van diane pil naar microgynon
maandag 11 mei 2015 om 14:26
Hoi allemaal,
Heeft er iemand ervaring met het overstappen van de diane pil naar de microgynon?
Ik ben 10 jaar geleden begonnen met de diane pil en moet er van mijn huisarts nu echt wel vanaf.
Ik ben toen op mijn elfde begonnen ivm erge menstruatie pijn en acne.
Nu heb ik het 1 en ander gehoord dat je juist aan kan komen of veel af kan vallen door het veranderen van de pil.
Door mijn verleden ben ik nu erg bang om aan te komen.
Weet iemand hoe dit zit? Bij de diane kwamen ook veel bijwerkingen kijken zoals stemmingwisselingen.
Hoop dat dit nu ook voorbij is..
Groetjes!
Heeft er iemand ervaring met het overstappen van de diane pil naar de microgynon?
Ik ben 10 jaar geleden begonnen met de diane pil en moet er van mijn huisarts nu echt wel vanaf.
Ik ben toen op mijn elfde begonnen ivm erge menstruatie pijn en acne.
Nu heb ik het 1 en ander gehoord dat je juist aan kan komen of veel af kan vallen door het veranderen van de pil.
Door mijn verleden ben ik nu erg bang om aan te komen.
Weet iemand hoe dit zit? Bij de diane kwamen ook veel bijwerkingen kijken zoals stemmingwisselingen.
Hoop dat dit nu ook voorbij is..
Groetjes!
maandag 11 mei 2015 om 14:32
De diane pil is zwaar, ik heb hem ook. Dus ik denk dat je van een lichtere pil juist niet aankomt, toch?
Ik wilde misschien ook van pil veranderen of een spiraaltje, maar ik ben ook bang voor puistjes en juist dunner worden. Ik zit nu namelijk op een gewicht die ik net niet te dun vind voor mij persoonlijk, dus ik lees even mee!
Ik wilde misschien ook van pil veranderen of een spiraaltje, maar ik ben ook bang voor puistjes en juist dunner worden. Ik zit nu namelijk op een gewicht die ik net niet te dun vind voor mij persoonlijk, dus ik lees even mee!
maandag 11 mei 2015 om 14:59
Ik heb het geprobeerd om van die pil af te komen maar lukte niet, van andere pillen ben ik 3 weken in de maand ongesteld. Heb wel speciaal een formulier moeten tekenen om deze pil nog te krijgen.
Het lijkt mij juist dat je niet meer zal aankomen bij een lichtere pil maar heb geen medische kennis om het te onderbouwen.
Ik zou het gewoon bespreken met je huisarts, die kent jou beter dan wij en wat bij ons wel of niet werkt hoeft niet voor jou te gelden.
Het lijkt mij juist dat je niet meer zal aankomen bij een lichtere pil maar heb geen medische kennis om het te onderbouwen.
Ik zou het gewoon bespreken met je huisarts, die kent jou beter dan wij en wat bij ons wel of niet werkt hoeft niet voor jou te gelden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 11 mei 2015 om 15:25
maandag 11 mei 2015 om 16:09
Ik ben zelf rond mijn 15e begonnen aan de Diane ivm met acne. Een jaar of 8 geleden wilde mijn destijds nieuwe huisarts me ervan af hebben (was toen inmiddels 27), omdat het de kans op trombose verhoogt. Ben toen overgegaan op Microgynon, maar heb niks gemerkt van de overstap. Geen last van hevige menstruatie en ook weinig last van puistjes. Ben wel wat aangekomen, maar dat is meer mijn eigen schuld, ook omdat ik toen stopte met roken
maandag 11 mei 2015 om 16:47
Ik heb de Diane 15 jaar geslikt. Ik wilde zelf stoppen met de Diane, omdat ik er jarenlang veel bijwerkingen van heb gehad. Na verschillende merken te hebben geprobeerd, zit ik nu bij de microgynon 30.
Wat een opluchting was dat. Alle bijwerkingen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik heb geen acne gekregen. Helaas wel een onrustige huid. ( meer mee-eters, ik weet niet hoe je dit schrijft)
Verder ben ik een aantal kilo kwijt, doordat mijn borsten zijn gekrompen
Ik zit wel aan de echte microgynon ( van Bayer). Het namaak merk kreeg ik bijwerkingen van. Microgynon 20 was te licht voor mij.
Wat een opluchting was dat. Alle bijwerkingen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik heb geen acne gekregen. Helaas wel een onrustige huid. ( meer mee-eters, ik weet niet hoe je dit schrijft)
Verder ben ik een aantal kilo kwijt, doordat mijn borsten zijn gekrompen
Ik zit wel aan de echte microgynon ( van Bayer). Het namaak merk kreeg ik bijwerkingen van. Microgynon 20 was te licht voor mij.
dinsdag 12 mei 2015 om 10:51
Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik ga vandaag beginnen dus ben erg benieuwd.
Heb de laatste tijd onwijze last van stemmingswisselingen door de diane pil dus hoop dat dit verdwijnt.
Ik word er helemaal gek van (en mijn vriend ook :p)
Kan om niks beginnen te huilen en merk dat mijn lichamen al die hormonen zat is.
Ik rook ook dus sowieso geen goede combinatie met de pil. De diane pil schijnt dan funest te zijn.
Ik zal over een tijdje wel een berichtje plaatsen over hoe het gaat!
Heb de laatste tijd onwijze last van stemmingswisselingen door de diane pil dus hoop dat dit verdwijnt.
Kan om niks beginnen te huilen en merk dat mijn lichamen al die hormonen zat is.
Ik rook ook dus sowieso geen goede combinatie met de pil. De diane pil schijnt dan funest te zijn.
Ik zal over een tijdje wel een berichtje plaatsen over hoe het gaat!
dinsdag 12 mei 2015 om 11:33
quote:nien77 schreef op 12 mei 2015 @ 10:51:
Ik zal over een tijdje wel een berichtje plaatsen over hoe het gaat!Fijn, succes!
Ik zal over een tijdje wel een berichtje plaatsen over hoe het gaat!Fijn, succes!