Vaak ontstekingen
vrijdag 20 mei 2016 om 19:25
Wie o wie herkent dit?
Ik ben 35 en altijd gezond geweest.
Het afgelopen jaar worstel ik met mijn gezondheid.
Cystes in mijn borsten die komen en gaan, meer dan één keer per maand een schimmelinfectie, blaasontstekingen en nu weer een ontsteking in mijn heup.
Het lijkt wel alsof mijn lichaam zulke vage dingen aantrekt.
De huisarts lapt alle dingetjes weer op met zalfjes en kuurtjes. Denkt heel veel te kunnen wijten aan een vervroegde overgang.
Ik beweeg veel, eet gezond, probeer stress te vermijden. Heb mijn weerstand opgekrikt met supplementen.
Maar mijn lijf lijkt wel moegestreden van het vechten tegen al die onbenullige dingen.
Wie herkent dit en denkt met me mee?
Bedankt!
Grtjs
Ik ben 35 en altijd gezond geweest.
Het afgelopen jaar worstel ik met mijn gezondheid.
Cystes in mijn borsten die komen en gaan, meer dan één keer per maand een schimmelinfectie, blaasontstekingen en nu weer een ontsteking in mijn heup.
Het lijkt wel alsof mijn lichaam zulke vage dingen aantrekt.
De huisarts lapt alle dingetjes weer op met zalfjes en kuurtjes. Denkt heel veel te kunnen wijten aan een vervroegde overgang.
Ik beweeg veel, eet gezond, probeer stress te vermijden. Heb mijn weerstand opgekrikt met supplementen.
Maar mijn lijf lijkt wel moegestreden van het vechten tegen al die onbenullige dingen.
Wie herkent dit en denkt met me mee?
Bedankt!
Grtjs
vrijdag 20 mei 2016 om 19:33
Ik herken het niet van mezelf. 1 vriend van mij bleek met terugkerende grotere ontstekingen (longontstekingen en uiteindelijk ontstoken hartzakje) een afweerstoornis te hebben en die krijgt nu regelmatig transfusies met de benodigde stoffen en is daardoor veel minder vaak ziek. Een collega met allerlei ontstekingen bleek de ziekte van Wegener te hebben. Allebei vrij zeldzaam en ik wil absoluut niet zeggen dat jij zoiets hebt. Maar ik zou wel met je huisarts bespreken of je wellicht een doorverwijzing kunt krijgen voor vervolgonderzoek. Of iets voor je vervroegde overgang? Kun je de dialoog met je huisarts open krijgen?
vrijdag 20 mei 2016 om 20:41
Bedankt voor jullie reacties!
Ik stel het heel erg op prijs.
Huisarts geeft aan dat bloedonderzoek geen nut heeft want er zal geen doorverwijzing uitkomen omdat mijn menstruatie hapert maar nog niet gestopt is. Vanaf dan zal ze me pas naar een gynaecoloog doorverwijzen. Ze zegt dat een gynaecoloog, al zou ik erheen gaan, toch niets doet.
Ik stel het heel erg op prijs.
Huisarts geeft aan dat bloedonderzoek geen nut heeft want er zal geen doorverwijzing uitkomen omdat mijn menstruatie hapert maar nog niet gestopt is. Vanaf dan zal ze me pas naar een gynaecoloog doorverwijzen. Ze zegt dat een gynaecoloog, al zou ik erheen gaan, toch niets doet.
vrijdag 20 mei 2016 om 20:51
quote:S-Meds schreef op 20 mei 2016 @ 20:39:
[...]
testen? hoe dan?http://www.vrouwenindeove ... ergang/diagnose-overgang/
De site legt het beter uit dan ik zou kunnen, maar zo'n bloedtest is dus onbetrouwbaar bij pilgebruik.
[...]
testen? hoe dan?http://www.vrouwenindeove ... ergang/diagnose-overgang/
De site legt het beter uit dan ik zou kunnen, maar zo'n bloedtest is dus onbetrouwbaar bij pilgebruik.
vrijdag 20 mei 2016 om 21:23
quote:rechthoek schreef op 20 mei 2016 @ 20:51:
[...]
http://www.vrouwenindeove ... ergang/diagnose-overgang/
De site legt het beter uit dan ik zou kunnen, maar zo'n bloedtest is dus onbetrouwbaar bij pilgebruik.ook bij vrouwen die nog menstrueren. Dus pre overgang kan je niet via bloed vaststellen. Dit staat op je site: Bloed prikken zegt dus niets of weinig of u in de overgang bent wanneer u nog een cyclus heeft of de pil slikt.
[...]
http://www.vrouwenindeove ... ergang/diagnose-overgang/
De site legt het beter uit dan ik zou kunnen, maar zo'n bloedtest is dus onbetrouwbaar bij pilgebruik.ook bij vrouwen die nog menstrueren. Dus pre overgang kan je niet via bloed vaststellen. Dit staat op je site: Bloed prikken zegt dus niets of weinig of u in de overgang bent wanneer u nog een cyclus heeft of de pil slikt.