Vaak ontstoken ogen

woensdag 15 januari 2014 om 18:05
Zoals de titel dus zegt...de laatste maanden geregeld last van ontstoken ogen. Komt vaak 's avonds opzetten en de volgende dag wordt ik dan met 2 (vrijwel altijd allebei) plakkerige, rode ogen wakker. Vaak na een dag weer weg. Vorige week bij dokter geweest, allergietest gehad (inhalatie-allergie) en er kwam niks uit. Tot mijn verbazing... Nu bij de natuurwinkel een oogpotlood en mascara gehaald en de rest in een zak gegooid. Wie weet is dat... Herkent iemand dit? Tips?

woensdag 15 januari 2014 om 18:19

woensdag 15 januari 2014 om 18:43
Meestal wel bij allebei de ogen. Bij mij was het meer de huid rondom mijn ogen dan dat het in mijn ogen zelf zat (wel wat geirriteerd maar geen pus ofzo). Het jeukte echt heel erg. Netelroos is een soort vochtophoping onder de huid, kan zich op verschillende manieren uiten. Bij mij dus onder andere rond mijn ogen, maar ook op andere plekken.

woensdag 15 januari 2014 om 18:48

woensdag 15 januari 2014 om 18:55
Ik heb ook nooit bultjes op mijn oogleden gehad, alleen zwelling en jeuk (en rood, zag er ontstoken uit, of alsof ik drie dagen non stop had gehuild). Netelroos is niet alleen bultjes, het kan zich op verschillende manieren uiten. Ik zeg niet dat jij het hebt hoor maar als er niets uitkomt, is een doorverwijzing naar een dermatoloog misschien een optie (tenzij het bij jou echt je ogen zelf zijn).