Gezondheid alle pijlers

Valdispert rust en Valdispert nacht. Ervaringen?

07-01-2014 19:26 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Van beide middelen de 'extra sterk'-variant gekocht.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Als in: (hoe) werkt/voelt het?

Ik wil 'rust' proberen in sommige stressvolle situaties waarbij óók geestelijk gepresteerd moet worden en 'nacht' als ik merk dat het weer zo'n nacht word en ik écht fris wil zijn de volgende dag.

Anyone?
Ik heb de ervaring dat het niet werkt.
Je bedoelt dat je helemaal geen effect voelde? Ben jij wat sterkers gewend? Dit is een serieuze vraag. Ikzelf heb nooit psychofarmaca gebruikt.
Zelfde als Bootje, werkt echt niet.
Niets nada noppes. Nooit wat anders gebruikt. Als je kijkt naar de samenstelling zit er ook maar weinig in.
Ik heb de ervaring dat het wel en niet kan werken.
Melotanine werkt wel bij mij. Gewoon pure melotanine, in die Valdispert zitten allerlei kruiden, waardoor het extra forte wordt.
Hm.

Het zou me ont-zet-tend helpen in sommige situaties. Heb laatst weer eens gemerkt dat mijn zenuwen me echt een ander mens kunnen maken en dat is heel zonde als je juist je leuke zelf moet zijn.
quote:_lupine_ schreef op 07 januari 2014 @ 19:32:

Melotanine werkt wel bij mij. Gewoon pure melotanine, in die Valdispert zitten allerlei kruiden, waardoor het extra forte wordt.En de 'rust' variant? Wat vond je daarvan?
Maar daar kun je natuurlijk ook op andere manieren aan werken.
Ik bedoel dus dat bij mij de melatonine werkt en de rest niet. Die extra forte zit hem vaak in de kruiden, niet in de melatonine.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 07 januari 2014 @ 19:34:

Maar daar kun je natuurlijk ook op andere manieren aan werken.Ja snap ik, maar tijdens sollicitaties/presentaties en dat soort ongein wil je alles wat je geleerd hebt wat betreft stressdempen nog weleens vergeten.
quote:swa schreef op 07 januari 2014 @ 19:32:

Hm.

Het zou me ont-zet-tend helpen in sommige situaties. Heb laatst weer eens gemerkt dat mijn zenuwen me echt een ander mens kunnen maken en dat is heel zonde als je juist je leuke zelf moet zijn.Beter dan de oorzaak aan pakken.
@lupine

ach zo
quote:_lupine_ schreef op 07 januari 2014 @ 19:35:

Ik bedoel dus dat bij mij de melatonine werkt en de rest niet. Die extra forte zit hem vaak in de kruiden, niet in de melatonine.Ik gebruik ook alleen pure melatonine (zover puur kan natuurlijk), koop het bij DA, die werkt wel goed voor mij, als ik tenminste genoeg inneem,
quote:kettle schreef op 07 januari 2014 @ 19:36:

[...]

Beter dan de oorzaak aan pakken.Nogmaals: ik ben écht geen enorme stresskip, alleen zou ik in sommige situaties beter presteren als ik gewoon een goede nacht heb gehad en er minder zenuwen door mijn lijf gieren. Daar hoef ik niet voor in therapie toch?
Gebruik het overigens alleen voor slapen, niet voor stress overdag.
Ik had stiekem gehoopt op lovende reacties!
Maar ook eten en drinken maakt uit. Als ik honger heb slaap ik niet goed, maar als ik te laat eet ook niet. En stress sowieso, dan ga ik malen en piekeren.
Bij mij werkt het erg goed, te goed zo nu en dan.

Voor rust gebruik ik het niet meer, omdat het te diep werkt bij mij, maar om te slapen vind ik het heerlijk.
@Lupine

Klopt. Ik krijg voor zo'n afspraak idd vaak geen hap door mijn keel. Dat heeft vast ook wel ergens invloed op.
quote:Cateautje schreef op 07 januari 2014 @ 19:42:

Bij mij werkt het erg goed, te goed zo nu en dan.

Voor rust gebruik ik het niet meer, omdat het te diep werkt bij mij, maar om te slapen vind ik het heerlijk.Hoe bedoel je dat het te diep werkt, Cateautje?
quote:swa schreef op 07 januari 2014 @ 19:42:

[...]

Hoe bedoel je dat het te diep werkt, Cateautje?Dan raak ik mijn alertheid kwijt.
Hm, dat is nu juist niet de bedoeling.

Ik ga het wel gewoon testen van te voren. Baadt het niet, dan schaadt het niet.

Dank voor de reacties!
quote:swa schreef op 07 januari 2014 @ 19:38:

[...]

Nogmaals: ik ben écht geen enorme stresskip, alleen zou ik in sommige situaties beter presteren als ik gewoon een goede nacht heb gehad en er minder zenuwen door mijn lijf gieren. Daar hoef ik niet voor in therapie toch?Ik zeg ook niet in therapie, mss wel wat aan je onzekerheid doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven