Gezondheid alle pijlers

vaak naar de huisarts (schaamte)

15-04-2010 20:01 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Oh meissie, er zijn ouwe wijven die 2 x in de week bij de HA te vinden zijn. Ik vind 5 x per jaar écht niet veel!!!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik heb sinds mijn verhuizing (3 jaar geleden) geen huisarts meer.... ik zoek er wel een als ik hem nodig heb.

Maar als antwoord op je vraag, ik kom er dus minder dan 1x per 3 jaar.
.
Denk ongeveer 8 x per jaar. Van moedervlekken verwijderen tot een spiraal zetten. Nu heb ik een huisarts die graag dingen zelf doet.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Bij mijn vorige huisarts voelde ik me dus ook zo, terwijl ik er misschien 2 keer per jaar kwam. Misschien een huisarts zoeken waar je je fijner bij voelt?

Ik heb nu een huisarts die ik al 2 keer heb bezocht sinds ik bij deze praktijk ben (4 maanden). Een keer voor het 30-jarigen uitstrijkje en een keer voor iets anders, maar ze is echt aardig, snel to the point en zei zelfs dat ik moest bellen als de voorgeschreven medicijnen niet binnen een week werkten. Heerlijk om me geen aanstelster te voelen!
Ik kom dr misschien 1x per jaar, maar vooral in april/mei.

Nu dus..

Dit omdat ik dan een flinke dip in mn gemoedstoestand heb en daar de bijstand van de HA krijg.

Die zegt trouwens ook dat ik moet langskomen..

Ik vind het ook niets om te moeten gaan en denk altijd weer dat iedereen zich wel eens slecht voelt maar toch ga ik.
Voel je niet bezwaard.

Toevallig ging ik vorige weer ook weer eens naar de huisarts, onderweg zo'n beetje denkend wat jij schrijft: Djiez, ze zal wel denken, is ze d'r alweer?

Toen ze me kwam halen zei ze: Hey, da's een tijdje geleden....

Ik vertelde haar dat ik nog geen 10 minuten van te voren nog had gedacht wat ze wel niet zou denken.

Niets dus! :-)

Meid je gaat er vast niet voor je lol heen, ze zien op een dag tig patiënten, die 4 of 5 keer per jaar van jou staan ze wrs niet eens bij stil.

Enne, ik kan mijn huisarts ook uittekenen, hoor!
Known to cause insanity in laboratory mice
Ik herken het gevoel. Ik denk dat ik ook rond de 4 a 5 keer per jaar ga.
Ik vind 5 keer echt niet veel, en die klachten waar jij over hebt, dat zijn gewoon dingen waar je echt last van hebt.

Dus ik vind niet dat je je hoeft te schamen!

Bovendien: jij brengt weer geld in het laadje voor de huisarts, dus jouw bezoekjes leveren niet alleen jou iets op.
Ik heb echt exact hetzelfde! Ik heb een periode gehad waarin ik in 3 maanden ongeveer 6x naar de huisarts ben geweest. Ik wilde van de pil naar het spiraaltje, en ik wou van andere medicijnen de dosis verlagen, en kreeg last van eczeem etc. En toen zei de huisarts ook 'ik zie je wel vaak' . Ik ben inderdaad gewoon gezond, maar voor sommige dingen moet je naar de huisarts, ook al vind je dat het eigenlijk niet zo nodig is. Als jij de dosis wilt aanpassen mag je dat niet zelf doen, maar moet je eerst naar de arts enz. Je bent niet meteen een aansteller. Vergeet niet dat huisarts de eerste lijn is, dus als er iets is moet je altijd als eerst naar hem toe, en ja, dan kan je de daar in sommige periodes dus vrij vaak zitten. Dat hoort erbij, en is zeker niet iets om je voor te schamen (althans, dat vertel ik mezelf ook).
ah joh maak je druk!maakt toch niet uit?ik heb een depressie en kom er elke 2 weken!even vertellen hoe het gaat,en kijken of medicatie nog goed werkt etc.

Zou blij zijn om zo weinig als jou te mogen gaan!
Daar is je huisarts toch voor! Ik denk echt niet dat hij/zij je een aansteller vind, zeker niet als je komt voor de klachten die je beschrijft. Als je nu steeds zou komen met iets kleins en je bent dan bang voor een ernstige aandoening, dan ben je een aansteller. Als je vaak kleine dingen hebt, heb je gewoon pech en is de huisarts blij met een recht-toe-recht-aan patiënt die hij lekker snel kan helpen.
Bij mijne ben ik ook redelijk vaak te vinden, en hij vind me ook nooit een aansteller, maar voel me wel altijd bezwaard te bellen omdat ik dan zoiets heb,, pff ik weer.. terwijl het geeneens merkt want hij zal vast geeneens meer weten dat ik vorige maand er ook was
Ik herken je gevoel wel hoor. Zelf was ik laatst onverklaarbaar doodmoe en het duurde een eeuwigheid en verschillende bloedtesten voor we er achter kwamen dat ik B12-tekort had.

In de tijd dat ik nog in een asiel werkte zat ik er helemaal vaak, aangezien ik om de haveklap werd gebeten of gekrapt door wilde katten of bijtgrage honden .

Maar om je vrij te beantwoorden: ik zit zo'n 5 à 10 keer per jaar bij de huisarts en toch ben ik verder kerngezond. Het is soms gewoon niet anders.
Als jij naar huisarts gaat omdat je je niet goed voelt of je ergens zorgen over maakt is dat helemaal niet erg. En ik geloof dat jou HA dat ook niet erg vind, hij/zij zit er ook voor jou! Kopop meid, ik snap je wel voor het schaamte gedeelte maar dan denk ik altijd, ach ze hebben wel honderden kwalen/ziektes gehoord en evenveel lichamen gezien Komt helemaal goed joh! En drie p.j vind ik niet veel.
,
Ik vind 4/5 keer per jaar niet veel.

Wat ik doe om het aantal bezoekjes te reduceren: Zoveel mogelijk telefonisch via de assistente regelen. Dus als ik rugpijn heb, bel ik gewoon of ik een verwijsbriefje naar de fysiotherapeut krijg. Een dag later kan ik dat dan ophalen, zonder dat ik op consult moet bij de dokter. Ook handig bij genante dingen zoals vaginale schimmelinfectie. Ik vertel gewoon aan de assistente wat m 'n klachten zijn, en dan krijg ik een receptje.

Daar zijn ze bij mijn praktijk gelukkig heel makkelijk in.
Mijn vorige huisarts schoof alles waar ik last van heb op stress, dat ik gestresst werd van haar, kwam niet in haar op. Heb mijn huidige huisarts wel wat dingen verteld en die stond echt versteld van een aantal uitspraken..
quote:bloem1704 schreef op 15 april 2010 @ 20:14:

Ik heb een depressie en kom er elke 2 weken!even vertellen hoe het gaat,en kijken of medicatie nog goed werkt etc.

Zou blij zijn om zo weinig als jou te mogen gaan!

Dit is dus precies waarom ik ook ga alleen mijn dip is in een periode van 2 maanden en verder red ik me prima.

Ik heb trouwens geen medicijnen wel raden ze me begeleiding aan.
@ Java: ik heb helaas andere ervaringen met mij doktersassistente, want toen ik uit mezelf voor B12-onderzoek kwam gilde ze door de toko dat dat het echt niet kon zijn, want daar had ze nog nooooit van gehoord en je raadt het natuurlijk al.... Ik ga nu dus met een boog om haar heen .
Oh, heel herkenbaar! Ik kom bij vlagen ook best veel. Soms heb ik daardoor de neiging om maar niet te gaan, maar mijn ervaring leert dat mijn intuïtie vaak wel klopt als het gaat om vage dingen (zo was ik er op tijd bij toen ik de ziekte van Lyme had door mijn eigen aanhouden bij de huisarts, zo ook bij twee keer bloedvergiftiging). Gelukkig heb ik een hele aardige waarvan ik eerder het idee heb dat 'ie het gezellig vindt als ik er ben dan irritant. :-)
Als ik me niet goed voel ga ik naar de huisarts. Nu heb ik een hele fijne waar ik me ook echt goed bij voel, ik bel trouwens ook voor doorverwijzingen of een recept de assistente. Zij overlegt dan weer met de arts. Gewoon gaan hoor, daar is hij toch voor?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
4 a 5 keer peer jaar noem jij veel? Ik heb wel 's 3x per maand bij de HA gezeten. Dan weer oververmoeid, dan weer niet kunnen inslapen of doorslapen, uitstrijkjes, ooronstekingen.

Ik voel me nooit bezwaard. Ik betaal m'n maandelijkse ziektekostenverzekering, heb een medische achtergrond, ben roker, heb niet echt een gezonde levensstijl en bezorg die man werk.

Heb vorige week m'n bloed maar weer 's laten testen. Kwam ook wat uit, dus was niet voor niets.
Ik zit er ook vrij geregeld. Nou mankeer ik ook wel e.e.a. (volledig afgekeurd, en da's niet om m'n blauwe ogen zeg maar ) maar ook voor die tijd zat ik er geregeld. Maar de gezondheidszorg in NL is nou eenmaal zó ingericht dat je voor het meeste gewoonweg eerst naar de huisarts moet. Daar is die man/vrouw voor.

En zolang je niet, zoals mijn schoonouders, de vakantie en afwezigheid van de huisarts op de kalender bij gaat houden en preventief op visite gaat zodra de huisarts langer als 3 dagen weg dreigt te gaan, valt het m.i. réuze mee!
Iets anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven