ik wens je veel succes.

Het zal sowieso belangrijk voor jezelf zijn en juist om een uitslag te krijgen waar jij (en je hulpverlener) wat mee kunnen, heb je er toch niks aan om te 'sjoemelen'? Of begrijp ik het nou verkeerd?
Dan is het dus in jouw belang dat inderdaad alle stoffen uit je lijf zijn, want je wil neem ik aan dat het onderzoek niet negatief wordt beïnvloed.

Oplossing: bespreek morgen hoe lang je inmiddels bent gestopt en wat nu het handigst is om te doen.

Doe je dat niet kunnen zij geen rekening houden met de invloed van jouw middelengebruik op de testresultaten en krijg je misschien een niet passende behandeling aangeboden. Zonde van ieders tijd en energie.
Ik zou het morgen gewoon eerlijk vertellen. Beter de afspraak verzetten, dan een uitslag die niet betrouwbaar is. Wie weet kunnen ze het onderzoek toch afnemen door rekening te houden met het feit dat je 3 ipv 6 weken gestopt bent.

En wat die alcohol betreft, ik snap wel dat je het een beetje onzin vindt om niks te drinken. Aan de andere kant is het in het belang van je onderzoek, dus wat zijn dan 6 weken..?

Veel succes!
quote:Gekkootje schreef op 12 november 2014 @ 19:12:

THC is inderdaad tot 6 weken zichtbaar in urine.

Alcohol niet, dit wordt gemeten middels een ademtest.

Ik ben wel heel benieuwd waarom je dit wil weten.. Heb je een verbod opgelegd gekregen?

Alcohol is wel degelijk te meten in de urine.

En cannabis is bij chronisch gebruik tot enkele maanden terug te zien in de urine...

@zwerveruitkering. Ik snap dat een verslaving lastig is. En ook wat betreft de alcohol. Maar probeer bij jezelf te bedenken of het onderzoek belangrijker is dan NU een glas wijn... Als je dan een glas wijn wilt kan je er misschien ook voor gaan om dat na het onderzoek te doen ;) Als een soort van beloning ofzo. En wat betreft de cannabis. Top dat je al 3 weken gestopt bent! De eerste weken zijn het lastigst! En die heb je al overwonnen!
Goed bezig. Zet lekker een potje thee. Word je warm van en is goed voor je.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:kroketje88 schreef op 12 november 2014 @ 19:46:

[...]

Alcohol is wel degelijk te meten in de urine.

En cannabis is bij chronisch gebruik tot enkele maanden terug te zien in de urine...

@zwerveruitkering. Ik snap dat een verslaving lastig is. En ook wat betreft de alcohol. Maar probeer bij jezelf te bedenken of het onderzoek belangrijker is dan NU een glas wijn... Als je dan een glas wijn wilt kan je er misschien ook voor gaan om dat na het onderzoek te doen ;) Als een soort van beloning ofzo. En wat betreft de cannabis. Top dat je al 3 weken gestopt bent! De eerste weken zijn het lastigst! En die heb je al overwonnen!

Ik zeg ook niet dat het niet meetbaar is in urine.

In mijn werkveld wordt alcohol getest middels een blaastest en niet door een urinecontrole.
Ik werk in een laboratorium die dit soort testen uitvoert. THC is 6 weken meetbaar in urine. Alcohol testen we in bloed dmv het cdt gehalte. Cdt is Een eiwit dat ontstaat bij alcoholmisbruik.

Je bent zowiezo de Sjaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven