Val niet meer af
donderdag 24 mei 2012 om 09:11
Ik ben eind feb begonnen met afvallen, ik was het stevig zijn helemaal zat. Toen ben ik tot ongeveer 3 weken geleden afgevallen. Zo'n 12,5 kg. Echter val ik nu helemaal niet meer af. Ik schommel een beetje tussen de 70 en de 71 kg. Ik ben nu wel meer gaan bewegen. De ene dag wat meer dan de andere, maar laten we het houden op een half uurtje tot 3 kwartier per dag. En dan loop ik daarnaast ook nog veel rondjes enzo. Dit deed ik hiervoor (toen ik dus wel afviel) niet. Dus ik blijf er maar op steken. Qua eten krijg ik per dag ongeveer zo'n 1200 calorieen binnen. Ook ben ik in het weekend minder streng voor mezelf, maar ik denk er dan alsnog goed om.
Ik zou toch alsnog moeten kunnen afvallen op deze manier of ben ik nou gek?
Ik zou toch alsnog moeten kunnen afvallen op deze manier of ben ik nou gek?
donderdag 24 mei 2012 om 09:19
donderdag 24 mei 2012 om 09:21
Naja hou het gemiddelde op 1200-1400 calorieen gemiddeld per week aangezien ik in het weekend gewoon met alles lekker mee doe.
Met bewegen bedoel ik echt work outs van kickboxen of zwemmen ofzo en dat op hoog tempo.
Qua eten lijkt het van calorieen misschien heel weinig, maar ik eet tegenwoordig gewoon veel gezonder. Ik drink veel meer water, als ik snaaierig ben eet ik een cracker of snoeptomaatjes ipv chips. Bij me avondeten eet ik gewoon 1 vleesje een paar aardappels en een berg groentes (ipv 2 vleesjes, berg sju/aardappels en zowat geen groente). Maar ik eet wel allemaal grote porties, maar dus een stuk minder calorieen.
Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!
Met bewegen bedoel ik echt work outs van kickboxen of zwemmen ofzo en dat op hoog tempo.
Qua eten lijkt het van calorieen misschien heel weinig, maar ik eet tegenwoordig gewoon veel gezonder. Ik drink veel meer water, als ik snaaierig ben eet ik een cracker of snoeptomaatjes ipv chips. Bij me avondeten eet ik gewoon 1 vleesje een paar aardappels en een berg groentes (ipv 2 vleesjes, berg sju/aardappels en zowat geen groente). Maar ik eet wel allemaal grote porties, maar dus een stuk minder calorieen.
Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!
donderdag 24 mei 2012 om 09:24
Ja maar ik eet dus heel veel gezonde calorieen. Ik eet moeiteloos een komkommer en 500 gram snoeptomaatjes weg op een dag. Of wortelen/appels/sinaasappels. Vind het heerlijk! Dus ik ben mezelf absoluut niet aan het uithongeren.
En als mijn lichaam in die spaarstand zou staan, is dat dan tijdelijk of blijft dat zo?
En als mijn lichaam in die spaarstand zou staan, is dat dan tijdelijk of blijft dat zo?
donderdag 24 mei 2012 om 09:27
Als jij ook meerdere malen per week zulke workouts doet dan moet je zeker meer eten. Ik moest van mijn dietiste al minimaal 1700 kcal binnen krijgen en mijn workout bestond uit 2x per week hardlopen.
Hou je je een soort van aan de hoeveelheden die het voedingscentrum voorschrijft. Als je veel fruit enzo gaat eten is dat niet perse gezond. In fruit zitten veel natuurlijke suikers.
Hou je je een soort van aan de hoeveelheden die het voedingscentrum voorschrijft. Als je veel fruit enzo gaat eten is dat niet perse gezond. In fruit zitten veel natuurlijke suikers.
donderdag 24 mei 2012 om 09:29
Dat zou ik ook weleens willen weten. Ik ben eigenlijk al 25 jaar aan het jojo-en, dan weer lijnen, dan weer aankomen. Helaas ook vaak met slechte crash-dieten. Nu eet ik netjes volgens de schijf van 5, en sport daarbij ongeveer 4 uur per week, maar afvallen doe ik niet, terwijl ik nog steeds een BMI van 30 heb. Zou dat door mijn trage verbranding/spaarstand komen die ik mijn hele leven al heb opgebouwd? Dietiste zegt dat het wel goed moet komen, maar ik heb mijn twijfels als ik zie hoeveel anderen uit ons dieetclubje wel hiermee afvallen.....
donderdag 24 mei 2012 om 09:44
Ik vind 1200 calorieën veel te weinig.
Je lichaam probeert nu alles juist vast te houden omdat er te weinig binnen komt.
Meer eten en meer bewegen. Ik zou als je sport toch 1800 calorieën gaan eten en bij geen beweging 1500 a 1600
Crashen is goed voor snel resultaat. Maar juist daardoor ga je jo jo-en
En vanaf februari al crashen? Lijkt me niet gezond. Ook al eet je gezond ( lijkt het).
Meer gaan eten dus en meer bewegen.
Je lichaam probeert nu alles juist vast te houden omdat er te weinig binnen komt.
Meer eten en meer bewegen. Ik zou als je sport toch 1800 calorieën gaan eten en bij geen beweging 1500 a 1600
Crashen is goed voor snel resultaat. Maar juist daardoor ga je jo jo-en
En vanaf februari al crashen? Lijkt me niet gezond. Ook al eet je gezond ( lijkt het).
Meer gaan eten dus en meer bewegen.
donderdag 24 mei 2012 om 09:58
1200 kcl is veeeeels te weinig lieverd!
Maar oke, je vraagt hoe je van dat plateau afkomt.
Wat je zou kunnen proberen is je lichaam foppen en verrassen.
Goed, wat ga je doen. Je gaat zigzaggen. Cyclus van 3 dagen.
3x 2000 kcl (aanbevolen voor vrouwen!!!!)
dag 1 neem je de meeste calorien en beweeg je het meest.
Dus 2500 kcal
Dag 2 neem je 2000 kcal en beweeg je ook
Dag 3 neem je 1500 kcal beweeg je, maar niet superintensief.
dan begin je weer bij dag 1.
Doordat je lichaam niet weet wat ie krijgt, blijft ie in verbrandingsstand.
Je kcal haal je uit een zo divers mogelijk "dieet" dus veel verschillende gezonde bronnen.
Eet zo schoon mogelijk, dus puur en zonder toevoegingen.
En wat ik nu zeg klinkt misschien stom, maar lees eens wat meer over eetgewoonten van bodybuilders, los van of je de fysiek mooi vind, dat is een kwestie van smaak, maar heb jij al eens een bodybuilder gezien met een groot vetpercentage?
Dat is dus mijn punt.
Ga ook krachttraining doen. En nee je wordt dus never nooit geen bodybuilder/manwijf of wat dat ook, je wordt alleen sterker en strakker. En hoe meer spieren je hebt, hoe meer kcal je in rust verbrandt.
Succes!
Maar oke, je vraagt hoe je van dat plateau afkomt.
Wat je zou kunnen proberen is je lichaam foppen en verrassen.
Goed, wat ga je doen. Je gaat zigzaggen. Cyclus van 3 dagen.
3x 2000 kcl (aanbevolen voor vrouwen!!!!)
dag 1 neem je de meeste calorien en beweeg je het meest.
Dus 2500 kcal
Dag 2 neem je 2000 kcal en beweeg je ook
Dag 3 neem je 1500 kcal beweeg je, maar niet superintensief.
dan begin je weer bij dag 1.
Doordat je lichaam niet weet wat ie krijgt, blijft ie in verbrandingsstand.
Je kcal haal je uit een zo divers mogelijk "dieet" dus veel verschillende gezonde bronnen.
Eet zo schoon mogelijk, dus puur en zonder toevoegingen.
En wat ik nu zeg klinkt misschien stom, maar lees eens wat meer over eetgewoonten van bodybuilders, los van of je de fysiek mooi vind, dat is een kwestie van smaak, maar heb jij al eens een bodybuilder gezien met een groot vetpercentage?
Dat is dus mijn punt.
Ga ook krachttraining doen. En nee je wordt dus never nooit geen bodybuilder/manwijf of wat dat ook, je wordt alleen sterker en strakker. En hoe meer spieren je hebt, hoe meer kcal je in rust verbrandt.
Succes!