Gezondheid alle pijlers

Val niet meer af

24-05-2012 09:11 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eind feb begonnen met afvallen, ik was het stevig zijn helemaal zat. Toen ben ik tot ongeveer 3 weken geleden afgevallen. Zo'n 12,5 kg. Echter val ik nu helemaal niet meer af. Ik schommel een beetje tussen de 70 en de 71 kg. Ik ben nu wel meer gaan bewegen. De ene dag wat meer dan de andere, maar laten we het houden op een half uurtje tot 3 kwartier per dag. En dan loop ik daarnaast ook nog veel rondjes enzo. Dit deed ik hiervoor (toen ik dus wel afviel) niet. Dus ik blijf er maar op steken. Qua eten krijg ik per dag ongeveer zo'n 1200 calorieen binnen. Ook ben ik in het weekend minder streng voor mezelf, maar ik denk er dan alsnog goed om.

Ik zou toch alsnog moeten kunnen afvallen op deze manier of ben ik nou gek?
Val je wel af in centimeters? Wellicht hou je wat vocht vast of kweek je spieren.
Hoe lang ben je?

Wat voor beweging doe je?

Heb je de hele afvalperiode 1200kcal gegeten? Dan heb je waarschijnlijk te weinig gegeten.

Wat eet je nu zoal?
En waarom zit je op maar 1200 calorieën?

Heeft een diëtiste je geadviseerd?

Het valt me op dat je weinig beweegt.

Of bedoel je met bewegen echt sporten?
Hm ja dat zou ook kunnen, misschien moet ik vanmiddag m'n centimeters opmeten..

Wel heb ik onlangs mijn mirena laten vervangen, maar ik neem aan dat ik daarvan niet ben aagekomen aangezien ik deze daarvoor ook al had.
Door hormonen kun je ook extra vocht vasthouden.

Daarnaast is het niet gek om je lichaam af en toe even een boost te geven tijdens afvallen. Dwz even een weekje rond de 1800-2000 kcal gaan zitten (gezond) en daarna weer terug naar 1200-1400.
Je eet te weinig. Je lichaam gaat in spaarstand en gaat daardoor al het voedsel extra opslaan.

Probeer eens wat meer gezonde tussendoortjes te eten zodat je wat meer gezonde calorieen binnen krijgt.
druifje83 schreef op 24 mei 2012 @ 09:20:

Je eet te weinig. Je lichaam gaat in spaarstand en gaat daardoor al het voedsel extra opslaan.
Precies wat ik dacht!
Naja hou het gemiddelde op 1200-1400 calorieen gemiddeld per week aangezien ik in het weekend gewoon met alles lekker mee doe.

Met bewegen bedoel ik echt work outs van kickboxen of zwemmen ofzo en dat op hoog tempo.

Qua eten lijkt het van calorieen misschien heel weinig, maar ik eet tegenwoordig gewoon veel gezonder. Ik drink veel meer water, als ik snaaierig ben eet ik een cracker of snoeptomaatjes ipv chips. Bij me avondeten eet ik gewoon 1 vleesje een paar aardappels en een berg groentes (ipv 2 vleesjes, berg sju/aardappels en zowat geen groente). Maar ik eet wel allemaal grote porties, maar dus een stuk minder calorieen.

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!
Van 1800 doordeweeks en dan 2000 in het weekend kom je niet aan hoor...
Ja maar ik eet dus heel veel gezonde calorieen. Ik eet moeiteloos een komkommer en 500 gram snoeptomaatjes weg op een dag. Of wortelen/appels/sinaasappels. Vind het heerlijk! Dus ik ben mezelf absoluut niet aan het uithongeren.

En als mijn lichaam in die spaarstand zou staan, is dat dan tijdelijk of blijft dat zo?
Als jij ook meerdere malen per week zulke workouts doet dan moet je zeker meer eten. Ik moest van mijn dietiste al minimaal 1700 kcal binnen krijgen en mijn workout bestond uit 2x per week hardlopen.

Hou je je een soort van aan de hoeveelheden die het voedingscentrum voorschrijft. Als je veel fruit enzo gaat eten is dat niet perse gezond. In fruit zitten veel natuurlijke suikers.
Het gaat er om dat je lijf nu denkt dat dit normaal is dus je valt niet af. Eet je een week wat extra dan gaat het er daarna weer gemakkelijker af.
xunknown schreef op 24 mei 2012 @ 09:24:

En als mijn lichaam in die spaarstand zou staan, is dat dan tijdelijk of blijft dat zo?
Dat zou ik ook weleens willen weten. Ik ben eigenlijk al 25 jaar aan het jojo-en, dan weer lijnen, dan weer aankomen. Helaas ook vaak met slechte crash-dieten. Nu eet ik netjes volgens de schijf van 5, en sport daarbij ongeveer 4 uur per week, maar afvallen doe ik niet, terwijl ik nog steeds een BMI van 30 heb. Zou dat door mijn trage verbranding/spaarstand komen die ik mijn hele leven al heb opgebouwd? Dietiste zegt dat het wel goed moet komen, maar ik heb mijn twijfels als ik zie hoeveel anderen uit ons dieetclubje wel hiermee afvallen.....
Ik ben zo'n 2,5 jaar bezig geweest om mijn door sonja bakker verknoeide stofwisseling weer een beetje normaal te krijgen.
Ja ik ben ook bang voor het jo-jo effect. Ik val momenteel niet af, maar blijf gelukkig (nog) wel rond hetzelfde gewicht...
Ik vind 1200 calorieën veel te weinig.

Je lichaam probeert nu alles juist vast te houden omdat er te weinig binnen komt.

Meer eten en meer bewegen. Ik zou als je sport toch 1800 calorieën gaan eten en bij geen beweging 1500 a 1600

Crashen is goed voor snel resultaat. Maar juist daardoor ga je jo jo-en

En vanaf februari al crashen? Lijkt me niet gezond. Ook al eet je gezond ( lijkt het).

Meer gaan eten dus en meer bewegen.
1200 kcl is veeeeels te weinig lieverd!

Maar oke, je vraagt hoe je van dat plateau afkomt.

Wat je zou kunnen proberen is je lichaam foppen en verrassen.

Goed, wat ga je doen. Je gaat zigzaggen. Cyclus van 3 dagen.

3x 2000 kcl (aanbevolen voor vrouwen!!!!)

dag 1 neem je de meeste calorien en beweeg je het meest.

Dus 2500 kcal

Dag 2 neem je 2000 kcal en beweeg je ook

Dag 3 neem je 1500 kcal beweeg je, maar niet superintensief.

dan begin je weer bij dag 1.

Doordat je lichaam niet weet wat ie krijgt, blijft ie in verbrandingsstand.

Je kcal haal je uit een zo divers mogelijk "dieet" dus veel verschillende gezonde bronnen.

Eet zo schoon mogelijk, dus puur en zonder toevoegingen.

En wat ik nu zeg klinkt misschien stom, maar lees eens wat meer over eetgewoonten van bodybuilders, los van of je de fysiek mooi vind, dat is een kwestie van smaak, maar heb jij al eens een bodybuilder gezien met een groot vetpercentage?

Dat is dus mijn punt.

Ga ook krachttraining doen. En nee je wordt dus never nooit geen bodybuilder/manwijf of wat dat ook, je wordt alleen sterker en strakker. En hoe meer spieren je hebt, hoe meer kcal je in rust verbrandt.

Succes!
Suus heb jij een voorbeeld van 3 dagmenu's?
Het is heel normaal om op een gegeven moment op een plateau te komen hoor. Kwestie van gewoon doorgaan, dan gaat de weegschaal ook weer omlaag op den duur. Bij de een duurt het weken, bij de ander maanden.
TO, het zou ook best goed de hormonen kunnen zijn. Een nieuwe mirena geeft veel meer hormonen af dan een oude, dus als je m net hebt laten vervangen staat je hormoonhuishouding weer even op z'n kop.
gember999 schreef op 24 mei 2012 @ 10:02:

TO, het zou ook best goed de hormonen kunnen zijn. Een nieuwe mirena geeft veel meer hormonen af dan een oude, dus als je m net hebt laten vervangen staat je hormoonhuishouding weer even op z'n kop.
Ja daar zat ik dus ook aan te denken. Sinds die nieuwe erin zit is het afvallen ook gestopt. Me vriendinnen kwamen allemaal een paar kilo's aan dus ik dacht dat ik misschien op gewicht bleef ipv aankwam..
kaatje_85 schreef op 24 mei 2012 @ 10:02:

Het is heel normaal om op een gegeven moment op een plateau te komen hoor. Kwestie van gewoon doorgaan, dan gaat de weegschaal ook weer omlaag op den duur. Bij de een duurt het weken, bij de ander maanden.
Wou net hetzelfde vragen hihi!
Is dit een gewicht wat je vroeger lang hebt gehad? Soms stopt je lichaam dan een tijdje doordat de hersenen zeggen dat dit de grens is voorlopig.
Kan het zijn dat je gewoon een gezond gewicht bereikt hebt nu? Hoe lang ben je?

Vind ook dat je te weinig eet verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven