Gezondheid alle pijlers

Vandaag gestopt met roken! Wie sleept me er door heen.

28-06-2012 16:54 696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een jonge meid van 21 en ik rook al sinds dat ik 12 ben. Ik ben al eens 1,5 jaar gestopt geweest uit mezelf. Maar uit stommiteit weer begonnen. Nu ben ik weer een paar jaar verder en ik ben het spuugzat dat gerook. Ik heb astmatische bronchitis wat natuurlijk 10x verergerd word door het roken. Ik heb wel 100 redenen om te stoppen met roken. Dus vandaag ben ik ook daadwerkelijk gestopt. Nu wel met een beetje hulp. Ik heb Nicotinell pleisters gekocht. Ik heb een uur geleden voor het laatst gerookt en sinds een half uurtje zit de pleister erop. Nu heb ik hulp van een pleister maar ik wil ook heel graag jullie hulp. Misschien is er iemand op dit moment ook gestopt met roken. En kunnen we hier berichten schrijven als we veel behoefte aan een sigaret hebben. Ik hoop dat jullie dit samen met mij willen doen.

Groetjes Suzan
Veel succes, en volhouden he!

Sterkte! Plak een grote poster van die COPD-patiënten met zuurtstofslangetje op de koelkast. Als je dan weer wilt beginnen zie je waarom je het niet moet doen.
Goed dat je gestopt bent, ik hoop dat je niet 1 reden kan vinden om weer te beginnen! Heel veel succes!
Wat knap!!

Wat tips die mij hebben geholpen:

- praat er over met je omgeving, praten helpen om je verlangen kwijt te kunnen zonder te snakken naar een sigaret.

- verzin iets om te doen als je verlangen krijgt ( was doen, stofzuigen, als je op je werk ben dan even iets gezonds eten, iets wat voor jou werkt)

- probeer niet extra te snoepen want voor je het weet word dat een vervanging voor het roken.

- koop een kalender en kruis elke dag een dag aan als je niet gerookt heb! Dan zie je je resultaat en is het tastbaar.

- word niet dronken want dan krijg je veel meer zin ( haha mijn valkuil)

Verder: succes! Ben al weer-ik-hoeveel jaar gestopt!
Leeg al je asbakken, laat je niet verleiden en zet door!
Vanaf je 12e?

Knap als je volhoudt.
Bij behoefte: stap in de douche of ga fruit schillen

Stop je uitgespaarde geld in een potje en koop elke week iets leuks ervan.

Ik ben lang geleden gestopt en is de beste beslissing van m'n leven geweest

Succes en hou vol!!!
quote:"Vanaf je 12e?

Knap als je volhoudt."

Motiverend! :p

Ik heb ook van mn 12e tot een aantal maanden terug gerookt. Maar goed: een baby in je buik is natuurlijk DE ideale reden om per direct te stoppen.
Wat leuk om te lezen dat iedereen zo mee leeft! Ja ik heb ook een lijstje in mijn hoofd gemaakt met dingen die ik ga doen als ik veel zin heb.

* afleiding zoeken

*muziek luisteren

*wandelen

*dansen

*mijn moeder bellen

*het huishouden ( dan maar 3 of 4x stofzuigen haha)

*fruit eten

*veel water drinken

Twee voordelen heb ik al ik snoep eigenlijk nooit want ik hou niet van zoet. En alcohol drink ik al helemaal niet.

Mijn asbakken heb ik inderdaad meteen leeg gegooid en weg gezet! Zodat ik ze ook niet zie. En het zelfde geld voor mijn sigaretten.

Maar ik vind het ook wel een erg goed idee om de dagen af te strepen op een kalender. Ik ben alleen nog al bang dat ik nachtmerries ga krijgen. Ik heb dat toen der tijd 7 a 9 maanden gehad. bijna elke dag droomde ik dat ik aan het roken was. En als ik dat dan door had werd ik heel boos en overstuur en deed ik die peuk uit en gooide ik dat pakte in de prullenbak. En daarna werd ik helemaal bezweet wakker en dacht oeff het was maar een droom!. Dat wil ik dus gewoon niet meer. Maar ik weet niet eens waarom ik dat droomde. En als je dat nou een paar keer heb...oke. Maar ik heb dat dag in dag uit gehad maanden lang.

iemand nog meer tips? Alles is welkom. Ik voel me nu ook wel een beetje zweverig ik weet niet hoe het komt. Misschien door die pleister?

Groetjes Suzan
Knap van je, je kunt het!
Ik maak me wel een beetje zorgen over zo meteen. Ik ben nu eten aan het koken dus ik ga zo eten alleen is mijn behoefte naar een sigaret altijd het ergste net na het eten. Wat moet ik straks na het eten doen?
Direct van tafel opstaan en iets gaan doen, niet blijven zitten.
Wat deed je vroeger altijd na het eten...? DAT namelijk dus niet doen! Gewoontes doorbreken en afleiding zoeken! Was vouwen, rondje wandelen, huishouden, bij iemand op visite gaan, sporten, whatever!

Succes!! Ik ben nu 2 jaar van het roken af (na zo'n 18 jaar gerookt te hebben, was 13 é 14 ofzo toen ik begon) en het is het beste dat ik ooit gedaan heb! ik ben er serieus van overtuigd dat als je echtechtecht wil...iedereen het kan!

Succes!!!
Heb geen tips, maar ik wil even zeggen dat ik het goed van je vindt dat je stopt!

Ik had een studiegenote die stopte. Dus ik vroeg: "Goh, ben je gestopt met roken?" En haar antwoord was: "Nee, ik rook niet". Een heel groot verschil in gevoel: In het eerste geval was ze eigenlijk nog aan het roken, maar deed ze een poging te stoppen. In het tweede was het duidelijk: Ze rookt niet.

Heb je gegoogled op tips? Volgens mij staat het internet vol met tips.

Die nachtmerries geven volgens mij aan dat je het écht niet meer wil. Ik hoop dat ze nu weg blijven.
De EU stimuleert a.s. stoppers om te gáán en blíjven stoppen; gratiesh! Ben zelf ca 2 weken bezig met het programma. Tot nu toe goed bevallen, leuke&positieve ýou-can-do-it campagne (heb géén aandelen!)

Gratis gecoached:

exsmokers

Succes!
ohhh wat moet ik nu doen!! Ik heb net van alles in huis gedaan voor afleiding en ik wilde nu een heel end gaan lopen. Zover mogelijk van sigaretten vandaan. Alleen regent het super hard! En als ik het goed hoor is het ook nog eens aan het onweren!
@yoshineus ik had tijdens mijn stop een lijstje met k*tklusjes liggen waar ik gewoon de eerste van pakte zodra ik het n iet meer had. Meestal dingen als een kastje uitsoppen of iets schoonmaken. Met je handen in het water zitten en/of bezig zijn helpt ter afleiding.

Succes, je kan het! Ik heb bijna 25 jaar gepaft als een schoorsteen en ik ben succesvol gestopt, nu al meer dan 5 jaar. En als ik het kan kan jij het ook!

Veel succes!

Stoppen is niet het moeilijkste (ook al lijkt dat nu wel zo). Maar er vanaf blijven is het allermoeilijkste.

Ik ben al heel vaak gestopt. Maar telkens denk ik na een paar maanden dat ik best heel goed één sigaret kan roken. Daarom ben ik dus al heel vaak gestopt
Let it Bee
Onweer is heel mooi! Kijk lekker naar buiten en geniet ervan. Enneh, je hebt geen sigaretten in huis toch? En als het zo regent ga je ze ook niet halen. Jammer de bammer, al zou je willen roken (en dat wil je niet, want je wilt gestopt zijn!) dan kan het niet eens. Want door de stromende regen gaan fietsen om n pakje te halen is wel heel sneu.

Volhouden hoor! Weet je wat zo fijn is: Over een maand of 3 hoef je bijna nooit meer over roken na te denken. Dan rook je gewoon niet. Komt vanzelf, let maar op!

En ik doe met je mee hoor, want ondanks dat gejubel van hierboven, was ik toch ook weer soort van een klein beetje begonnen (4 jaar gestopt, vanaf afgelopen najaar weer zo nu en dan een sigaret gerookt) maar ik wil t echt niet. Dus 't is nu weer klaar. Morgen heb ik een bruiloft waar vast ook veel gerookt wordt, maar ik kom morgennacht wel even melden dat ik niet gerookt heb. Jij ook?
Yoshineus, wat ruik je lekker! Heerlijk! Lekker fris, zomers haast!

Zet m op en zet door! Je kunt het!
Yoshineus, goed van je! Nu volhouden, het wordt elke dag wat makkelijker!

En inderdaad, je kleren ruiken fris, nooit meer stress om nog ergens sigaretten te moeten halen, scheelt veel geld en schone longen!

Succes, je kan het!
Er zijn duizend mensen gestopt met roken en nu dus eentje extra. Je zult zien dat het iedere dag makkelijker wordt! Wat mij hielp was de uitspraak "wat verandert er aan de situatie als ik nu toch een sigaret neem?"

NIETS !!! Je voelt je alleen maar rotter omdat je door de knieën bent gegaan. Dus al heb je stress, gaat je cavia hemelen of heb je ruzie met je beste vriendin: een sigaret lost dat niet op.

Heeft mij super geholpen, heel veel succes!
Nog steeds gestopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven