Gezondheid alle pijlers

Vader met kanker..

07-11-2007 22:55 328 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel we het al ruim een half jaar weten, wordt het allemaal steeds moeilijker: mijn vader heeft kanker en het is ongeneeslijk. Hoe lang hij nog te gaan heeft weet niemand zeker, maar het is slechts een kwestie van wachten op de volgende uitzaaiing. Hij heeft zo veel pijn, is misselijk en erg somber. Hij ligt zo ongeveer de hele dag in bed. Van mijn papa zoals hij vroeger was, is weinig meer over.

Zijn er hier mensen die in eenzelfde situatie zitten als ik?

(Ik weet niet precies wat ik van mijn topic moet verwachten en of ik me misschien beter bij een ander topic had kunnen aansluiten, maar ik moet het gewoon even kwijt.)
Hoi Jurri,

Fijn dat je je vader met een gerust gevoel hebt kunnen achterlaten in het Hospice. Toch een prettig idee dat hij altijd aanspraak heeft he?

Voor iedereen een hele fijne kerst gewenst ondanks alle tegenslagen.

Voor ons toch wel een dubbel gevoel, enerzijds het gevoel van allemaal samen zijn, anderszijds weten dat het waarschijnlijk de laatste kerst samen is.....

Liefs en groetjes, Wilma.
Voor iedereen liefdevolle feestdagen, hoe dubbel het ook zal zijn.
Hallo allemaal,

Jurri,

hoe is het nu met je vader? Al gewend in het Hospice? En heb jij er ook een goed gevoel over?

Lapin,

Ben je nog in Nederland? Heb je de kerstdagen hier een beetje leuk doorgebracht?

Enigme,

Bedankt voor de tip over de bijvoeding. Aangezien de huisarts van mijn schoonvader met vakantie is heeft hij dus op eigen houtje wat Nitridrink gehaald bij de apotheek. Hij gebruikt het nu vanaf 27-12 en voelt zich er veel beter bij zegt hij. Op 7 januari heeft hij een afspraak met de dietiste. Misschien heeft zij ook nog tips.

1E kerstdag zijn schoonouders hier geweest. Ik moet zeggen dat ik toen geen goed gevoel had over mijn schoonvader. Hij was voor zijn doen zo stilletjes en at ook niet zoveel. Zag er ook erg moe uit.

Vrijdagavond nog even met hem gebeld. Toen voelde hij zich weer goed, had weer een stukje gefietst. Had dus die Nutridrink gehad en had dus weer wat meer energie. Hopen dat hij er nog een tijdje baat bij heeft dan he?

Hoop dat het met iedereen hier verder goed gaat. In ieder geval alvast een goede jaarwisseling en voor 2008 alle goeds.

Zal morgen wel moeilijk zijn. Weet niet zo goed wat te zeggen he? Maar geen gelukkig nieuwjaar denk ik, meer iets van het allerbeste voor 2008!!

Veel sterkte iedereen, groetjes, WIlma.
Ik ben weer terug uit Nederland. We hebben nog best een leuke tijd gehad daar. 2e kerstdag heb ik mijn vader opgezocht op de begraafplaats (nou ja, zijn as dan). Dat was even moeilijk, ik mis hem heel erg deze dagen en dat heb ik hem daar verteld, dat luchtte even op. s'avonds zijn we met zijn allen wezen eten, mijn moeder, mijn zusje met haar gezin en mijn man. Eerst lekker uitgewaaid op de boulevard in Scheveningen en daarna gewoon simpel wezen eten bij een eetcafe. Op donderdag zijn we teruggereden naar Zwitserland en we hebben mijn moeder meegenomen. We praten de laatste dagen heel veel over mijn vader, leuke herinneringen ophalen en af en toe huilen en dat doet me best wel goed.

Wilma, goed dat die Nutridrink een beetje helpt. Ik had er nog nooit van gehoord.

Mijn schoonvader moet morgen weer naar het ziekenhuis. De wijkverpleegster komt iedere morgen zijn voeten behandelen en vond dat het er niet goed uitzag. Dus ze heeft meteen een afspraak voor hem gemaakt. Ik ben bang dat het slecht nieuws gaat worden. Van de tumor op zijn nier heeft hij geloof ik nog niet zo veel last, dus misschien valt dat nog wel mee.

Gaat het een beetje met jullie allemaal? De kerstdagen een beetje doorgekomen?

Iedereen een dikke
Lapin:

Wat fijn dat je een goede tijd hebt gehad in Nederland. Heerlijk om uit te waaien op het strand en met je familie samen te zijn. Lijkt me inderdaad moeilijk om naar de begraafplaats te gaan, maar kan me de opluchting goed voorstellen.

Wat fijn dat je moeder mee is naar Zwitserland, bllijft ze lang?

Morgen een spannende dag, ik wens je veel sterkte!

Wilma:

Wat fijn dat je schoonvader energie krijgt van de nutridrink. Het zou mooi zijn als dit zo blijft.

Smaakt het eten hem niet of heeft hij geen trek in eten?

Met mijn vader gaat het niet goed. Het weekend voor Kerst dachten we dat hij de Kerstdagen niet meer zou halen, even leek het zelfs dat hij zijn laatste adem uitblies............heel akelig om te zien.

Hij ligt nu eigenlijk hele dagen in bed omdat hij het anders niet meer volhoudt. Eten en drinken doet hij bijna ook niet dus ik zal inderdaad eens informeren of Nutridrink iets voor hem is. Alleen is dat mierzoet en daar houd hij absoluut niet van. Maar goed hij valt nu heel veel af dus dat is ook niet zo goed.

Ik wens iedereen heel veel sterkte voor morgen, het valt niet mee om een nieuw jaar in te luiden terwijl je weet dat iemand erg ziek is of (in mijn geval dan) niet lang meer te leven heeft.

Ondanks dit wens ik jullie allemaal heel veel goeds voor 2008.

Bammie
Ach Bammie, wat triest. Ben je de kerstdagen bij je vader gebleven? Ik weet niet wat ik tegen je zeggen moet, kan je alleen een geven. En nog 1 voor morgenavond. Ik denk aan je.
@Wilma; fijn dat hij wat baat heeft bij de Nutridrink. Hoop dat het even zo blijft.

@Bammie, oneerlijk en intens triest dat jullie zo het nieuwe jaar in moeten. Ik weet een beetje hoe het moet voelen. Ik wens jullie veel kracht en liefde toe ipv een gelukkig nieuwjaar...want van 'vieren en gelukkig' kun je in een situatie als deze niet spreken.

Mijn vader was vorig jaar rond deze tijd ook erg ziek en heeft de in de nieuwjaarsnacht voor het laatst naast mijn moeder geslapen in hun bed...om 10 uur s'avonds lagen ze al in bed omdat mijn vader haast niet meer kon. Mijn moeder zei gister: ik heb me zelden zo eenzaam gevoeld.

Kan me ook niet voorstellen hoe dat moet voelen. Je man die benauwd naast je ligt en probeert te slapen...en dat je zelf klaarwakker bent als om 00:00 al dat vuurwerk wordt afgestoken. Afschuwelijk. De dag erna is hij in zijn 'hooglaagbed' van de thuiszorg gaan liggen....toen werd hij bedlegerig en ging hij snel zienderogen achteruit. De rillingen lopen nog over mn lijf als ik bedenk hoe snel die rotziekte het lichaam van mijn sterke (altijd gezonde) vader heeft gesloopt.
Bammie,

Wat erg dat je vader zo ziek is en de hele dag op bed ligt zeg.

Misschien dat die nutridrink inderdaad het proberen waard is.

Mijn schoonvader smaakt het eten nog wel en hij eet ook nog wel redelijk maar hij neemt helemaal geen voedingsstoffen meer op en valt daardoor enorm af en had bijna geen energie meer.

Nu gaat het dus wat beter door die Nutridrink.

Lapin, sterkte met je schoonvader. Fijn dat je toch een leuke tijd hebt gehad hier in Nederland.

Het valt inderdaad niet mee om een nieuw jaar in te luiden terwijl we weten dat het waarschijnlijk niet zo'n gelukkig jaar zal worden.

Ook van mij allemaal veel sterkte !!
Sterkte vanavond, allemaal. Ik heb er helemaal geen zin in.. al die blije mensen terwijl mijn vader nog steeds doodgaat...
Een knuffel voor jullie allemaal.

Lieve allemaal,

Ten eerste wens ik jullie veel kracht en liefde dit jaar.

Ik wil even zeggen dat het me spijt day ik niks meer van me heb laten horen. Ik heb wel met jullie meegelezen af en toe, aan lapin gedacht op 12 december etc. Maar ik geloof niet dat ik iemand tot steun kan zijn op dit moment en dat vind ik heel erg.

Het besef dat mijn vader niet meer terugkomt komt elke dag een klein beetje meer en het doet daardoor elke dag een beetje meer pijn. Werken valt me erg zwaar, heb weinig energie, slaap bijna niet etc.

Maar goed, ik wil niet allemaal maar over mezelf praten terwijl ik me hier niet meer heb laten zien.

Een knuffel voor iedereen in deze moeilijke tijden.
Lieve Lista, voel je maar niet schuldig.

Ik weet hoe je je voelt. Ik zat er vorig jaar omstreeks deze tijd net zo bij als jij. 'sNachts kan je niet slapen en overdag heb je nergens zin in. Halve nachten heb ik hier doorgebracht achter de computer.

Je wilt het misschien nog niet horen, maar echt, je blijft je niet constant zo voelen zoals nu. Je blijft hem missen en af en toe komt het weer in alle hevigheid terug. Maar na verloop van tijd kan je ook weer genieten van kleine dingetjes, iets leuks op tv, lekker uit eten gaan, iets leuks voor jezelf kopen.

Wees gewoon lief voor jezelf nu en laat het maar op je afkomen. Ooit wordt het verdriet minder scherp. Kom het lekker van je afschrijven hier.

Een knuffel voor jou.
Voor iedereen veel liefde, kracht en sterkte in het nieuwe jaar!

Lista:

Fijn dat je even van je hebt laten horen. Ik heb vaak aan je gedacht hoe het zou gaan. Je hoeft je niet te verontschuldigen voor het feit dat je niet meer gereageerd hebt hoor! Heel begrijpelijk. Dus van mijn kant: niet over inzitten, lekker blijven meelezen en mocht je het willen, reageren. Ik wens je heel veel sterkte!

Lapin:

Hoe is het geaan bij jouw schoonvader? Ik hoop op een beetje positief nieuws.

Jurri:

Ik kan me zo goed voorstellen dat je absoluut geen zin had in oud&nieuw. Hoe is het gegaan? Hoe is het met je vader?

Enigme:

Ik kreeg de rillingen toen ik je berichtje las, wat akelig. En nu een jaar later komen alle herinneringen weer boven. Heel veel sterkte.

Wilma:

Fijn dat het eten nog smaakt. Als zijn energie dan aangevuld wordt door de nutridrink is hartstikke fijn want zijn energie kan hij wel gebruiken.

1e kerstdag zijn wij in de middag naar mijn ouders gegaan nadat we eerst 's morgens ons pasgeboren neefje hebben bewonderd. Wat een dubbele gevoelens op 1 dag!!!!!!!!

2e kerstdag zijn we in de middag weer even bij mijn vader geweest.

Verder zijn we thuis geweest met ons viertjes. Niet zoveel zin in gezellige bezoekjes en etentjes.

Gisteravond was een gekke avond. Fijn om met elkaar te zijn, mijn broer was er ook. Maar toch ook heel moeilijk. Vooral om 12 uur hadden we het allemaal erg moeilijk en hebben de tranen rijkelijk gevloeid.

Mijn vader was gisteravond echt een kanjer (is hij dat altijd al maar toch..)

Hij heeft zowaar redelijk goed gegeten en is bijna de hele avond op geweest. Is zelfs nog even naar buiten geweest om naar het vuurwerk te kijken!!!!! Uiteindelijk is hij om 1:15 uur naar bed gegaan. Hij heeft alles op alles gezet om er goed bij te zijn en dat vind ik echt bewonderenswaardig. Vandaag heeft hij wel bijna de hele dag geslapen om bij te tanken.

Veel sterkte voor een ieder.

Liefs Bammie.
Hoi iedereen,

Ik ben de laatste tijd zo veel bij mijn ouders geweest dat ik amper op internet ben geweest. Nu ben ik weer thuis.

Lista, je hoeft helemaal geen mensen te steunen hier. Je kan gewoon je verhaal vertellen en lezen wat de anderen schrijven, het is genoeg dat je er bent. Voel je vooral niet schuldig bovenop je grote verdriet. Dat verdriet is wel genoeg, maak het jezelf niet nog zwaarder dan het toch al is.

Wilma: jouw schoonvader heeft dus geen tumor in de alvleesklier zelf, maar in de papil van vater? Misschien is dat toch wel positief, ik weet het niet hoor, maar de prognose van alvleesklierkanker zelf is zo slecht dat nog slechter haast niet kan. Genezing is dan wel onmogelijk, maar misschien krijgt hij nog wat langer dan mijn vader? Ik hoop het maar voor je.

Ik ben benieuwd hoe iedereen de feestdagen heeft ervaren. Die zullen voor ons allemaal niet gemakkelijk geweest zijn. Voor mij in elk geval niet, maar het waren toch fijne dagen. 's Avonds op eerste kerstdag zouden we naar een oom en tante gaan die in de buurt van mijn ouders wonen. Maar op het moment dat we zouden gaan, voelde mijn vader zich ineens heel ziek. Toen hebben we in alle haast de boel omgedraaid en zijn zij naar ons gekomen. Mijn vader is eerst gaan slapen en later in de avond naar beneden gekomen. Eten doet hij toch nauwelijks meer. Dat was in eerste instantie wel moeilijk, aan tafel zitten met zijn allen maar zonder hem. Het was erg fijn dat hij later weer wat opknapte en dat we toen gewoon bij elkaar konden zijn voelde heel goed.

Mijn vader heeft trouwens zelf zijn kist ontworpen en met vrienden en familie samen gemaakt. Ik ben er zelf niet bij geweest maar dat geeft niet. Veel mensen snappen het in eerste instantie niet, maar hij heeft het als iets heel fijns ervaren. Niet eens zozeer de kist zelf, maar vooral de gesprekken die er tijdens het maken worden gevoerd, letterlijk samen huilen en samen lachen. Je komt echt tot de kern. En iets ontwerpen en zelf maken, dat past ook bij mijn vader, dat heeft hij altijd gedaan. Op de dag van oudjaar was hij af. En op die dag zijn mijn vriend en ik ook weer naar mijn ouders gegaan en hebben we samen oud en nieuw gevierd. Gefeest hebben we natuurlijk niet, maar het was wel mooi. Ik had een tekst voor mijn vader geschreven. Een terugblik zoals hoort bij oud en nieuw, maar dan niet alleen een terugblik op 2007 maar op ons leven samen en wat ik van hem heb geleerd. Die heb ik 's avonds voorgelezen. Dat was ook een moment waarop niemand het droog hield, maar het voelde wel heel goed om te doen, ik ben er zelf erg blij mee dat ik het heb gedaan en ik weet ook dat mijn vader er heel gelukkig mee was. En zo was het een heel emotionele jaarwisseling. We hadden er rekening mee gehouden dat mijn vader te moe zou zijn om erbij te zijn, maar hij is tot 1:00 u opgebleven.

Ik had ook wel een tweede bedoeling met de brief. Ik wil niet straks bij de crematie allemaal mooie dingen over mijn vader zeggen die ik niet tegen hem zelf heb gezegd. En ik weet niet of ik dan wel in staat ben om iets te schrijven. Dus dat heb ik nu maar vast gedaan en alles aan hem zelf verteld.

Wat trouwens heel frappant was: op de scheurkalender van mijn ouders stond als spreuk bij 31 december: een goede vriend is iemand die de dingen tegen je zegt die anderen pas op je begrafenis zeggen.

Voor de rest, dit klinkt misschien alsof het goed gaat, maar dat is zeker niet zo. Ik dacht hier te gaan schrijven dat ik waarschijnlijk de volgende zonder vader zal zijn hier, maar als ik zo het verhaal van bammie hoor dan denk ik dat onze vaders er allebei even slecht aan toe zijn.

Wilma: de verhalen over nutridrink komen me bekend voor, dat stadium is mijn vader voorbij maar van de zomer heeft het hem wel goed gedaan. Mijn vader heeft toen ook nog een tijdje aanvullend afslankmiddelen gedronken, zoals slimfast. Dat klinkt tegenstrijdig, maar dat spul is aardig uitgebalanceerd en er zitten veel voedingsstoffen in. Dat had mijn moeder bedacht. De diëtiste was in eerste instantie verbaasd maar vond het toen een goed idee.

Je hebt ook nog blikken met eiwitpoeder en koolhydratenpoeder, die zijn gemakkelijk op te nemen. Je kan het overal doorheenroeren en het smaakt nergens naar. Maar ook dat verdraagt mijn vader nu niet meer. Eigenlijk verdraagt hij bijna niets meer. Maar misschien zijn er nog vaders hier die er wel wat aan kunnen hebben.

Hij hield ook heel veel vocht vast in zijn buik. In overleg met de huisarts is dat gisteren in het ziekenhuis verwijderd. Ze hebben maar liefst 6 liter vocht afgetapt! Het is nu afwachten of hij nu wat meer voedsel kan verdragen zonder dat alles er meteen weer uitkomt. Ik hoop het maar, want hij ziet er zo slecht uit. De tia die hij een maand geleden ongeveer had is gelukkig een eenmalig iets gebleven, tot nu toe tenminste, maar voor de rest gaat hij zo hard achteruit. Ik hoop dat het beter is nu het vocht weg is en dat het niet al te snel weer terugkomt.

Dat is hoe het hier gaat. Verder wens ik jullie veel sterkte en ik hoop van jullie te horen hoe het gaat.
Pyridine,

De tumor is waarschijnlijk begonnen in de papil van Vater, maar is wel helemaal doorgegroeid in de alvleesklier. Zoals de dokter opmerkte: de alvleesklier is doorwoekert met tumor.

Wat sterk van je vader dat hij zijn eigen kist heeft ontworpen en gemaakt. Lijkt me heel erg moeilijk. Wel knap hoor!

Wel vervelend dat hij zoveel vocht vasthoudt. 6 Liter afgetapt? Tjee.....

Sterkte met alles!!

Wij zouden dus met Oud en Nieuw met de hele schoonfamilie bij schoonzus vieren die hier zo'n 1 1/2 uur rijden vandaan wonen.

Maar aangezien het hier echt heel erg mistte (we konden soms nog geen meter vooruit kijken) konden we niet weg. Schoonouders waren al een dag eerder gegaan dus die waren er al.

Wel heel erg natuurlijk, vooral omdat we er van uit gaan dat dit zijn laatste Oud en Nieuw was. Maar ja, overmacht he?

Verder heel veel sterkte en liefs voor iedereen.
Pyridine,

ik heb niet helemaal teruggelezen maar hoe lang is de diagnose bij je vader al bekend?
Hallo iedereen, nou het beste-wensen-gedeelte slaan we in dit topic maar over, staat een beetje raar tegenover alle mensen die nu in zo'n ontzettend moeiljke zware periode zitten. Wel wens ik iedereen veel kracht, liefde en warmte voor het nieuwe jaar.

Ikzelf ben op vakantie geweest deze kerst en O&N, met vrienden. Heb ook over mijn vader gepraat, we waren met zijn auto en daar had ik sosm best een apart gevoel bij. Laatste keer dat die auto met volle bak door het desbetreffende vakantieland tufte, zat m'n pa achter het stuur..

Gelukkig vonden de mensen met wie ik was het helemaal niet raar of storend als ik het over m'n vader had, er werd juist heel goed en liefdevol op gereageerd. En zo was hij er voor mijn gevoel ook gewoon een beetje bij.

Ik weet ook zeker dat hij weet dat ik daar was met die mensen, en dat hij er heel blij om was voor me.

Met Oud en Nieuw had ik even een heel klein 'vergis'momentje: ik belde naar mijn moeder iets na twaalven, maar had heel even, echt héél even maar, de neiging ook om mijn vaders oude nummer te bellen en hém gelukkig nieuwjaar te wensen... en dat stak wel eventjes, te weten dat dat niet kon. Maar ik heb een liefdevolle gedachte naar hem toegezonden, en ik weet zeker dat die aangekomen is. Dus eigenlijk heb ik hem toch gelukkig nieuwjaar kunnen wensen.

Nogmaals, sterkte voor iedereen die op dit moment door een moeilijke tijd gaat, ik lees hier niet elke keer dat ik form maar ik kom wel geregeld 'bijlezen' omdat ik graag wil weten hoe het met iedereen gaat. Denk aan jullie allemaal
anoniem_10333 wijzigde dit bericht op 04-01-2008 03:07
Reden: iets te vaak het woordje 'over'
% gewijzigd
quote:wilma64 schreef op 03 januari 2008 @ 19:36:

Pyridine,

ik heb niet helemaal teruggelezen maar hoe lang is de diagnose bij je vader al bekend?Eventjes kort, de uitgebreide versie staat wel in dit topic: de diagnose is gesteld eind juni (er zijn meerdere gezwellen)/ begin juli (uitgezaaide alvleesklierkanker). Milde klachten begonnen een jaar geleden, toen hebben ze de verkeerde organen onderzocht en mijn vader weer naar huis gestuurd.
Pyridine:

Jeetje, zijn eigen kist maken...........Ik kan me voorstellen dat het heel waardevol is om dit met familie en vrienden te doen. Maar ook confronterend!

Ik vind het erg knap en moedig van je dat je een tekst hebt voorgelezen met al je herinneringen. Ik zelf zit hier al tijden over te dubben maar worstel nog teveel met mezelf om dat daadwerkelijk te doen.

Hoe gaat het met alle anderen?

Bammie.
Bammie: niet twijfelen, gewoon doen. Het is onvoorstelbaar hoeveel goed het mijn vader heeft gedaan en hoeveel goed het daardoor mij heeft gedaan. Geloof me. Ik vond het ook eng maar het was echt de moeite waard.
Hoi allemaal,

Hier gaat het nog steeds "goed". Schoonvader heeft wat meer energie sinds hij Nutridrink gebruikt. Hij krijgt het nu gelukkig op recept van de huisarts, die flesjes zijn echt niet te betalen als je ze voor langere tijd moet gebruiken.

Hopelijk blijft het nog een tijdje goed gaan. Gewicht blijft nu ook redelijk stabiel.

Lista,

Hoe gaat het nu met je? Kun je het allemaal een beetje verwerken?

Geeft niets al je niet zo vaak reageert hoor, kan ik goed begrijpen.

Verder voor iedereen een knuffel!! Liefs, Wilma.
Hoi allemaal,

Ben een tijdje niet op het forum geweest, omdat ik het erg druk heb met allerlei dingen. Ik hoop dat jullie het een beetje volhouden allemaal.

Inmiddels ligt mijn vader zo'n 3 weken in het hospice en nu heeft hij behalve kanker ook nog eens longontsteking erbij gekregen. Ze hebben m antibiotica gegeven dus we hopen dat die aanslaat. Goed is het in elk geval niet. Mn vader wil zelfs niet dat ik langskom.
Hallo Jurri, wat waardeloos dat je vader er nu ook nog longontsteking bij heeft gekregen. Gaat het ondertussen al weer wat beter met hem?

Wilma, fijn dat die nutridrink werkt. Toch wel handig, dat je hier op het forum nog wat tips kan krijgen.

Mastermind, dat is raar he? Dat je dan je vader wil bellen. Ik belde een tijdje geleden mijn moeder en voor ik ophing zei ik per ongeluk tegen haar 'doe pa de groetjes van mij'. En dan komt het keihard aan, het besef dat dat niet meer kan.

Pirydine, wat mooi dat je alvast een tekst met herinneringen aan je vader hebt voorgelezen. Dat lijkt me heel erg moeilijk. En confronterend.

Bammie, fijn dat je oudejaarsavond met je ouders en broer samen was. Hoe is het nu met je vader?

Ik vind het nog steeds moeilijk om hier te reageren. Jullie zitten midden in het verdriet, en het verdriet dat nog moet gaan komen. Ik kijk iedere dag wel even of er nog nieuws is op dit topic. En ik wou dat ik al jullie vaders weer beter kon maken. Helaas, dat kan ik niet.

Mijn schoonvader heeft geloof ik de moed en de wil om te leven al opgegeven. Eergisteravond werden we gebeld door mijn schoonmoeder, die vertelde dat mijn schoonvader naar bed was gegaan met een suikerwaarde van 2. Dat is heel laag en gevaarlijk. Ze mocht geen dokter van hem bellen, hij wilde gewoon gaan slapen. Ze heeft de thuiszorg gebeld en gelukkig kwamen die meteen langs en hebben zijn suiker weer omhoog gekregen. Met zijn voet gaat het steeds slechter. De wond gaat niet meer dicht en is heel erg ontstoken. Iedere morgen wordt hij verzorgd door de thuiszorg, die het gelukkig wel in de gaten houden. Mijn schoonmoeder slaapt bijna niet meer en het wordt eigenlijk allemaal te veel voor haar.

Ik hou er iedere dag rekening mee dat hij niet meer wakker wordt.

Iedereen nog maar een keer een en ik denk aan jullie.
Hallo iedereen,

Ook ik denk aan jullie allemaal.

@Pyri: wat onzettend mooi en ontroerend dat je je herinneringen voorgelezen hebt. Heel moeilijk om te doen (zit hier echt even te slikken hoor), maar wat fijn dat je het toch gedaan hebt. Geweldig dat je dit toch nog allemaal tegen je pa hebt kunnen zeggen! (*Verdomme, de tranen springen me in de ogen... Als ik jullie verhalen lees, of van anderen hoor dat hun vader/moeder zo ziek is, dan wil ik iedereen zo op het hart drukken: "Zeg alles wat je te zeggen hebt! Nu kan het nog!!!" Ik heb mijn vader toen een brief geschreven, die heeft hij gelukkig ook nog gelezen.. ik heb 'm trouwens ook meegegeven in de kist. Maar toch merk ik, dat er toch, hoe dan ook, altijd dingen blijven waarvan je denkt: hád ik het maar gezegd. Slik. *)

@Jurri: hoe gaat het nu met je vader? Is de longontsteking al een beetje onder controle? Wat naar dat hij zo ziek is dat hij zelfs geen bezoek wil ontvangen, hoop echt dat het inmiddels wat beter gaat...

@Lapin: hoe is het nu met je schoonvader? En red jij het nog een beetje? Kan me voorstellen dat dit ook weer een hoop verdriet bij je naar boven brengt, hoop echt dat je je nog een beetje staande houdt.

@alle anderen: hoe is het bij jullie? Ik denk aan jullie, allemaal. En verdomme, ik wou dat méér kon doen dat dat. Maar ik kan het ook niet, had ik het maar gekund. Dan had ik al onze dierbaren beter gemaakt, had mijn vader ook nog geleefd, en de andere inmiddels overledenen ook.

for all of you
Hoi allemaal,

Lapin,

wat erg dat je schoonvader zo slecht is op het moment. En wat ontzettend sneu voor je schoonmoeder, kan me voorstellen dat het voor haar wel eens teveel wordt.

Jurri,

Gaat het met je vader weer iets beter? En wil hij inmiddels wel weer dat je langs komt? Moeilijke situatie of niet? Sterkte hoor!!

Mastermind,

Lief dat je aan ons denkt. En ja, helaas kunnen we niet meer doen, maar meeleven met anderen doet al heel veel hoor!

Bammie, Pyridine, Lista, hoe is het met jullie?

Hier gaat alles nog zijn gangetje. Nu mijn schoonvader de Nutridrink heeft en ook nog een poeder dat hij door de melk of yoghurt moet doen valt hij niet zo snel meer af. Wel heeft hij af en toe wat last van maagzuur en pijn in de maag, verder, afgezien van wat vermoeidheid, voelt hij zich goed.

In februari een CT-scan en dan 14 februari de uitslag. Maar weer afwachten. Ben blij dat hij zich nog steeds goed voelt. Toen we de diagnose kregen op 20-11 hadden we allemaal zoiets van: hij haalt de kerst niet meer. Nou, dat hebben we toch maar weer mooi meegenomen he?

Heel veel liefs voor jullie allemaal, Wilma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven