Vandaag gestopt met roken! Wie sleept me er door heen.
donderdag 28 juni 2012 om 16:54
Hallo allemaal,
Ik ben een jonge meid van 21 en ik rook al sinds dat ik 12 ben. Ik ben al eens 1,5 jaar gestopt geweest uit mezelf. Maar uit stommiteit weer begonnen. Nu ben ik weer een paar jaar verder en ik ben het spuugzat dat gerook. Ik heb astmatische bronchitis wat natuurlijk 10x verergerd word door het roken. Ik heb wel 100 redenen om te stoppen met roken. Dus vandaag ben ik ook daadwerkelijk gestopt. Nu wel met een beetje hulp. Ik heb Nicotinell pleisters gekocht. Ik heb een uur geleden voor het laatst gerookt en sinds een half uurtje zit de pleister erop. Nu heb ik hulp van een pleister maar ik wil ook heel graag jullie hulp. Misschien is er iemand op dit moment ook gestopt met roken. En kunnen we hier berichten schrijven als we veel behoefte aan een sigaret hebben. Ik hoop dat jullie dit samen met mij willen doen.
Groetjes Suzan
Ik ben een jonge meid van 21 en ik rook al sinds dat ik 12 ben. Ik ben al eens 1,5 jaar gestopt geweest uit mezelf. Maar uit stommiteit weer begonnen. Nu ben ik weer een paar jaar verder en ik ben het spuugzat dat gerook. Ik heb astmatische bronchitis wat natuurlijk 10x verergerd word door het roken. Ik heb wel 100 redenen om te stoppen met roken. Dus vandaag ben ik ook daadwerkelijk gestopt. Nu wel met een beetje hulp. Ik heb Nicotinell pleisters gekocht. Ik heb een uur geleden voor het laatst gerookt en sinds een half uurtje zit de pleister erop. Nu heb ik hulp van een pleister maar ik wil ook heel graag jullie hulp. Misschien is er iemand op dit moment ook gestopt met roken. En kunnen we hier berichten schrijven als we veel behoefte aan een sigaret hebben. Ik hoop dat jullie dit samen met mij willen doen.
Groetjes Suzan
maandag 12 augustus 2013 om 15:54
Hallo ex rokers, ik lees hier allemaal positieve berichten! Ik ben zelf 2 dagen geleden gestopt.Al vele pogingen gedaan overigens maar in combinatie met rokende mensen op terras en drank "gezellig" weer voor schut gegaan. Roken levert niets op, alleen een slechte gezondheid en een lege portemonnee Wil definitief een niet roker zijn en ga er voor. Ex rokers, jullie verhalen zijn super motiverend! Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat het uit jullie "systeem" was? De fysieke behoefte is na 3 dagen verdwenen, dat is mijn eerdere ervaring. Nu de behoefte tussen de oren, hoe zijn jullie hier mee omgegaan?
Leven en laten leven......
zaterdag 17 augustus 2013 om 16:31
vrijdag 23 augustus 2013 om 11:11
Hoi Suus en Yoshineus,
Helaas weer voor schut gegaan na 5 rookvrije dagen en heb het niet roken even losgelaten. De motivatie om weer te stoppen groeit met het uur omdat ik er van baal om afhankelijk te zijn van de sigaret, los van dat het slecht is voor mijn gezondheid, duur is etc. Hoe vergaat het jullie? Ik heb met mezelf afgesproken om vanavond nog even los te gaan (ik heb een BBQ met vriendinnen, bijkletsen, eten, drinken en roken) om vanaf morgen met het roken te stoppen. Ik weet dat ik na een avond flink dampen de dag er na weinig rookbehoefte heb, voor mij een prima moment om de eerste dag door te komen! Jullie ook suc6!!!!! x
Helaas weer voor schut gegaan na 5 rookvrije dagen en heb het niet roken even losgelaten. De motivatie om weer te stoppen groeit met het uur omdat ik er van baal om afhankelijk te zijn van de sigaret, los van dat het slecht is voor mijn gezondheid, duur is etc. Hoe vergaat het jullie? Ik heb met mezelf afgesproken om vanavond nog even los te gaan (ik heb een BBQ met vriendinnen, bijkletsen, eten, drinken en roken) om vanaf morgen met het roken te stoppen. Ik weet dat ik na een avond flink dampen de dag er na weinig rookbehoefte heb, voor mij een prima moment om de eerste dag door te komen! Jullie ook suc6!!!!! x
Leven en laten leven......
zaterdag 24 augustus 2013 om 07:49
Vandaag dag 7. Ben vaker voor lange tijd gestopt, maar geef ook regelmatig op na een paar dagen. Dag 7 is in ieder geval weer een stap in de goede richting Het gaat redelijk. Vooral na het eten vind ik het nog stom en mijn lontje is nog iets korter helaas.
I'm on a 30-day diet. So far I've lost 15 days.
zaterdag 24 augustus 2013 om 22:31
Jammer lioness dat je een terug val hebt gehad. Wel heel erg goed dat je de draad meteen weer op gaat pakken. Dat betekend dat je toch echt wel graag een niet roker wilt zijn. Zet hem op! Jij kan het ook.
Hegdehog heel erg knap van je. Vanaf nu is de nicotine uit je lichaam en blijft alleen het geestelijke deel van de verslaving nog over. Wat natuurlijk wel gelijk het moeilijkste deel is. Zoek veel afleiding op de momenten dat je trek krijgt. Dat helpt echt enorm. En wees streng voor jezelf. Je bent niet zielig. Jij wilt zelf stoppen en je weet dat je in het begin gaat afzien. Dus streng zijn voor je zelf op het moment dat je zwak bent, en naar een sigaret wilt grijpen. Het gaat jou ook zeker lukken.
Hegdehog heel erg knap van je. Vanaf nu is de nicotine uit je lichaam en blijft alleen het geestelijke deel van de verslaving nog over. Wat natuurlijk wel gelijk het moeilijkste deel is. Zoek veel afleiding op de momenten dat je trek krijgt. Dat helpt echt enorm. En wees streng voor jezelf. Je bent niet zielig. Jij wilt zelf stoppen en je weet dat je in het begin gaat afzien. Dus streng zijn voor je zelf op het moment dat je zwak bent, en naar een sigaret wilt grijpen. Het gaat jou ook zeker lukken.
zondag 25 augustus 2013 om 23:44
Ik heb gisteren om 00:00 uur mijn laatste sigaret gerookt! Ben over 20 minuten 24 uur gestopt en ben nu al trots op mezelf.
Ik rookte een pakje in de 2 dagen.... Ik wil niet meer benauwd wakker worden, stinken naar rook, afhankelijk zijn van zo'n klein rotding, bakken met geld aan die zooi uitgeven. Heb voor iedere x (om de dag dus) een spaaropdracht gemaakt, wat ik normaal aan sigaretten kwijt was. Als ik dat als motivatie hou moet het goed komen toch?
En daarnaast heb ik de quit buddy app! tot nu toe vind ik die erg prettig!
Ik rookte een pakje in de 2 dagen.... Ik wil niet meer benauwd wakker worden, stinken naar rook, afhankelijk zijn van zo'n klein rotding, bakken met geld aan die zooi uitgeven. Heb voor iedere x (om de dag dus) een spaaropdracht gemaakt, wat ik normaal aan sigaretten kwijt was. Als ik dat als motivatie hou moet het goed komen toch?
En daarnaast heb ik de quit buddy app! tot nu toe vind ik die erg prettig!
Vandaag is de mooiste dag.
dinsdag 27 augustus 2013 om 11:30
Ik ben nu een week of 6 gestopt na een aantal maanden mijn rookgedrag drastisch te hebben teruggeschroefd .
Mijn tip?
Probeer niet bezig te zijn met hoe lang je al niet rookt , wat je al bespaard hebt etc
Ik heb besloten even niet meer te roken.
Als ik weer wil mag ik van mezelf.
Als ik dat niet zo zou doen zou ik meteen weer roken .
Nu is het een keuze die ik maak.
Af en toe is het heel moeilijk . Maar dan maak ik toch weer de keuze het niet te willen.
Ik voel me lichamelijk overigens zwaar bagger maar dat schijnt erbij te horen.
Hoesten en benauwd
Als roker never nooit last van gehad....
Mijn tip?
Probeer niet bezig te zijn met hoe lang je al niet rookt , wat je al bespaard hebt etc
Ik heb besloten even niet meer te roken.
Als ik weer wil mag ik van mezelf.
Als ik dat niet zo zou doen zou ik meteen weer roken .
Nu is het een keuze die ik maak.
Af en toe is het heel moeilijk . Maar dan maak ik toch weer de keuze het niet te willen.
Ik voel me lichamelijk overigens zwaar bagger maar dat schijnt erbij te horen.
Hoesten en benauwd
Als roker never nooit last van gehad....
vrijdag 17 januari 2014 om 15:48
Nou, ik dacht, laat ik nog eens een oud topic te voorschijn toveren
Hoe gaat het met de ex-rokers, is iedereen nog steeds ex-roker of zijn er terugvallers te betreuren/
Hier gaat alles prima, ik rook nog steeds niet en ik ben er bijna van overtuigt dat ik er ook niet meer aan ga beginnen.
Het zou leuk zijn als jullie even laten weten hoe het jullie vergaat!
Hoe gaat het met de ex-rokers, is iedereen nog steeds ex-roker of zijn er terugvallers te betreuren/
Hier gaat alles prima, ik rook nog steeds niet en ik ben er bijna van overtuigt dat ik er ook niet meer aan ga beginnen.
Het zou leuk zijn als jullie even laten weten hoe het jullie vergaat!
vrijdag 17 januari 2014 om 22:19
vrijdag 17 januari 2014 om 22:31
Hoi meiden!
Wat fijn om te horen dat het goed bij jullie gaat. Bij mij gaat het qua niet roken super goed. Ik heb echt absoluut geen drang om te roken. Mijn vriend rookt, maar wel buiten. Maar ik heb er echt geen moeite mee.
Verder ben ik ook heel trots op mijn moeder want zij is sinds een paar maanden ook gestopt met roken. Maar dan met behulp van zo'n e smoker.
Ik ben toch wel heel erg blij dat ik na 1 of 2 pleisters gezegd heb dat het niet hielp en dat ik het gewoon op wilskracht moest doen. Toch als ik nu zie hoe 'makkelijk' het bij mijn moeder is gegaan vind ik het wel jammer dat ik niet zo'n e smoker heb geprobeerd. Want ik weet nog heel goed dat het enigste wat ik miste was het zuigen aan iets en daarna wat uitblazen.
De benauwdheid miste ik absoluut niet natuurlijk. Met mijn benauwdheid gaat het trouwens erg goed. Ik heb natuurlijk nog steeds last. En vooral in de winter wanneer het vochtig is. Maar ik kan het echt niet vergelijken met toen ik nog rookte. Ik kreeg echt nul komma nul lucht meer. En ik kan nu weer vrij adem halen. Heerlijk
Super trots op jullie!!
Tot horens
Wat fijn om te horen dat het goed bij jullie gaat. Bij mij gaat het qua niet roken super goed. Ik heb echt absoluut geen drang om te roken. Mijn vriend rookt, maar wel buiten. Maar ik heb er echt geen moeite mee.
Verder ben ik ook heel trots op mijn moeder want zij is sinds een paar maanden ook gestopt met roken. Maar dan met behulp van zo'n e smoker.
Ik ben toch wel heel erg blij dat ik na 1 of 2 pleisters gezegd heb dat het niet hielp en dat ik het gewoon op wilskracht moest doen. Toch als ik nu zie hoe 'makkelijk' het bij mijn moeder is gegaan vind ik het wel jammer dat ik niet zo'n e smoker heb geprobeerd. Want ik weet nog heel goed dat het enigste wat ik miste was het zuigen aan iets en daarna wat uitblazen.
De benauwdheid miste ik absoluut niet natuurlijk. Met mijn benauwdheid gaat het trouwens erg goed. Ik heb natuurlijk nog steeds last. En vooral in de winter wanneer het vochtig is. Maar ik kan het echt niet vergelijken met toen ik nog rookte. Ik kreeg echt nul komma nul lucht meer. En ik kan nu weer vrij adem halen. Heerlijk
Super trots op jullie!!
Tot horens
vrijdag 17 januari 2014 om 22:51
Silvershadow met mijn moeder en mij gaat het erg goed. Het botste ook erg tussen ons omdat mijn moeder erg zorgend is en omdat er niet meer voor mij gezorgd moest worden toen ik op mezelf ging wonen. Ik ben trouwens een maand na dat ik op mezelf ben gaan wonen gestopt met roken. Maar nu woon ik hier ruim 1,5 jaar en mijn moeder heeft het goed geaccepteerd. En laat me een stuk vrijer. Waardoor het nu tussen ons goed gaat.
Heb jij trouwens al een nieuwe relatie?
Heb jij trouwens al een nieuwe relatie?
zaterdag 18 januari 2014 om 17:48
Wat leuk dat jullie hebben gereageerd! Silver, jij bent écht een niet roker; als je al zo lang niet rookt heb je die titel wel verdient.
Suis wat fijn om te horen dat de verstandhouding met je moeder verbetert is en dat zij nu ook gestopt is met roken!
Wie weet reageren er nog meer ex-rokers, zou leuk zijn!
Suis wat fijn om te horen dat de verstandhouding met je moeder verbetert is en dat zij nu ook gestopt is met roken!
Wie weet reageren er nog meer ex-rokers, zou leuk zijn!