Gezondheid alle pijlers

Vaak ontstoken ogen

15-01-2014 18:05 21 berichten
Zoals de titel dus zegt...de laatste maanden geregeld last van ontstoken ogen. Komt vaak 's avonds opzetten en de volgende dag wordt ik dan met 2 (vrijwel altijd allebei) plakkerige, rode ogen wakker. Vaak na een dag weer weg. Vorige week bij dokter geweest, allergietest gehad (inhalatie-allergie) en er kwam niks uit. Tot mijn verbazing... Nu bij de natuurwinkel een oogpotlood en mascara gehaald en de rest in een zak gegooid. Wie weet is dat... Herkent iemand dit? Tips?
Alle reacties Link kopieren
Was je je gezicht met een washandje? Dan zou ik daar mee stoppen, dat scheelt vaak al. Je zou een tijdje schoon kunnen maken gedept in afgekoeld water uit de waterkoker.
Grappig dat je dat zegt, dat doe ik nu dus idd! Ook geen reinigingsmelk gebruiken.
Sinds een paar dagen..
Heb hier ook een tijdlang last van gehad, bij mij komt het door netelroos. Waar ik dat precies door krijg is niet bekend, maar het is een allergische reactie. Ik heb er een zalfje voor gekregen dat echt super helpt. Daarvoor ben ik wel doorverwezen naar de dermatoloog trouwens.
He Nucky, maar ook allebei de ogen dan tegelijk? En netelroos is toch een soort eczeem, bij mij zit het niet op mijn oog maar echt rode adertjes in het oog en 's nachts dat vastplakken.
Meestal wel bij allebei de ogen. Bij mij was het meer de huid rondom mijn ogen dan dat het in mijn ogen zelf zat (wel wat geirriteerd maar geen pus ofzo). Het jeukte echt heel erg. Netelroos is een soort vochtophoping onder de huid, kan zich op verschillende manieren uiten. Bij mij dus onder andere rond mijn ogen, maar ook op andere plekken.
Dank je Nucky, ik had hier nog niet aan gedacht. Denk (ondanks er zeker overeenkomsten zijn te lezen) het niet is, omdat ik op mijn oogleden eigenlijk geen bultjes heb dan. Soms wel wat jeuk, maar vooral dikke rode waterige ogen. Vind het zo raar dat het ook weer naar een dag vaak weg is.
Heb je na iedere ontsteking je make-up wel vervangen?
Mascara wel, oogschaduw niet, wel kwastjes gewassen. Misschien niet helemaal steriel dus.
Ik heb ook nooit bultjes op mijn oogleden gehad, alleen zwelling en jeuk (en rood, zag er ontstoken uit, of alsof ik drie dagen non stop had gehuild). Netelroos is niet alleen bultjes, het kan zich op verschillende manieren uiten. Ik zeg niet dat jij het hebt hoor maar als er niets uitkomt, is een doorverwijzing naar een dermatoloog misschien een optie (tenzij het bij jou echt je ogen zelf zijn).
Okay Nucky, dank je. Is dus inderdaad een mogelijkheid. Komt dat na een periode van stress? Ik heb nl. verschrikkelijk veel stress gehad de periode er voor... zit soms ook aan link te denken.
Door make-up maak je het nu erger. Zou de ogen rust gunnen.

Wellicht ook de ogen checken op sterkte/oogdruk.
Heb een bril en lenzen. Lenzen heb ik al weken uit, lijkt me wel zo slim. Ogen zijn een jaar geleden bij 2 opticiens nagekeken en de huisarts heeft vorige week natuurlijk er ook even naar gekeken.
Voorlopig in ieder geval geen oogschaduw en oogpotlood gebruiken. Ik heb gemerkt dat ik daar ook enorm geïrriteerde ogen van krijg. Mascara is geen probleem.
Kijk eens naar de vloeistof voor je contactlenzen. Gebruik je van die alles in één vloeistof? Een vloeistof die zacht genoeg is om lenzen mee in te zetten kan nooit goed ontsmetten.
Heb daglenzen...dus gooi ze meteen weg. Nu gebruik ik al even geen lenzen.
dit kan ook komen door veel naar computerschermen te kijken..in combi met stress.
Wat je kunt doen, is de randen om je ogen een poosje schoonmaken met babyshampoo (op een schoon watje). Dit werd door een oogarts aangeraden aan iemand die er ook veel last van had en dat heeft geholpen.
Oh, en idd daglenzen weg gooien elke avond en ook je oogmake-up als je het eenmaal tijdens een ontsteking hebt gebruikt.
Dank voor de tip nummer zoveel! Doe nu kamillethee koud laten worden en daarmee mijn ogen schoonmaken. Zal jouw tip ook gaan proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven